• Mahali­n
    Äldre 5 Jan 13:56
    6529 visningar
    10 svar
    10
    6529

    Vinterbröllop utomhus

    Vi gifter oss den 15 februari och kommer ha en utomhusbröllop i fjällen med marschaller och eldar runt om kring oss för att skapa både värme och ljus.


    Någon annan som gift som utomhus i skymning som har ev tips att komma med??


    Enligt prästen kommer vigseln ta ca 20-30 minuter... Hur ska man klä sig är min stora fråga? Någon som vet någon sida att beställa en varm päls/cape?


     


    .. om vädret skulle visa sig vara riktigt dåligt så hålls ceremonin inomhus =)

  • Svar på tråden Vinterbröllop utomhus
  • arre
    Äldre 5 Jan 15:04
    #1

    Vad kul! Vilket fjäll? Vi gör detsamma helgen innan i Vemdalen Skrattande
    Önskar ockås tips =) Vad ska ni ha för eldar? Marschaller ska vi också ha. 

  • arre
    Äldre 5 Jan 15:04
    #2

    Jag väljer mellan en egen päls eller en bolero  från jjs house.
     

  • Mahali­n
    Äldre 5 Jan 15:14
    #3

    Vi gifter oss i Björkliden, högst upp i norr..


    Vi har köpt två eldstäder från Claes Ohlsson (kostade nu 229kr/st) som vi tänkt ha framför oss och sen hittade jag även mindre eldfacklor som brinner 1 h som vi tänkt placera i snön bredvid för bättre ljus för fotografen... Marschallerna får brinna längs med gången fram..


    Ska ni också viga er utomhus? Vad är det för bolero från JJS house du har?

  • Äldre 5 Jan 17:25
    #4

    Planerar också för ett vinterbröllop på fjället. (i mars)


    Dock endast en liten enkel vigsel med några få närvarande.


    Är också nyfiken på bra tips att tänka på :)


    Gärna fina ställen runt tänndalen :)

  • Äldre 7 Jan 08:08
    #5

    Hej!
    Vi gifter oss utomhus 1/2 (snart!). Jag hoppas kunna ha min halvlånga klänning tillsammans med en lång vit kofta som jag fyndade på myrona för 80:- Förvånad Om det blir -20 grader vete tusan! Själva vigseln är borgelig så den kommer inte att bli så lång. Kommer att ske vid skymningen. 

    Kul att fler vågar välja något lite annorlunda! 

  • Äldre 7 Jan 08:42
    #6

    Så mysigt det låter! :) Vi pratade länge om en utomhusvigel på vintern, och det var nog vad vi helst hade velat ha. Det blev dock inomhus på sommaren :P Jag hade iaf planerat att ha en lite varmare jacka (tex en fin ullkappa/jacka) och yllestrumpbyxor/termoleggings under klänningen :) Jag ville ju absolut inte stå och huttra och frysa under vigseln, då hade man nog missat mycket av stunden. Det beror ju dock på hur kallt det är och vad man har för klänning osv, vad som passar till.


  • Äldre 25 Aug 21:32
    #7
    Hej!

    Behöver ni hjälp att planera ert vinterbröllop!
    Vi är tre framtida projektledare som har stor passion för bröllopsplanering och har därför valt att rikta in oss på detta i vårt examensarbete. 
    Tillsammans med detta ingåt en romatisk bröllopsvideo redigerad och filmad av en fotograf.
    Kolla in vår hemsida för ditt vinterbröllop!
    Vänliga hälsningar
    Nathalie, Julia & Rebecka
  • Äldre 26 Aug 09:08
    #8

    Hej!

    Har en vit cape i fuskpäls med huva och tillhörande muff till salu om du är intresserad. Jättevarm och skön om det skulle bli kallt.

    Jeanette

  • Äldre 2 Oct 21:11
    #9

    Jeanette!

    Har du kvar din cape? Planerar för en vigsel utomhus....!

  • Äldre 7 Oct 08:40
    #10

    Hej,

    Har själv varit inne på att ha cape och hittade denna sidan på etsy.
    De har hur mycket som helst.

    www.etsy.com/shop/capeandcrown13&aref=14435646400

    Lycka till!!!

Svar på tråden Vinterbröllop utomhus