• Äldre 23 Nov 19:39
    2046 visningar
    4 svar
    4
    2046

    Trädgårdsbröllop-bolla idéer?:)

    Hej hopp! Har precis börjat planera bröllop till sommaren! Planen såhär långt är att vi har vigseln vid vattnet på den "ö" vi hade vår första dejt, sen bär det av hemåt för bröllopsfest i trädgården. So far so good, men har fastnat på tema och egentligen allt annat! Nån mer som planerar trädgårdsbröllop som vill bolla idéer?

  • Svar på tråden Trädgårdsbröllop-bolla idéer?:)
  • Livis
    Äldre 25 Nov 09:57
    #1

    Hej hej! Vi gifter oss den 23 augusti! Vi har hyrt ett mysigt ställe vid en sjö, vi tänkte bli vigda vid sjön, sen hoppas vi på fint väder och att vi kan duka upp ute, annars har lokalen ateljefönster mot sjön och stora glasdörrar mot altanen så det känns som man sitter ute. Längtar som en tok! :) håller på och planerar för fullt men det känns som att jag inte kan göra så mycket mer just nu! Hur långt har du kommit i planeringen?

  • Äldre 25 Nov 16:33
    #2

    Åh vad mysigt! Min idé om att vigas vid vattnet och sen åka hem blev dissad, då han tyckte att det blev jobbigt för alla att åka fram och tillbaka. :) ja alltså hjärnan snurrar ju för fullt hela tiden, men idag har jag faktiskt bokat vigselförättare och preliminärbokat sångerskan. Funderar på att sjunga något själv som en överraskning till mannen, men vet inte om jag kommer klara det mitt i alla känslor, kanske kommer gråta mig igenom det hela?! Men känner att jag skulle vilja göra något oväntat... Hur har du tänkt?

  • Livis
    Äldre 26 Nov 07:31
    #3

    Vi kommer ha det ganska enkelt med inte för mycket press på oss, blir bara så nervös då att jag inte kommer kunna slappna av 😳 Men däremot ska min kusin som är helt fantastisk sjunga och spela gitarr. Är du klar med mycket i planeringen? Vad synd att han dissa den iden, annars brukar det ju ändå vara en bit mellan kyrka och festlokal!

  • Äldre 26 Nov 20:46
    #4

    Sant, man kommer nog vara nervös nog som det är!:) alltså inte jättelångt tror jag. Tid och plats är klart, gästlistan, har nästan bestämt mig för inbjudningskort, har två jag väljer mellan.. Sen är det ju svårt att bestämma klänning! Är man utomhus måste det ju funka för både regn och sol. Även om Vi kommer ha ett stort tält men till och från samt gräset kan ju vara blött.. Sen känns det inte som man vill lägga hutlösa summor på en klänning som kommer bli ful i nederkant och man bara har en gång.. Så har sneglat lite på en kinaklänning, men är lite osäker på om jag vågar?! Har du bestämt klänning? Hur långt har du kommit?

Svar på tråden Trädgårdsbröllop-bolla idéer?:)