• Äldre 9 Dec 22:25
    23316 visningar
    10 svar
    10
    23316

    Hur skriver man om presenter på inbjudan?

    dolly88 skrev 2013-12-09 21:09:55 följande:
    Kan man skriva kontonummer och sen eller om ni vill lämna ett kontant kuvär? :-/ Tror ni folk kan med att inte ge ett bidrag? Jag personligen hade ju inte kunnat gå med gott samvete utan att ha gjort de.
    Hade jag fått en inbjudan där det står typ 
    "Bröllopskonto xxxxx-xxxxx, det går också bra att ta med ett kuvert" så finns det nog en chans att jag hade stannat hemma. För jag hade känt det som att jag bara blev bjuden för att dom ville ha pengar av mig då och inte för att dom ville ha mig där. 
  • Äldre 11 Dec 17:20
    #5
    Whirlie skrev 2013-12-11 16:11:30 följande:
    Nu frågade inte TS OM hon kunde göra så, utan hur. Därför bör vi nog inte kommentera TS val. Vi känner inte TS och inte heller bekantskapskretsen som blir bjuden. Alla är vi olika.
    Och därför skrev jag inte att det var fel att göra så heller, utan bara hur jag hade reagerat.

    Man kan göra precis som man vill med alla delar i ett bröllop utom 3 saker.
    Man måste ha en godkänd hindersprövning, en godkänd vigselförrättare / präst och någon att gifta sig med.

    Men i alla övriga val så behöver man ha insikt i hur folk kan reagera om man gör på vissa sätt och sen ta kvalificerade beslut utifrån det. Glad 
  • Äldre 12 Dec 17:49
    #10
    sommar2014 skrev 2013-12-12 14:45:53 följande:
    Funkar det att göra så tror ni?
    Det låter som en mycket bra idé Solig
Svar på tråden Hur skriver man om presenter på inbjudan?