• Springrain

    Fjädrar på brudklänning? Yeay eller Nej?

    Hallojs! Har precis träffat på lyckan. Jag ska sminka inför en latex fashionshow och designern/sömmerskan vill göra min brudklänning. wiiiiiieee!!!
    Vi pratar om att göra hela kjolen i rundade fjädrar (typ gås) eller spretigare(tupp) men absolut inga flygiga strutsfjädrar.
    SÅ. kjol i fjädrar och tyll. Den ska vara högt ringad båt med 3/4 ärmar i ett relativt tjockt tyg med ett latex band i midjan som bli en mindre rosett i bak. 
    Vad tror ni???

    Det bör nog sägas att jag gifter mig på vintern. Februari 2015

    Tacksam för ALLA åsikter men framförallt tips :) 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-18 00:51
    alltså. själva livet (tröjan) är i det tjockare tyget fjädrarna slutar där midjebandet börjar.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fjädrar på brudklänning? Yeay eller Nej?
  • daniiel

    Jag tycker ju att den här brudklänningen som Kenley, om jag inte minns helt fel, gjorde i Project Runway var jättefin och söt och den har ju en hel del fjädrar.. så ptja.. varför inte?



    Googlar man, så kan man faktiskt hitta en hel del fina brudklänningar med fjädrar :) Själv hade jag enbart fjädrar och pärlor i min brudbukett, så jag kanske måste inse att jag helt enkelt gillar fjädrar! haha
  • Springrain
    daniiel skrev 2013-11-18 00:59:27 följande:
    Jag tycker ju att den här brudklänningen som Kenley, om jag inte minns helt fel, gjorde i Project Runway var jättefin och söt och den har ju en hel del fjädrar.. så ptja.. varför inte?

     


    Googlar man, så kan man faktiskt hitta en hel del fina brudklänningar med fjädrar :) Själv hade jag enbart fjädrar och pärlor i min brudbukett, så jag kanske måste inse att jag helt enkelt gillar fjädrar! haha
    Jomen jag känner lite lika. Jag ÄLSKAR fjädrar och kikade lite drömmande efter den typen av klänningar. Men jag trodde ju inte att det fanns på kartan att ha en sådan eftersom att de kostar på. Men nu när jag har en designer som är väldigt positiv så skulle det vara kul :D 
  • daniiel
    Springrain skrev 2013-11-18 01:04:23 följande:
    Jomen jag känner lite lika. Jag ÄLSKAR fjädrar och kikade lite drömmande efter den typen av klänningar. Men jag trodde ju inte att det fanns på kartan att ha en sådan eftersom att de kostar på. Men nu när jag har en designer som är väldigt positiv så skulle det vara kul :D 
    Då låter det ju som att det är rätt klänning för dig, och då är det ju egentligen inte relevant vad någon annan tycker. Jag funderar dock på en sak, hur praktiskt är det? Alltså om det blir ömtåligt, om man kan röra sig bra i en sådan klänning osv? Jag har aldrig någonsin haft ett plagg med fjädrar, så jag har noll koll :P
  • Springrain
    daniiel skrev 2013-11-18 01:12:01 följande:
    Då låter det ju som att det är rätt klänning för dig, och då är det ju egentligen inte relevant vad någon annan tycker. Jag funderar dock på en sak, hur praktiskt är det? Alltså om det blir ömtåligt, om man kan röra sig bra i en sådan klänning osv? Jag har aldrig någonsin haft ett plagg med fjädrar, så jag har noll koll :P
    Nä det är ju inte relevant egentligen. Är lite rädd att se ut som en ledsen svan bara ;)

    Jag har inte heller någon erfarenhet av att bära fjädrar mer än i accessoarer och jag tänkte nog att jag försöker fixa en reserv om det blir väldigt opraktiskt in på småtimmarna. Dock så sa Nico (som gör klänningen) att det bör hålla. Det är som vilken brudklänning som helst. Håller bra men man bär ändå vara försiktig.
  • Springrain
    2015 skrev 2013-11-18 17:38:19 följande:
    Är det "konstfjädrar" så är det okej. Annars inte för min del.
    Det bör jag kolla upp. Jag antog att det var konstfjädrar. Tack.
  • stormhelen

    För min del så tycker jag det viktigaste är vad du själv tycker om som spelar roll TS. Om du tycker om fjädrar (vilket du tycks göra =) ) så ska du ha det på din klänning.


    Sedan kan man ju fundera på hur mycket fjädrar man vill ha.


     


    Jag kan tycka att det är snyggt om det är lite fjädrar. Att det är mer som en detalj. Bilden som visades ovan tycker jag är för mycket. MEN det här är ju bara vad jag tycker. Alla tycker ju inte lika. ;)


     


    Gå efter eget tycke och smak då kommer du att stråla ännu mer. =)

Svar på tråden Fjädrar på brudklänning? Yeay eller Nej?