• Äldre 9 Jan 13:21
    2434 visningar
    3 svar
    3
    2434

    Åker direkt efter festen

    Hej på er alla

    Jag har en fundering och det är att vi kommer gifta oss till sommaren och har planerat in att åka på vår smekmånad dagen efter.
    Grejen är bara att vi måste sticka iväg till flygplatsen mitt i natten vilket blir direkt när festen är slut. Hur hade ni gjort med ombyte?
    vet ju inte riktigt om de sista gästerna går när vi går eller om de går innan.....
    Ska man byta om snabbt innan eller kan man åka iväg i sin klänning?? Tänkte att man kanske i lugn och ro kan byta om på flygplatsen istället, man ska ju ändå vara där 2 timmar innan minst

     

  • Svar på tråden Åker direkt efter festen
  • Äldre 9 Jan 13:45
    #1

    När mina föräldrar gifte sig så överraskade mamma med att de skulle åka på smekmånad mitt under bröllopsfesten. Så de bytte bara om snabbt på plats sa hejdå till alla och tog sina väskor. Ganska kul ändå :)

    Jag hade personligen tyckt att det varit lite bökigt att åka till flygplatsen med klänningen, känns som onödig packning att ha med sig bara. Beror visserligen på vad du gifter dig i, om det inte är någon stor typisk bröllopsklänning kanske det inte gör så mycket :)

  • Äldre 9 Jan 15:34
    #2

    HA det tänkte jag ju inte på att man har ju checkat in väskorna ju så blir lite bökigt att stoppa ner en hel klänning i sitt handbagage. Cool

    Då var ju det löst, blir byta om hemma snabbt och lätt.
    Tack så mycket  

  • Äldre 14 Feb 22:15
    #3

    Det brukar finnas förvaringsskåp på flygplatser annars. Hade ju varit häftigt att sticka iväg i bröllopskläderna...om än något bökigt

    Som det ser ut nu kommer vi att boka en resa som går kvällen efter bröllopet så vi hinner med hela festen och allt som ska fixas dagen efter.

Svar på tråden Åker direkt efter festen