• emelita

Titanring

Hej, hoppas kunna få några bra råd här!

Jag har en rätt bred titanring som förlovningsring och för att kunna använda denna tillsamman med en vigsel ring måste jag göra den smalare. Nu till problemet har frågat en rad olika guldsmeder och ingen är villig att göra detta då titan är så hårt. Finns det någon här som har tips på någon bra smed som arbeter med titan.

Tack.  

• Svar på tråden Titanring
  • filibustern
    emelita skrev 2014-01-09 14:08:27 följande:
    Hej, hoppas kunna få några bra råd här!

Jag har en rätt bred titanring som förlovningsring och för att kunna använda denna tillsamman med en vigsel ring måste jag göra den smalare. Nu till problemet har frågat en rad olika guldsmeder och ingen är villig att göra detta då titan är så hårt. Finns det någon här som har tips på någon bra smed som arbeter med titan.

Tack.  
    har du hört med titanringar.com? har också titanring som jag funderade på att smalna av. och hörde med dom. dom kunde mest troligt fixa det :) nu har jag ångrat mig ang. att smala av min, då vigselringen jag vill ha är så pass smal att det går bra ändå^^ hur bred är din? 
  • emelita

Nej de har jag kontaktat, ska göra det genast. Vet inte exakt hur bredd den är men ca 6 mm. Men har så korta fingrar så måste smala av den för att få plats. 

• filibustern
    emelita skrev 2014-01-09 19:24:19 följande:
    Nej de har jag kontaktat, ska göra det genast. Vet inte exakt hur bredd den är men ca 6 mm. Men har så korta fingrar så måste smala av den för att få plats. 
    ah. har samma bredd och samma problem som dig^^ är din heltitan eller har den något inlägg eller något? för det lilla dilemmat hade jag. jag har två guldinlägg i, och skulle jag smala av så skulle dom bli tvungen att ta bort titan från mitten av ringen. 
Svar på tråden Titanring