• Sheltiegirl

Bildtråd gravidklänningar!

Jag har precis fått ett + och händer inget på vägen kommer jag vara i vecka 26 på vårat bröllop, därför måste jag hitta klänning som passar till stor mage men var inte så lätt som jag trodde! Jag har fått missfall innan och därför kan jag inte låta bli att vara beredd på det igen, därför vill jag köpa en klänning som är snygg både med och utan mage.

Så alla ni som har gift er gravida eller som planerar att göra det, lägg gärna upp bild på er klänning och annan inspiration

• Svar på tråden Bildtråd gravidklänningar!
  • meandmylove

Jättefina klänningar. Jag själv kommer vara i ca v 30 vid bröllopet. Jag har kikat på klänningar men hittar inte direkt något som faller mig i smaken förutom en galet snygg klänning som passar mig och min stil perfekt. Länkar nedan. Har du varit gravid innan? Nr 2 o 3 är jättefina och kommer säkert funka i v 2, men nr 1? Den är Superfin men kommer inte ha plats för någon mage! www.etsy.com/se-en/listing/163469343/vintage-ivory-lace-empire-waist-chiffon

• frkmaria

Alltså. Jag blev helt kär i nummer 2!
    Nästan så jag ska ha den själv! ;) Haha.  

• daniiel

Sheltiegirl - Fina klänningar, men jag tror att den som kommer passa en gravidmage bäst är den andra klänningen. Den första går bort och den tredje.. Där beror det på hur stor magen kommer vara och hur lågt dom väljer att sy "blinget" i midjan.

• daniiel

Några fler exempel :) www.dinobridals.com/discount-store-2012-original-sweetheart-beads-working-sweep-length-hot-sale-epwd027-p-1834.html www.dinobridals.com/discount-store-2012-vogue-slinky-vneck-beads-working-straps-empire-waist-dress-epwd187-p-2463.html www.dinobridals.com/discount-store-cheap-siren-aline-sweetheart-applique-customermade-dress-epwd088-p-2071.html www.dinobridals.com/discount-store-newest-faddish-beading-sweetheart-chiffon-sweep-length-wedding-dress-epwd191-p-2461.html www.dinobridals.com/discount-store-seductive-halter-sheath-column-empire-waist-customermade-applique-epwd224-p-2540.html www.dinobridals.com/discount-store-sheath-column-strapless-empire-waist-flat-applique-dress-epwd114-p-2087.html www.dinobridals.com/discount-store-vogue-sheath-column-court-train-vneck-empire-waist-dress-epwd109-p-2122.html

• meandmylove

Sheltiegirl, när tänker du beställa klänningen? Beställa tidigt i större storlek så den kan korrigeras på slutet (och man har tid att tänka över plan B om klänningen inte alls är vad man tänkt sig) eller beställa nära inpå så man vet närmre vilken storlek?

• Sheltiegirl
    frkmaria skrev 2014-01-07 20:21:49 följande:
    Alltså. Jag blev helt kär i nummer 2!
    Nästan så jag ska ha den själv! ;) Haha.  
    hihi
    meandmylove skrev 2014-01-07 20:05:18 följande:
    Har du varit gravid innan? Nr 2 o 3 är jättefina och kommer säkert funka i v 2, men nr 1? Den är Superfin men kommer inte ha plats för någon mage! www.etsy.com/se-en/listing/163469343/vintage-...
    Detta är min första graviditet. Ni har nog rätt om nr 1, så synd bara för älskar den! finns ju en hel del olika varianter på nr 2 så är väl bara att hitta den som passar absolut bäst.
    daniiel skrev 2014-01-07 21:07:37 följande:
    Den första går bort och den tredje.. Där beror det på hur stor magen kommer vara och hur lågt dom väljer att sy "blinget" i midjan.
    Du tror att blinget går för långt ner på 3an? hm var rädd för det.. :-/ vad tror ni andra?
  • niriel
    Sheltiegirl skrev 2014-01-08 10:27:49 följande:
    Du tror att blinget går för långt ner på 3an? hm var rädd för det.. :-/ vad tror ni andra?
    Jag är sent i vecka 19 nu, så rätt långt innan stadiet där du kommer att vara när det är dagen B, och jag skulle inte vilja ha på mig trean ens nu kan jag säga. Just för att det ser ut att bli rätt stelt och trycka nedåt på en redan troligen ganska känslig mage (alltså, fostret lär ju inte märka av det utan snarare mamman). Jag älskar verkligen etsy-klänningen, men tvåan som du lade upp är också otroligt vacker.
  • Sheltiegirl

Meandmylove, den var ju helt underbar! Har kanske hittat min klänning!! Tack en undran bara, vad har man för bh till den?

• Sheltiegirl
    niriel skrev 2014-01-08 10:39:15 följande:
    Jag är sent i vecka 19 nu, så rätt långt innan stadiet där du kommer att vara när det är dagen B, och jag skulle inte vilja ha på mig trean ens nu kan jag säga. Just för att det ser ut att bli rätt stelt och trycka nedåt på en redan troligen ganska känslig mage (alltså, fostret lär ju inte märka av det utan snarare mamman). Jag älskar verkligen etsy-klänningen, men tvåan som du lade upp är också otroligt vacker.
    Tack! är nog precis detta jag måste höra för att förstå att det bara är en typ som fungerar, jag är nog för optimistisk annars :-P
  • Solkärlek
    Sheltiegirl skrev 2014-01-08 11:14:28 följande:
    Etsy var ju en underbar sida! Vad tycks om denna klänningen?

Wow! Den var underbart vacker! :) Får man fråga vad den kostar? 
  • Sheltiegirl

Vad tror ni om den i mitten fast med mkt mer tyg på kjolen så att det faller vackert när man går?

• meandmylove

Jag var inte på att beställa den i mitten först. Eventuellt med ett litet släp (typ 10cm) och lite mer vidd i kjolen. Den är såååååå fin, men jag blev lite osäker på om jag skulle känns mig bekväm i den då den är ganska avslöjande för figuren. Men jättefin klänning är det!!

• teres77
    Sheltiegirl skrev 2014-02-24 16:48:39 följande:
    Vad tror ni om den i mitten fast med mkt mer tyg på kjolen så att det faller vackert när man går?

Jättefin! En grej att tänka på bara... Alla är olika när man blir gravid. Jag var "anorektiskt smal" innan. Alltså, supersmal. Men gick upp över 25 kg. Mina armar svällde, eller allt svällde, så jag skulle va försiktig med att beställa nåt med ärmar. Om det är din första graviditet så har du förståss ingen aning om hur din kropp kommer reagera längre fram... Jag tycker även att klänning nr 2 (i första inlägget) var superfin. Kolla på den typen om du vill vara trygg med att det kommer funka är mitt råd. 

Lycka till med både klänning och bäbis! :) 
  • Sheltiegirl
    meandmylove skrev 2014-02-24 19:31:24 följande:
    Jag var inte på att beställa den i mitten först. Eventuellt med ett litet släp (typ 10cm) och lite mer vidd i kjolen. Den är såååååå fin, men jag blev lite osäker på om jag skulle känns mig bekväm i den då den är ganska avslöjande för figuren. Men jättefin klänning är det!!
    Jag gillar att den är så avslöjande, alla kommer ju veta om att det ligger en bebbe i magen så jag vill liksom visa upp det plus att på modeller som den till höger så tycker jag att man ser så jobbigt tjock ut.
    teres77 skrev 2014-02-24 19:49:22 följande:
    Jättefin! En grej att tänka på bara... Alla är olika när man blir gravid. Jag var "anorektiskt smal" innan. Alltså, supersmal. Men gick upp över 25 kg. Mina armar svällde, eller allt svällde, så jag skulle va försiktig med att beställa nåt med ärmar. Om det är din första graviditet så har du förståss ingen aning om hur din kropp kommer reagera längre fram... Jag tycker även att klänning nr 2 (i första inlägget) var superfin. Kolla på den typen om du vill vara trygg med att det kommer funka är mitt råd. 

Lycka till med både klänning och bäbis! :) 
    Förstår vad du menar, jag är smal men inte extremt (strl 36-38) och jag syr upp klänningen hon en sömmerska så alla måtten går att redigera massor Hon får väl sy den som att jag kommer svälla massor och gör jag inte det får hon sy in armar m.m i lagom tid innan

Det som sömerskan tyckte var viktigast för mig och jag tror hon har rätt är att jag kommer vilja ha en stabil BH under klänningen och det kan jag inte ha med den klänningsmodellen som nr 2 i första inlägget. Plus att den påminner mkt om  mina tärnors klänning.
Svar på tråden Bildtråd gravidklänningar!