• Nathal­ie471
    Äldre 15 Nov 09:20
    1635 visningar
    2 svar
    2
    1635

    tips??

    Hej sitter och planerar en aningen för långt fram men då jag och sambon har suttit och pratat om att gifta oss nu en tid men vi kan inte bestämma oss hur långt fram det kommer bli då jag vill gifta mej antigen innan barn eller då barnen är ett par år (detta ger in tidsram på ca 10år från nu) 
    Men vi har kommit så pass långt att vi kommer gifta oss på vintern och han vill ha helstekt gris och ett vegetariskt alternativ då vi har en familj i vännskapskrettsen somär just det. Kostnaden kommer jag att fixa till sedan då jag tänkt att mycket ska jag fixa skälv med hjälp av mödrarna.

    Jag har tänkt att innan vi anländer ska det bjudas på fika då det kommer vara många som åker långt.

    Efter vigseln vill jag att det ska vara någon lättare förtäring

    Varmrätten helstekt gris om sammbon får som han vill

    Efterrätt har jag inte den blekaste aning om då jag är jätte dålig på detta.

    Hälst vill jag inte ha någon buffe då jag vill bli serverad och tycker jag att mina gäster ska få dessamma.

    Har ni några tips?? om mingelmaten,förrätten, och efterrätten? 

  • Svar på tråden tips??
  • Äldre 15 Nov 10:34
    #1

    Det här är jättesvårt att råda och tipsa om.
    Om ni ska laga maten själva men ha servering så kommer alltså ni eller någon av era gäster att bli fast i köket större delen av dagen.

    Så största rådet är att ta in någon som kan laga maten och servera den.
    Och då har dom ju oftast menyer som dom kan erbjuda er med både mingelmat, förrätt osv.

    Ett tips är att kolla med en restaurangskola i närheten.
    Då kan ni få större inflytande på menyn, utan att pengarna springer iväg, samtidigt som ni kan ge några elever en bra erfarenhet Glad 

  • Äldre 15 Nov 12:30
    #2

    Mitt tips är också att vänta tills ni spikat ett datum och vet när ni ska gifta er. Priser och annat kan förändras en hel del på bara ett år. Även tycke, smak och önskemål om den stora dagen kan ändras :)

    Så försök att ha lite is i magen och vänta med att planera tills det faktiskt är dags att planera :)


Svar på tråden tips??