• MariaMarcus

Att välja ring..hjälp?

Hej alla! 
    På nyår är det dags för oss att förlova oss, giftermålet håller vi på att diskutera när det blir av..troligtvis under 2015. :)
    Vi ska om 2veckor iväg och titta på ringar i stan, och vi kollar intensivt på olika hemsidor..
    Schalins ringar gillar åtminstone vi för min del.
     Vill ni tycka till här?

Om jag tar Passion som förlovningsring kan ju båda följande ringar passa som vigselringar?

Passion

Virvla

Men om jag vill ha denna som vigselring el. förlovningsring, hur kan jag kombinera den?:
    Aura 

• Svar på tråden Att välja ring..hjälp?
  • filibustern

om ni tar förlovningsringen längst ner, skulle ju en solitär kunna funka utmärkt - slät skena, vilket ger ett renare utseende (inte allt för mycket stenar) men med en större sten :) kom att tänka på en sån här: 

Om du vill ha den som vigselring (den sista av dina förslag) kan du ju t.ex bara ha en enkel, slät guldring i samma tjocklek!

du kan ju även om du vill ha mycket bling kombinera Aura med vrivla :)

för övrigt, om du tar passion som förlovningsring, tycker jag att det skulle bli snyggast med vigselringen under ^^

hoppas jag kunde ge någon sorts inspiration...  
  • MariaMarcus

Tack för hjälpen! 
    Ja, en solitärring skulle nog passa fint till aura.. Hmm, förstår att folk har ångest över sånt här.
    Då har vi inte ens sett och provat i verkligheten än.. Flört 
    Såå svårt då jag gillar alla väldigt mycket! 

• filibustern

ja och speciellt om man kan ha olika alternativ! själv har jag inte så mycket att välja på då jag inte har så mycket plats på mitt finger kvar, och jag vill inte byta min titanring, älskar den. så de enda alternativ jag har är att 1 - sätta in stenar i förlovningsringen, eller 2 - köpa en halvallians som är väldigt smal. :P blev kär i den halvallians jag prövade för några månader sen, så det blir mest troligt den. ^^

• Petraksa

Jag hade sådan tur att jag "slapp" välja förlovningsring.
    Det var en överraskning från sambon. Han gav mig en slät ring i vitt guld så att jag själv kunde välja ut vilka stenar jag ville ha.
    Och hur det ska se ut med stenar har jag velat fram och tillbaka om nu i 3 månader. Kan inte ens tänka mig vilken beslutsångest jag hade legat vaken med om jag skulle välja ring också! Det blir väl ett senare problem när det är dags för vigselring ;) 

Svar på tråden Att välja ring..hjälp?