• elinjo­hansso­n1
    Äldre 5 Jan 00:22
    12089 visningar
    9 svar
    9
    12089

    Varför förstår han inte :(

    Hej alla!.

    Jag är verkligen i desperat behov av andra människors åsikter angående mig och min pojkväns realtion.

    Jag är så kär i honom och han i mig.
    Men enda sen jag lärt känna honom har han haft ett stort minus. o det är att han aldrig står upp för mig.
    Han är konflikt rädd, tycker han ska "välja sina strider" och andra löjliga saker han kan säga.
    Det har påverkat mig mycket och i somras hände något jag fortfarande mår illa av.

    Han får alltid problemet att bli mina, att jag är problemet.

    Vad hände i somras?
    Jo.

    Vi skulle på middag med hans mamma hans bror och deras flickvänner.
    Jag har träffat hans mamma tidigare men inte så ofta.

    Hon är en spec kvinna enligt mig men jag anpassar mig efter varje person och respekterar alla människor.
    Så länge dom är snälla mot mig. jag är en väldigt glad och okomplicerad tjej.

    Från att vi satte oss ner vid middagsbordet var det mkt fokus på mig.
    Hans mamma frågade mig massa saker hela tiden och jag skulle prata.
    Så jag gjorde det jag gör bäst - jag pratade öppet och är mig själv. Som jag lärt mig hemma att man alltid ska våga vara.

    Jag vet att hon är emot rökning då hennes son (min kille) aldrig vill röka framför henne.
    Men röker som en skorsten när han inte är vid henne. Obs att han är 28 år gammal.
    Jag har valt att skita i det, det är deras relation. Även om jag aldrig förstått mig på det. Men många funkar så.

    Jag såg under middagen hur hon sneglade ner (hon satt brevid mig) att jag hade cigg vid min sida.
    Jag tog upp en och tände.
    Från den sekunden.
    Det blev helt tyst.
    Hon säger till dom andra över bordet.
    "Vet ni vad ja hört, att en ciggarett tar bort 5 sekunder från ditt liv"

    Jag,  ehe aha lite tyst.    Vad i helvete ska jag svara? "A men fan va nice bäst ja tar en till"
    vad vill hon säga......så töntigt.


    O där sitter min kille 28 år gamma loch sager inget och jag sitter o typ försvarar mig för jag röker.


    sen fortsatte denna cigg diskutiion rätt länge och hennes son min killes bror säger (det är väll bara utlännigar som röker ändå?"  obs: killen är 30, väldigt konstig jag tror han har någon sjukdom som ingen avslöjar, för han beter sig alltid väldigt konstigt, som jag accpeterat.
    men snacka om rasist.
    jag är halv rumänska och pappa är svensk :) jag ser enormt svensk ut haha. 

    Efter cigg grejen tog slut frågar brorn hur gammal jag är.
    Då svarar jag, jo jag är som x (deras lillebror som också va där)
    Då säger mamman

    "Ja men x är så mogen, (sen lutar hon sig över till mig och klappar mig på axlen och kinden o säger "ja du behöver mogna lite, jaa du behöver mogna lite"
    (hon säger det med en sånt larvig ton  i rösten, mjuk och kaxig) 

    Då började ja blir lite generad och väldigt förvånad vad hon håller på med.

    Efter det börjar vi prata framgång och annat och hon påstar att jag inte kan växa i framtiden om ja inte har en viss utbildning.

    Efter det nämner hon från ingenstans över bordet "Jag vet massa tjejer som vill ha x"   (min kille)
    hon fortsätter "jo ja vet massor som tycker du är sååå söt"
    VEM SÄGER SÅ?! jag blev ledsen men mest arg innombords :(. varför sitter hon o säger det framför alla, framför mig? hur ska jag tolka henne? att hon gillar mig? att hon vill ha mig gone? jag det sista tror jag.


     


    Hon bara I sort sett mobbar mig på middagen och gör allt för att göra mig ledsen.


    I detta fall sitter jag o tanker “var är min kille o varför sager han inget, hör han verkligen inget eller är han bara så jävla rädd att stå upp för sin mamma, ta mig I handen och gå här ifrån”


    Obs: han sitter framför mig.


     


    Innan vi ska gå då jag nästan är kräkfärdig och har funderat länge på om jag ska gå, men jag valde att stanna, till respect mot min kille, jag tog hänsyn till min kille.


     


    Hon sager innan vi ska gå


    “X är mitt favoritbarn, han är så fin, mm han är så fin, du får passa dig mm han är så fin”


     


    som ett skittso offer.


    Jag hade klumpen I halsen av gråt.


    Varför sager han inget? Varför gör han inget? Varför reagerar han inte?


     


     


    Vi går där ifrån och jag blir ledsen o börjar bråka med min kille.


    Han va I stort sett som ett frågeteckan “va, vadå, ne det har hon inte sagt”


    Han ringer lillebror som sager att han  reagerat på att hon varit lite hård.


     


    Han hör av sig på sms till hans mamma o hon messar mig “sa jag något dumt så menade jag det inte”


    I stort sett.


     


    Jag vas å uppe I halsen av allt och mådde så dåligt.


    Dagen efter tvingade jag min kile att ringa o snacka med henne eftersom han inte gör det själv.


    Han tyckte vi skulle prata direk.


    Det va väldigt känsligt för mig att möta henne några timmar efter.


    Så ja vill inte det.


     


     


    Jag skickade ett mail till henne om vad hon hade sagt som gjorde mig ledsen.


    Då fick jag svar tillbaka “håller inte på med pajkastning”


    O det var det sista jag gjorde I mitt mail.


    Jag förklarade vad hon sårat mig med och undrade varför.


    Tiden går och går. Sommaren är over o hösten o vintern är här.


    Jag messar hans mamma 3 gånger under 1 månad o sager att ja gärna vill ses o reda ut.


     


    Hon vill inte ses någon gang, ursäkter varje gang o hon ger inte förslag på annan gang heler.


    Jag försöker ta kontakt hon vill inte.


    Ja bråkar med kille om det mer o mer o förhållande håller på att brista.


    Han vägrar lägga sig I o tycker det är mellan hon och mig.


    Han tycker inte han är inblandad………..


     


    Tillslut får ja han att säga till henne att vi ska ses o då sager hon att hon inte vill att ska vara med.


    O för mig ska han självklart vara med. Vad försöker hon dölja?


     


    Tiden går och det är nov. Hela samma gang ska ut på middag och david tar med mig.


    Detta är första gången vi ses efter allt.


    Vi bestämde oss för att ses 30 min innan hon jag och min kille för att prata om detta.


    VI skulle sätta oss någonstans.


     


    När jag kommer o moter dom vill hon inte sitta någonstans, hon vill gå på julmarknad.


    Så vi går.


    Jag tänkte att jag ska inte ta upp det, hon får ta upp det.


    Hon tog aldrig upp det.


    Vi går till middagen och det var det falskaste jag varit med om.


    I slutet av middagen väljer inte min kille att avsluta kvällen med mig.han lämnar mig på stationen och åker hem med sin mamma för det fans så manga saker han behövde göra som han tydligen inte kunde “löst innan för min skull”


     


     


    Några veckor innan denna middag hade hans mamma planeerat en resa hon skulle bjuda alla sönder och flickvänner på.


    Hon bjuder alla utom mig.


    David berättar för mig at than ska åka.


    Jag vart så ledsen.


    Då sager han att “vadå ska ja misssa en resa nu för du o mamma beåkat för 1 halvår sen”


    Han förstår verkligen inte.


    Varför blir han inte ledsen,


    Varför gör hans mamma såhär


    Varör blir han inte ARG på henne?


    Jag blir förtvivlad av att han ska åka iallfall.


    Tanken är att de ska va borta over nyår också, en tid hon vet det är lika viktigt för mig att va med han som för henne.


     


    Han sager ockå “jag förstår om mamma inte vill bjuda med någon hon bråkat med”


     


    Han åkte på resan och det första jag tanker är


     


    Hur BILLIG är han?


    Hur LÅGT sjunker han?


    Hur mycket håller han sin mamma I handen?


    Och hör NÖJD  är hon nu?


     


     


    Nu är det på resan och han hör knappt av sig.


    Jag är så omtumlad av det här.


    Jag älskar han så, men vaför, varför förstår han inte.


     
    hans mamma är sjukskriven sen länge pga skada  bor med sina två hundar och säger saker som
    "akta dig för henne, från hennes kultur får man barn tidigt"

    haha.... 


     


     


    Vad ska jag göra  :(?


    hans elaka mamma
Svar på tråden Varför förstår han inte :(