• 2015

Dekorera i kyrkan - Ja! VS Nej!

Jag hittade en gammal tråd om dekoration i kyrkan. www.brollopstorget.se/Forum-27-86/m3989126.html

Men blev ombedd att kanske starta en ny tråd. Vilket jag tyckte lät rimligt. Då denna fråga intresserar mig.

Jag skulle personligen aldrig! dekorera i en kyrka. Då jag anser att kyrkor är så fina i sig självt. 

Hur tänker Ni? Dekorerar ni?
    Eller tycker ni som jag att det inte behövs?

Bilden "googlade" jag fram på "google bilder".
    Bild lånad från: http://floristakademin.blogspot.se/2008_06_01_archive.html

• Svar på tråden Dekorera i kyrkan - Ja! VS Nej!
  • Chicita

Nej vi dekorerade inte.
    I vår kyrka så är det 1 vigsel i timmen (kl 15, 16 och 17) så även om vi var först och säkert hade hunnit dekorera innan vigseln så hade vi inte hunnit få bort det efteråt.
    Och jag misstänker att dom som vigdes efter oss inte ville ha våra dekorationer på sitt bröllop.

Men största anledningen är att jag tycker att kyrkorna är så fina ändå att dom inte behöver massa "lull-lull" 

• daniiel

Nej, det är sådan kort stund ändå man är i kyrkan. Vår vigsel tog ca 40min och att låta någon dekorera före och plocka bort allt efter kändes onödigt. Plus att det många gånger är bokat i kyrkan före och/eller efter, så man har inte alltid så lång tid på sig. Bättre att lägga pengarna på att dekorera en eventuell festlokal tycker jag :)

Och även jag tycker att kyrkorna allt som oftast är så fina att det inte behövs något extra. Alla är väl där för att kika på brudparet ändå och dom brukar ju oftast vara pyntade till tänderna ;)

• TheD

Vem tar sig tiden att dekorera samma dag som det kanske är en vigsel innan? Vem vill stanna kvar och ta bort allt i god tid så att sällskapet efter kan använda kyrkan?

Känns otroligt onödigt och filmaktigt ;)

• 2015

">

Väldigt fint, men lite för mycket för vår smak. Och det ser väldigt dyrt ut med. Inget för vår ekonomi heller.Tungan ute
  • marysteep

Jag tycker att det är fint med dekoration i kyrkan, lite blommor skadar aldrig och ger en festkänsla)))

• filibustern

nog för att det kan vara fint att dekorera i kyrkan, men jag känner att det tar bort värdefull tid.. då måste man dekorera, sen måste man ju ta bort det också... ne.. kyrkan är nog fin som den är^^

• Jackie85

I vår kyrka är det 4 vigslar per lördag så att dekorera där kan vi glömma, tror faktiskt inte ens att vi får det. 

• FruForsmark

Vi dekorerade med blommor längs kyrkbänkarna. Detta fixade svärmor samtidigt som hennes bästa väninna stämde flygeln i kyrkan (hon var vår solist) och svärfar fixade björkris utanför kyrkportarna. Blev jättefint. Tror dock inte på att försöka överpimpa en kyrka.

• Niini

Nej, är så kort tid man är där så det skulle vara bortkastade pengar enligt mig.. Dock slog vi ihop oss med de två andra paren som gifte sig samma dag och köpte två blombuketter att ha framme vid altaret.

Svar på tråden Dekorera i kyrkan - Ja! VS Nej!