Inlägg från: gloriousgirlgirl |Visa alla inlägg
  • gloriousgirlgirl

    Linköpingsbröllop 2015

    Japp, här har du en till som ska bli fru 2015 i just Linköping! Kul med ny tråd!


    Vi har just köpt hus, därför får bröllopet vänta till 2015, annars hade jag gärna gift mig nu under 2014...men det är okej att vänta.


    Min sambo är militär så det blir ett ståtligt officersbröllop, och vi har festen på Mässen på Malmen. Kyrka vet vi inte ännu, det hinner lösa sig. Datum är nånstans i augusti 2015 i alla fall.


    Mina tips såhär långt är att surfa runt på stylemepretty.com, ruffledblog.com, etsy.com eller bara googla efter wedding blogs. Pinterest är ju en GULDGRUVA för sånt här :)


    Festlokaler, ja det beror väl helt på vart ni vill vara... Vårdsnäs vet jag har en fin "lada" och miljö, kanske passar ert tema. Där kan ni även ta med egen mat osv.


    Florist, ja det vet jag inte riktigt, men systrarna grön är väl ett hett tips, men de är nog inte billiga.


    Frisör - jag vet ej tjej i Malmslätt, hon är jätteduktig och billig! Vivis salong heter det, hon har tyvärr ingen hemsida men hon nås på 013-29 90 58.


    Cateringställe, ja jag känner inte till alla men tror nog många  är bra utom P2 som jag tyvärr inte kan rekommendera om ni vill ha färsk mat.


     


    Dekoration, åh det är mitt specialämne! Jag tror man kan fixa mycket själva, men det gäller i så fall att tiden finns.

  • gloriousgirlgirl

    Jag var på Sålla kvarn av en händelse på deras loppis och fick då se hela kvarnen. Jag tyckte det var ett bra upplägg, trevlig lokal och mysigt ställe med det som behövs. Passar nog ett bröllop med max 60 pers tror jag. Dessutom var de som ägde det väldigt trevliga och tillmötesgående.

  • gloriousgirlgirl

    Vi letar efter kyrka nu, vi har bokat en men är osäkra på om vi ska ha den eller välja någon annan.... Jag vill även ha musiker och en kör under vigseln, så det letar jag också efter. Det blir säkert panik i slutet i alla fall känns det som :)

  • gloriousgirlgirl

    Nu var det längesen jag tittade in här, det har hänt så mycket jobbigt under 2014 så bröllopsplanerna blev lidande dessvärre. Men nu är vi up and running igen. Har suttit och designat inbjudningar under jul och nyår - är riktigt nöjd faktiskt. Kan tipsa om gratisverktyget PicMonkey för de som vill designa egna trycksaker eller redigera foton etc. Mycket bra.

    Jag har planerat att min kompis som är fd frisör skulle fixa mitt hår på den stora dagen, men hon har nu blivit gravid och kommer ha en 2 månaders bebis då=det är inte riktigt rimligt att hon ska kunna fixa mitt hår på ett vettigt sätt.

    Så nu behöver jag er hjälp: Jag vill ha en frisör eller någon som är duktig på att fixa hår som kan komma till Gamla Linköping. Jag vill alltså inte åka till någon annan den dagen, utan kravet är att de ska kunna komma dit jag är. Har ni tips på någon?

  • gloriousgirlgirl

    Jo det rullar på. Det strular lite med musik och präst men det hinner nog lösa sig. Annars är det mer panik för min del med vikt och ekonomi..... GUD så¨tjock jag är och GUD så mycket allt kostar. Varenda budgetpost har överskridits och senast idag ville en leverantör höja sitt givna pris till oss med 2500kr. Liten kostnad i sig men räknar man ihop alla höjda kostnader så springer det iväg. Tror vi har överskridit budgeten med 30000kr nu....

  • gloriousgirlgirl

    Underkläder får du rätt hjälp med på Eva Korsetten - en urgullig tjej där som också ska gifta sig i sommar hjälpte mig kanon. Sen har jag handlat gördel online för jag hittade ingen i vanliga butiker.

    Fotograf var en sån grej som vi tyckte var väldigt viktigt, så vi kollade runt i hela Sverige efter bra fotografer och fastnade för en kille i Västerås. Visst kostar det pengar, men jag vet att jag aldrig kommer ångra det beslutet. Foton och ring är viktiga för mig - det är det som består. Och klänningen :)

  • gloriousgirlgirl
    Mickis85 skrev 2015-05-04 06:24:57 följande:
    Får jag fråga hur mycket ni kommer betala för fotografen? Det är nog bara att skrapa ihop mer pengar. Hade inbillat mig att vi skulle klara en budget på 5000 kr när det gäller fotograf :S

    Ringen får jag fundera på lite till:)
    Vi betalar 19000kr för fotografen men då är han med oss HELA dagen, från förberedelser tills festen är slut. Vi får dessutom alla bilder som är något att ha, ca 500-700bilder räknar han med. Det är väldigt ovanligt att fotografer är så generösa. Men det är en kostnad som jag är nöjd med för jag vet att fotona kommer att bli fantastiska. Och jag vill se på bilderna och minnas hur vackert det var. Fotografer kostar, sen är det en JÄKLA skillnad på att fotas av en som på riktigt jobbar med det och har erfarenhet av bröllopsfoto än någon som "har en bra kamera och gillar att fota" så att säga.
Svar på tråden Linköpingsbröllop 2015