• Äldre 20 Dec 15:56
    3838 visningar
    5 svar
    5
    3838

    Blå blommor

    Hej, Undrar om någon har ideér om blå blommor i augusti. Skulle vilja ha en brubukett med blåa rosor men då de är ganska dyra och vår budget är så lite som möjligt så får jag hitta på andra blommor. Någon som har förslag?

  • Svar på tråden Blå blommor
  • Äldre 20 Dec 20:01
    #1

    Hortensia kanske?

    Om ni har en liten budget så skulle jag nog rekomendera att säga till floristen att du vill ha en bukett med blå rosor eller med blå inslag, och att din maxbudget är X kr. Då kan de fixa något fint.
    Jag hade en maxbudget och ville ha en handbunden vit bukett som skulle innehålla minst en vit ros, i övrigt gav jag floristen fria händer.  Blev hur nöjd som helst! Ett tips till dig bara.


  • Äldre 22 Dec 23:29
    #2

    Min kompis hade världens vackraste bukett med blåklint, bland annat.

  • Äldre 24 Dec 23:44
    #3

    Jag tycker hortensia är perfekt att ha om du vill ha blått.. Den är så fin och speciellt som brudbukett!! Jag själv är florist och hade valt den om jag skulle ha blått. Nackdelen med blå rosor är lite att dem ser "fejkade" ut i och med att man sprayar dem blå! Vart gifter du dig? Kolla in Rachels blommor på fb, eller instagram Rachelsblommor så kanske du får tips & idéer! :)

  • Äldre 25 Dec 11:28
    #4
    Rachel87 skrev 2013-12-24 23:44:25 följande:
    Jag tycker hortensia är perfekt att ha om du vill ha blått.. Den är så fin och speciellt som brudbukett!! Jag själv är florist och hade valt den om jag skulle ha blått. Nackdelen med blå rosor är lite att dem ser "fejkade" ut i och med att man sprayar dem blå! Vart gifter du dig? Kolla in Rachels blommor på fb, eller instagram Rachelsblommor så kanske du får tips & idéer! :)
    Jag gifter mig i Skövde.  Hortensia kanske funkar, har inte riktigt tänkt på den sortens blommor. Det var ju det att jag inte var riktigt säker på blåa rosor de flera har påstått att de inte ser rikiga ut som du säger och att de ska var så mycket dyrare än vanliga rosor. 
  • ESW
    Äldre 9 Mar 08:08
    #5

    Ett annat tips på blå blomma är blå nigella. Jättevackert!

Svar på tråden Blå blommor