• Äldre 5 Dec 21:51
    15810 visningar
    35 svar
    35
    15810

    Hade du löshår under bröllopet?

    I slutet av juli förra året var jag tvungen att klippa mig hos en annan frisör än den jag vanlivis klipper mig. Hela håret blev mer eller mindre slaktat och nu har jag liksom hål på vissa ställen i underhåret. Svårt att förklara, men det var verkligen uppenbart när min vanliga frisör lyfte upp håret för att kontrollera skadan. Suck, ja lång historia kort så kunde min frisör i alla fall få till en bra frisyr på mig men längden inför bröllopet kommer ju inte vara som tänkt. Nu undrar jag hur vanligt det är att brudar sätter in löshår/hårförlängning?

    Ni får gärna berätta vad ni tycker om hårförlängning? Vad har varit bra och vad har varit dåligt? Ge mig tips och råd för jag har aldrig haft förlängningar och vet inte vad jag borde se upp med. Har hört så många som berättat om hur risigt håret har blitit efteråt och svårt att sköta.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hade du löshår under bröllopet?
  • Äldre 12 Dec 00:20
    #21
    Cuddly skrev 2013-12-11 09:04:05 följande:
    Åh så jätte fin du blev! Det är en mycket liknande frisyr som jag har tänkt mig till bröllopet. Jag vet att kostnaderna skiljer sig väldigt mycket mellan städer framför allt, men hur mycket fick du betala och hur lång tid tog det ungefär? Är det en mycket avancerad bruduppsättning?
    Tack! :) Ja jag vart jättenöjd!! Själva uppsättningen var inte avancerad alls det gick på kanske 10 minuter det som tog tid var att locka mitt hår... jag hade ganska så tjock o mitt egna hår var nästan lika långt som löshåret som hon hade i i tre sektioner i underhåret. Allt hos frissan tog ca 2,5 h och jag betalade 1500 kr och då behövde jag som sagt inte betala för löshåret... Detta var i Västerås.

    Min frisör hade redan lockat löshåret så det sparade vi ju lite tid på...

    Du skrev tidigare om att du funderade på att välja din frisör som du har i vanliga fall o det tycker jag låter som en bra idé. Så gjorde jag också och varje gång jag ändå var där för att klippa eller färga så pratade vi om hur jag skulle ha håret o hon testade tex att locka mitt hår med locktång ena gången o plattång nästa för att jag skulle få känna efter vilka sorts lockar jag ville ha o vilka som höll bäst i mitt hår.
    Jag har väldigt rakt hår som har varit väldigt svårt att locka o framför allt att få lockarna att hålla så därför var det skönt att testa sig fram under en längre tid vilket funkade så bra när man valde sin vanliga frisör :)

    Vi lockade mitt hår med plattång o löshåret med locktång för att mixa olika sorters loclar lite o det höll jättebra från tidig fm till sena natten :)
  • Äldre 12 Dec 09:23
    #22
    emzerus83 skrev 2013-12-12 00:20:49 följande:
    Tack! :) Ja jag vart jättenöjd!! Själva uppsättningen var inte avancerad alls det gick på kanske 10 minuter det som tog tid var att locka mitt hår... jag hade ganska så tjock o mitt egna hår var nästan lika långt som löshåret som hon hade i i tre sektioner i underhåret. Allt hos frissan tog ca 2,5 h och jag betalade 1500 kr och då behövde jag som sagt inte betala för löshåret... Detta var i Västerås.

    Min frisör hade redan lockat löshåret så det sparade vi ju lite tid på...

    Du skrev tidigare om att du funderade på att välja din frisör som du har i vanliga fall o det tycker jag låter som en bra idé. Så gjorde jag också och varje gång jag ändå var där för att klippa eller färga så pratade vi om hur jag skulle ha håret o hon testade tex att locka mitt hår med locktång ena gången o plattång nästa för att jag skulle få känna efter vilka sorts lockar jag ville ha o vilka som höll bäst i mitt hår.
    Jag har väldigt rakt hår som har varit väldigt svårt att locka o framför allt att få lockarna att hålla så därför var det skönt att testa sig fram under en längre tid vilket funkade så bra när man valde sin vanliga frisör :)

    Vi lockade mitt hår med plattång o löshåret med locktång för att mixa olika sorters loclar lite o det höll jättebra från tidig fm till sena natten :)
    Ska råd fråga min frisör nästa gång jag träffar henne om vad jag ska göra angående längden och om löshår är något som hon har provat på att jobba med. Jag misstänker, med tanke på hur vanligt det är med löshår hos brudar, att hon har bra koll... Tror dock att löshår säkert är något jag kanske måste köpa själv.  Då går nog priset upp en aning. Vad kul att höra att din bruduppsättning inte var fruktansvärt dyr. Använde du löshår med clips? Eller vad va det.. nålade fast det?

    Själv har jag rätt tjockt och mörkt hår som har naturligt och lite rufsigt fall, men i och med den senaste katastrofklippningen har mitt hår inte kvar längden som jag skulle vilja.
  • Äldre 12 Dec 09:29
    #23

    Jag tror att det blir en tripp till kicks och makeup store till helgen. Jag har väldigt fin och relativt problemfri hy... *pepparpeppar* Så jag tror att bareminerals är något som jag borde köpa och testa, plus någon lite mer täckande concealer för ögonen. Har så lätt att bli mörk under ögonen om jag inte har sovit tillräckligt. Har hört att det är många brudar som inte riktigt lyckas med det... To much exitement *skratt* En bättre karta med matta och naturligt bruna nyanser av ögonskugga är nog att föredra också.

    Någon som har bra tips på hur man får ögon makeuppen att sitta trots glädjetårar på bröllopet?

  • Äldre 12 Dec 09:33
    #24
    Chicita skrev 2013-12-11 10:23:36 följande:
    Det finns en del olika märken på svensk marknad som ska sitta benhårt. Men jag har inte hittat något som faktiskt funkar.
    Ett som funkade på så sätt att det inte smetar ut sig på mig, och inte hamnar på maken lämnade istället stora avtryck på dricksglasen så fort jag drack något.
    Så det verkade som att lite fukt kunde göra att det släppte lätt (trots att man måste ta bort det med oljebaserad makeupremower).
    Men hör efter på kicks eller makeupstore eller vad du har i närheten av dig Glad 
    Du har kanske tid att köpa det och hinna prova ordentligt innan det är dags för den stora dagen Glad 

    Jag har hört att ju mer rött pigment - destå sämre sitter dom också. Så om du inte ska ha klarröda läppar så kanske du klarar dig ändå Glad 

    Själv hade jag bara ofärgat läppglans eftersom jag inte känner mig bekväm med läppstift 
    Jag tror du har rätt angående det där med rött pigment. Tror att jag ska skippa knalligt röda läppar på bröllopet. Brukar annars gilla det skarpt på fester och annat, men den här gången tror jag nästan mer på något lite mer sensuellt som ger lite mer sagolik effekt. Inte vamp varning. Har du testat med läppenna under läppstift/glans? Jag har sett många tutorials där de hävdar att det ska sitta bättre på om man har fyllt i läpparna med läppenna innan och ett mycket tunt lager av pudet ovan på allt i slutet för att typ fixera...

    Vad tror du?
  • Äldre 12 Dec 09:43
    #25

    Leta efter makeup som inte har solskyddsfaktor eller reflekterande innehåll eftersom att du då kan se ut som en panda istället om du har otur. Jag försökte hitta bild på det nu men fann ingen så här i brådskan...
    Blixtar som reflekteras i smink kommer att se ut som vita fläckar på ansiktet nämligen.

    Den mesta makeupen sitter om du jobbar in den lite. Satsa på vattenfast maskara. Men annars brukar det räcka med att verkligen jobba med penseln och nästan "trycka in" sminket i huden.
    Det har hänt att jag har gått och lagt mig och inte orkat tvätta bort sminket och när jag vaknar så ser det likadant ut som när jag gick och la mig Flört 

  • kouki
    Äldre 12 Dec 12:55
    #26

    Sen bör du prime:a rätt också, så sitter det bättre :) 

  • Äldre 12 Dec 22:42
    #27
    kouki skrev 2013-12-12 12:55:34 följande:
    Sen bör du prime:a rätt också, så sitter det bättre :) 
    Jag har inte riktigt förstått det där med primer... hur funkar det egentligen och kan man ha samma primer på ögonlocken som man har till resten av hyn. Förstår inte riktigt varför det finns en särskild för ögonen.
  • kouki
    Äldre 13 Dec 08:23
    #28
    Cuddly skrev 2013-12-12 22:42:43 följande:
    Jag har inte riktigt förstått det där med primer... hur funkar det egentligen och kan man ha samma primer på ögonlocken som man har till resten av hyn. Förstår inte riktigt varför det finns en särskild för ögonen.
    Ögonen är ju tunnare och känsligare, och behöver därför en annan formula, som jag har uppfattat det. Samma anledning som man bör använda ögonkräm också...

    Gå till typ kicks och åhlens och kolla om det finns prover (själv föredrar jag smashbox versioner), så du kan testa och se hur det känns i lugn och ro hemma, samt så kan du då ha det en hel dag och se skillnaden :)

     
  • Äldre 16 Dec 21:11
    #29

    Jag hade typ page-hår (ganska tunt) men hade en "bulle" av rullat löshår i hårnät under min uppsättning. 



    (Hårnålen som satt på sidan togs bort sedan)...  
  • Äldre 19 Sep 13:27
    #30
    Har svårt för folk som har låtsas hår, dvs inte eget naturligt hår. Färgar/blonderar man är det inte naturligt. Har man peruk eller löshår så är det inte ens egna, utan hår som man köpt och satt i.
    Hur patetiskt är inte det? man klarar inte av att vara naturligt blond, eller ha naturligt långt hårsvall....
    Tja, vissa här i världen behöver ju "proteser".
    Varför låtsas vara nåt man inte är? Låtsas vara tex blond, när man inte alls är det. Eller låtsas ha "sjöjungfru vackert hår" på bröllopet...när maN EGENTLIGEN inte har det????
    Själv har jag naturligt blont hår, inte vitt hår, utan mer guldblont. Och långt ner till svanken. Inget fejk här inte även om många frågar "är det ditt egna". Sjukt irriterande. Typ alla har lös/fejk hår så vi som faktiskt har eget långt hår, är sällsynta....en egen art. Skulle aldrig ha löshår, fruktansvärt trashigt. Oftast syns det ju också, på cudlys bild syns det lång väg. Ännu värre är det när man ser kanten mellan kort hår och långt hår...usch, pinsamt
  • elb
    Äldre 19 Sep 17:42
    #31
    Annalis skrev 2014-09-19 13:27:15 följande:
    Har svårt för folk som har låtsas hår, dvs inte eget naturligt hår. Färgar/blonderar man är det inte naturligt. Har man peruk eller löshår så är det inte ens egna, utan hår som man köpt och satt i.
    Hur patetiskt är inte det? man klarar inte av att vara naturligt blond, eller ha naturligt långt hårsvall....
    Tja, vissa här i världen behöver ju "proteser".
    Varför låtsas vara nåt man inte är? Låtsas vara tex blond, när man inte alls är det. Eller låtsas ha "sjöjungfru vackert hår" på bröllopet...när maN EGENTLIGEN inte har det????
    Själv har jag naturligt blont hår, inte vitt hår, utan mer guldblont. Och långt ner till svanken. Inget fejk här inte även om många frågar "är det ditt egna". Sjukt irriterande. Typ alla har lös/fejk hår så vi som faktiskt har eget långt hår, är sällsynta....en egen art. Skulle aldrig ha löshår, fruktansvärt trashigt. Oftast syns det ju också, på cudlys bild syns det lång väg. Ännu värre är det när man ser kanten mellan kort hår och långt hår...usch, pinsamt
    Patetiskt var kanske ett lite väl hårt ordval?

    Om man ska fortsätta på den vägen så är det väl patetiskt med brudklänning om man aldrig annars bär klänning eller bär vitt? Eller smink om man bara brukar sminka sig lite eller inte alls annars? 

    Vill man vara extra fin på sin dag så är det väl ok? Tycker man att man passar bättre i blont, brunt, svart, rött hår så får man väl ha det om man vill! Och att du råka tycka att något är trashigt är en ganska oförskämd sak att säga när folk i tråden uttrycker att de känt sig fina i det.

    Att folk frågar om det verkligen är din egna hårfärg känns som ett smärre I-landsproblem däremot. Så du bör kanske inte klaga på folk som tycker det är roligt att piffa till sig! Hade varit tråkigt om alla hade samma åsikter om vad som är fint här i världen, va?
  • Äldre 19 Sep 20:09
    #32
    Annalis skrev 2014-09-19 13:27:15 följande:

    Jag är vad som kallas "latent rödhårig".


    I princip kan man säga att mina pigment inte räckte till rött hår utan jag har samma pigment i övrigt som dom extremt rödhåriga, men utan det röda håret.
    Jag har istället en trist musaktig gråbrun färg utan någon som helst lyster.
    Därför färgar jag mitt hår rött.
    Det är vad som passar bäst till min hudton, min ögonfärg osv.

    När det gäller löshår så hade jag inte behövt fylla ut med något om jag skulle haft det utsläppt, men jag ville ha en riktigt stor och solid knut.
    Jag sitter på mitt hår om det är utsläppt, men då jag har väldig tunna hårstrån även om dom är många så blir det väldigt lite volym när jag lindar ihop det hårt.
    Så vi klädde en liten fluffig sån där "skumgummi-munk" med löshår i "min" hårfärg och så  la vi mitt hår runt den så att det inte syntes alls, men det var mer en säkerhetsåtgärd ifall mitt hår skulle glipat någonstans. Jag ville inte att den där "munken" skulle lysa igenom.

    Om det är patetiskt, traschigt eller pinsamt... Tja det får väl andra bedöma.
    Men jag som då tillhör "samma art som dig" alltså dom med väldigt långt hår, kan ju säga att jag tycker att du är ute och cyklar.


    Ditt inlägg är enbart elakt och provokativt och väldigt väldigt onödigt.
    I ditt fall skulle jag vilja påminna om "kan du inte säga något snällt så säg inget alls"


    Själv kände jag mig i alla fall jättefin och det är det enda som är viktigt Solig


  • Äldre 11 Oct 10:55
    #33

    Jag hade löshår från Sweahair som min frisör använd till min uppsättning. Dom har äkta REMY hår som är trasselfritt och av mycket bra kvalitet. Priset är dessutom bra! Nu har jag dessutom beställt en mörkare blond nyans till hösten som min frisör använder keratin till att sätta i mitt egna hår på sidorna för en mer permanent utfyllnad.. I Love It! www.sweahair.se

  • Okänd
    Äldre 12 Oct 11:55
    #34
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Äldre 12 Oct 13:01
    #35
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Hade du löshår under bröllopet?