• Lavin

BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)

Vi har inte skickat ut inbjudningar än heller.... då det är över ett halvår kvar tills dagen. Men något i dessa stilar hade vi tänkt oss :) Den här första GILLAS SKARPT ! lite rolig :)

• Lavin
    Caledonia skrev 2013-12-07 12:46:34 följande:
    Hej!

Får man hänga med här?
    Vi ska ha ett vintage/bohem-bröllop den 31 maj 2014 Försöker samtidigt hålla kostnaderna nere, så det är ett stort pysslande!

Klänningen går mer åt vintagehållet än åt bohemhållet:

Däremot går vår festlokal mer åt det bohemiska hållet Vi ska både ha vigsel och fest på Linneaträdgården i Helsingborg:
    linneatradgarden.se/
    Det är ett gammalt växthus som nu huserar en restaurang, och en fin butik.
    Åh, vilken underbar & gullig lokal ni har hittat. Har ni bjudit många? Jag önskar att det fanns något liknande där jag bor :/ Vi försöker också hålla kostnaderna nere, men som tur är har vi många som vill engagera sig och hjälpa till så det är ett stort plus :)
  • Lavin
    MH2014 skrev 2013-12-07 09:37:00 följande:
    Nu sitter jag med paddan och kan inte ladda upp bilder (vet inte om man kan se i mitt bildgalleri?) vi har ju som sagt en vintervigsel så kan ju inte anamma hur mycket som helst men det vi har valt är: dryck i glasbehållare (liknande de som petraksa la upp), spraymålade glas/vaser/flaskor att ha snittblommor i, backdrop med ljusslingor, levande ljus på speglar, snittarna och tårtorna serveras på silverfat och speglar, glittersprayade trädgrenar i krukor, marschaller som visar vägen in i vigselplatsen, vigs på ett friluftsmuseum, jagom kmer ha en mulletdress och antagligen utsläppt beachhår med blommor fösta som en halvkrans, brudbukett antingen en knippe videung eller två/tre singel ranunkler. Vi har inget typiskt bröllop utan mer en mingelvigsel, sedan åker vi på mini moon till Prag och bor på ett Art Deco hotell! Inbjudan är i snirklig ram runt skrivstilstext, har mörkat kanterna så papperet ser bränt/gammalt ut, likaså med kuverten, som oxå har prydnad av våra tumavtryck.
    "bara" 66 dagar och mindre än 10 veckor kvar,, men vem räknar ;)
    Det syns inget i bildgalleriet heller :( men det lät fint i alla fall! Det låter så härligt med vinterbröllop då man kan använda sig av så många olika ljuskällor för att lysa upp i mörkret o skapa mysstämning; marschaller, ljusslingor, levande ljus osv.
    Min syster hade ett vinter/vår-bröllop också och använde sig av videung. Jättefint! :)
  • Lavin
    MH2014 skrev 2013-12-15 20:59:15 följande:
    Sandri87, redbride, marolo - tack för feedback :) klänning nr 1 är beställd och väntas komma i veckan. Valde att börja ta hem en av dem för att checka stl osv. Hoppas jag den är mer än underbar!! Köpte tre par skor idag som jag kan bära till :) Håll tummarna för mig! Vi är ju inte så traditionella så en partyklänning med glitter och dyl skulle få mig att känna mig uppklädd, så lite glitter är inte fel, för mig ;) Har även köpt två till klänningar som är ev val. En kort paljett i svart/silver och en golvlång i svart spets med långa ärmar, påminner mycket om klänning nr 2 i mitt förra inlägg men inte så väl designad och glittrig men med v-ring istället.....fortsättning följer! :)
    Den första var jättefin! såg ut som ett bra val :)
    Själv har jag AAASsvårt att hitta klänning... det finns så mycket att välja mellan..fast ändå inte... man blir galen haha.
  • Lavin
    RedBride skrev 2013-12-13 14:42:53 följande:

Här kommer lite fredagsinspiration! Jag är inne på såna här tavlor, kommer nog användas på flera ställen med info under bröllopet & festen :) Smidigt att göra själv också, billigt och snyggt!

Trevlig helg!

Supergulligt! Kommer nog sno den idén också ;) :) bara att köpa sån där special-färg o måla på plyfa va ?!
  • Lavin

Jag är en sucker för svart egentligen... Så jag säger den svarta. Jag tycker du passar i den, snygg på kroppen! Du verkar ju ha en figur som passar i det mesta :) frågan är bara, du ska gifta dig, vad känner du dig mest bekvämast&snyggast i? Once in a life time, vitt är ju standard.. Hmm förstår att det är ett svårt val!

• Lavin

MH2014 - tack för tipset! Ang klänningarna så hoppas jag du får rätsida på valet, inget fel i att känna efter ordentligt innan :) oooo haha hellre junk in the trunk än utan när man kör på lite mer figurnära.. Men förstår att det är svårt. Har samma "problem" själv :p :)

• Lavin
    Solkärlek skrev 2013-12-18 18:32:28 följande:
    MH2014- Jag fick en tanke när jag läste om ditt klädval. Om du inte brukar ha ljusa färger förstår jag att det kan kännas ovant. Men jag tror att när det gäller brudklänning så är ju det ett plagg som "ska" kännas ovant, jag menar att det är ju ett plagg som man (förhoppningsvis) bara har på sig en dag i livet, så det går ju inte att vänja sig vid det :) Sedan tycker jag att det är en väldigt fin symbolik i vitt då vi har det i alla traditionella övergångsriter. Dop, konfirmation, student och vigsel. Du kanske inte är så traditionsbunden men när jag hörde detta bestämde jag mig för vit klänning (då jag innan tänkt ha ljusrosa). Kanske kan du spara den svarta klänningen och ha den när du och din man går ut första gången på en fin restaurang på bröllopsresan. Hoppas du blir nöjd med ditt val, detta var bara lite tankar men det är ju som sagt du som behöver känna efter :)
    True true det också! Glad
  • Lavin

mH2014: undra om man kan förlänga underkjolarna på dom klänningarna utan att det skulle se konstigt ut..?! Jag är inte så mycket för det där genomskinliga annars.

• Lavin

MH2014 - hahah, så sant så... Det är svårt att hålla sig bara. Känns som en evighet bort då man har bröllopet i slutet av juli :p :) skönt att valet om klänningen löste sig! :)

• Lavin

Hej allihop, vad kul att det är så många fler som går i samma tankar.. Klänningen som är i "huvudinlägget" tillverkas inte längre :( jag mejlade och frågade grace loves lace. Dom har istället gjort en ny version av den... fin...! men som sagt, inte samma :/ jag vet inte vad jag ska göra. Känns lite hopplöst. Finns det någon som vet om nån "unik" hemsida man inte har kikat ännu? :) (Alla kinasidor är uteslutet)

• Lavin

Tack för länkarna :) och IdaRebecca ! Din klänning var ju jättefin! Ska kika vidare där :)

• Lavin
    pinkflesh skrev 2014-02-06 11:52:11 följande:
    Haha! Jag har också exakt den bilden som inspiration till inbjudningarna! Vad "originella" vi är XD
    HAHA ! samma bilder ligger typ i mina album också... men då vet vi att vi alla är inne på samma spår iaf.. ;P :)
  • Lavin
    MH2014 skrev 2014-02-06 20:59:24 följande:
    Fem dagar kvar här!!! Klänningen jag velat ha hinner inte komma till försäljning i Sverige till nästa vecka :( så det får nog bli min klänning här hemma ändå... Så blir accessoar jakt i helgen!! Förutom hur jag ska se ut och stylas så är nästan allt klart. Dryck ska köpas in och sedan ska allt packas..... Hjälp!!!
    Hur gick det med allt nu då? :D
  • Lavin
    mj84 skrev 2014-02-20 10:49:03 följande:
    Gör det :) Tänk på att när du tejpar på vliesofixen på vanligt A4 för att skriva ut bokstäverna att du tejpar på det så att den "pappriga" sidan är ner mot A4'a pappret. På så sätt blir bokstäverna spegelvända när du ska stryka på dem på avigsidan tyget (vilket betyder att de blir rätt när du sen ska stryka på dem på girlangen). Hojta till om du behöver hjälp eller tips :) 

Gjorde en till igår som ska hänga på garagedörren (har miglet på ett annat ställe än själva festen).

Det blev riktigt fint! inspiration till oss alla:) jag gillar hur "vimplarna" är "skurna" /formen på dom. :)
  • Lavin
    vanurst skrev 2014-02-20 16:11:14 följande:
    www.dindromklanning.se/brollopsklanningar/bru...

Den här klänningen ska jag ha. Billig, bohemisk och snygg ;)
    Åh! :D jag har funderat på den också! Prisvärd och vacker! ...men när jag visade den för min blivande blev han inte lika entusiastisk som jag, då han inte gillar vit spets så mycket.
    Haha, det känns lite svårt när det typ är spets på dom flesta klänningar - som enligt mig ser bra ut.
    Aja. Klänningsletandet goes on........Obestämd
  • Lavin
    carinalevin skrev 2014-04-08 15:08:36 följande:

Lavin, måste fråga, var hittade du den första bilden/erna. Tyckte också om det väldigt mkt och skulle vilja se mer av dessa om det går!

Har tyvärr ingen aning om vad bilden kom ifrån, kommer inte ihåg :/ men det borde ju inte va så svårt att knåpa ihop något liknande själv.. :) jag har provat mig fram lite, har snart designar klart våra. Det blir enkla kort med lite tvist :)
Svar på tråden BOHEM/VINTAGE! kan vi hjälpa varandra? :)