• Jessica327

    Tips på vad en inbjudan kan innehålla! Lite panik här :)

    Hej.

    Jag behöver all tips jag kan få på vad en Bröllopsinbjudningskort kan innehålla.

    Barn är välkomna på vigseln i kyrkan men inte på middagen efter. Hur skriver man detta på ett snyggt sätt?

    Hur ska man få ihop på ett bra sätt hur de ska osa senast? Korten är ju inte stora så man får ju inte plats med hur mycket som helst.

    Vi önskar oss inte direkt något mer än att de ska vara dör och ha kul. Men ska man nämna något om önskelista?

    Åh, jag vet inte hur jag ska gå ihop allt. Finns det tips någonstans på forumet? Eller mallar etc?

    När ska korten skickas ut? Vi gifter oss den 10 maj.

  • Svar på tråden Tips på vad en inbjudan kan innehålla! Lite panik här :)
  • Jessica327
    TheD skrev 2014-01-05 00:35:23 följande:

    10/5? Ja vi skulle iaf redan ha skickat ut våra kort då våra kort skickades 5-6 månader innan och osa var 2,5 månader innan.


     


    Det är bara att radda upp. Gör det inte krångligare än vad det är. Finns masor av mallar på nätet så det är inte svårt :)


    Var? Jag har letat som en galning...

    Den som kommer ta emot OSA är vi. Vi själva. Vi har ingen sådan som tar hand om sånt.
  • Jessica327

    Vad tror ni om detta:
    ----------------------------------------
    Ni inbjudes att
    med Er närvaro hedra
    vigselakten mellan

    XXXX & XXXX

    i XXX kyrka lördagen den 10 maj kl 15.00.

    Därefter bjuder vi till bröllopsfest
    på XXXXX.
    På vigslen i kyrkan är alla hjärtligt välkomna,
    men bröllopsfesten önskar vi fira i vuxet sällskap med undantag
    för ammande bäbisar som måste följa med mamma.

    För mer och löpande information var
    vänlig besök: http://hemsidan....

    Svara senast: 1 april                                                      Klädsel: Finare vardag
    Tel: XXXX
    E-mail: XXXX

    -------------------

    Jag är inte riktigt nöjd med formuleringen på vuxet sällskap och undantag ammande bäbisar? Tycker det blir lite långt.

    Sen är jag inte säker på om det ska stå bröllopsfest eller middag.
    Vi planera att hålla på ett tag och vi kommer spela musik och jag hoppas några av oss kommer våga dansa. Men vad är en "fest"?. Ja det kommer bli alkohol och musik samt middag såklart.
    Kanske ska man nämna båda:
    Därefter bjuder vi till middag och fest
    på XXXXX.

  • Jessica327

    Tack för era tips. Varför vi vill skriva finare än vardag är för att vi vill inte ha slipstvång på vårat bröllop. Angående detta med ammande bäbisar...så håller jag med om att man kan ta bort det sista.

    Är lite osäker på vad jag ska skriva om middag eller fest. Men kanske både och... middag och fest helt enkelt. :)

    Tack.

  • Jessica327

    Men borde inte en mamma som inte ammar men som har en mjölkdrickande bäbis förstå att ammande bäbisar är samma? Man behöver inte alltid märka ord. Dessutom kan man ha lite förståelse eftersom vi inte har barn och bör inte ha koll på mjölkersättningar etc...

  • Jessica327

    Detta blir nog slutgiltliga!

    ---------------------------------------

    Ni inbjudes att
    med Er närvaro hedra
    vigselakten mellan

    XX & XX

    i XX kyrka
    lördagen den 10 maj kl 15.00.

    Därefter bjuder vi till bröllopsfest med middag på XXXX.

    Till vigseln i kyrkan är alla hjärtligt välkomna,
    men bröllopsfesten firar vi i vuxet sällskap med undantag
    för ammande spädbarn.

    För mer och löpande information var
    vänlig besök: http://XXXXX

    Svara senast: 1 april            Klädsel: Finare vardag
    Tel: XXXX
    E-mail: XXX

Svar på tråden Tips på vad en inbjudan kan innehålla! Lite panik här :)