• Äldre 19 Nov 13:57
    2978 visningar
    4 svar
    4
    2978

    Gåva till tärnor, ge när?

    Hej!


     


    Jag skulle gärna vilja ge mina tärnor som ska vara med mig under dagen och även va till hjälp under vägen till bröllopet med råd osv.. Ett roligt gäng (och kanske kan de tänka sig att fixa en möhippa med ;) )


     


    Jag skulle vilja ge dem ett smycke eller present för att de vill vara mina tärnor. Kanske ett halsband eller armband. Men NÄR ska jag ge dem detta? På bröllopsdagen är självklart kul, men det vore väl roligt om de kan ha sitt smycke på sig till bröllopet.


     


    Jag vill ju inte ge dem ett smycke om de redan kanske köpt ett smycka till bröllopet (och så "får" de inte ha det sen, utan ha mitt?!..)


     


    Vi ska ha en träff i kanske mars (då vi alla bor i olika städer), kanske då? Eller är det för tidigt? Vad tänker ni om detta?


  • Svar på tråden Gåva till tärnor, ge när?
  • Äldre 19 Nov 14:25
    #1

    Jag tycker du ska ge på bröllopsdagen! Halsband kanske blir svårt om du tänkt ha det som en överraskning men ett armband kan man ge (man har ju två handleder ;) )


     


    Jag funderar på att ge ett armband till mina tärnor :)

  • Alylly­ra
    Äldre 19 Nov 14:42
    #2

    Ja, armband är bättre om du ska ge det på bröllopdagen, det kan man ju ha dubbla om inte annat.

    Du kan absolut ge smycket tidigare om du vill tycker jag, men med tanke på alla historier man har läst om här på BT om tärnor som hoppar av/inte hör av sig/inte engagerar sig så hade jag nog väntat till bröllopsdagen i alla fall. Det är ju då själva "jobbet" kommer om inte annat.

  • Äldre 19 Nov 14:48
    #3

    Våra tärnor och marskalker fick sina smycken i god tid. Tror det var på någon familjemiddag (eftersom att tärnorna och marskalkena var makens bröder och deras flickvänner / sambos)
    På bröllopsdagen fick dom (som alla andra som hjälpt till lite extra på något sätt) en keramikmugg som stod på deras plats och som dom använde att dricka ur under middagen. 

  • Äldre 19 Nov 19:51
    #4

    Hej!!
    Jag har beställt fina silvriga "Carrie" armband till mina tärnor med deras namn.  Jag hade själv velat ha de så hoppas de blir glada. Mina bästa finaste tärnor har tydligen bokat ett hotellrum kvällen innan där vi ska sova. DÅ tänkte jag dem skulle få smyckena. :D

Svar på tråden Gåva till tärnor, ge när?