• meandmylove

Etsy ring, missar jag något?

www.etsy.com/se-en/listing/166915054/hot-sale-half-eternity-band-french-v Jag söker med ljus och lykta efter en vigselring till min förlovningsring (användarbilden) och har hittat den rätta!! Jag läser vitguld, välj storlek själv, skickas från lager, färg H (wesselton, vit) och klarhet SI (små innesluttningar). Missar jag något? Vågar jag beställa? Ursäkta det ickeexisterande radbrytningen... mobilen vettu...

• Svar på tråden Etsy ring, missar jag något?
  • zero

Kan inte uttala mig om hur generöst dem graderar små diamanter på olika ställen. många är väldigt generösa med det.
    Gillar du smala ringar och tycker den totala karaten duger så varför inte? Det är 14k som skrivet ovan och troligtvis nickel i den också. Men om det inte är något problem så kör på. Fråga om höjden på ringen dock..Av anledningen att den ska passa till din andra ring men också så att den är "stabil nog". Vet inte om andra stör sig på det, men jag stör mig otroligt mycket på att ha höjdskillnad på mina ringar. (Sålänge man inte har flera smalare och helt olika design för då tycker jag att det kan vara snyggt).

• meandmylove

Tack jag ska kolla höjden! Bra tips. Att det är 14kt är inga problem då min egna ring är samma. De förklarade att det är svårt att lägga in stenar i hårdare guld (18/24kt). Jag ska skriva med säljaren imorgon och mäta storlek i butik! Tack!

• zero

Det visste jag inte (att det skulle vara svårare att fatta stenar i 14k alltså).  Det sägs ju att 14k ska vara lite hållbarare (blir inte lika lätt deformerat).  
    Vad är din erfarenhet av din andra ring? Är det nickel i den eller palladium? Upplever du det som den gulnar snabbt?
    Står själv och velar hur jag ska fatta min(a) kommande stenar. 

• meandmylove

Min egna är ring är jättegammal (tidigt 1900 kanske) som jag lagt i en helt nu sten då det var en spricka i förra. Min är toppen, jättefin i skenan man får ju putsa upp den implantat hos guldsmed så blir den som ny. Ska kolla vad för karat det är på guldet. Återkommer!

• meandmylove

Min nuvarande ring är 2,4g 14k VG, med 1 briljant på 1ct color H clarity I1 cut very good. Den är så jävla vacker :)!!

• zero

När du säger att du putsar upp den så menar du rhodinera om väl? hur ofta har du behövt göra det med din ring och hur mycket brukar det kosta?

Haha alltså jag står verkligen och stampar om jag ska köra på vitguld eller ta platina som jag har i förlovningsringen. Även om jag kör på vitguld så blir det nog ingen stor skillnad för det är mest stenar i förlovningsringen så man ser knappt metallen ändå.

Din ring ser fin ut på bilden iaf :) 

• MH2014

Jag har beställt två vitguldsringar med diamanter från Etsy,,har dock inte fått hem dem än så kan inget råda om det.
    har även köpt en pre owned från ebay och där är jag mer än nöjd!! Har ju beställt mycket annat från Etsy.
    kollade på din länk! det du ska tänka på om den är att den är väldigt väldigt smal! men det kanske är det du är ute efter??

• meandmylove

Zero, jag vet inte lämnade in den i samband med förminskning (2011) så ingenaning men antagligen rhodinering. Jag hade ringen inne hos guldsmed en gång efter det för att sätta i en ny sten och då putsade det upp den (2013). Så jag vet inte vad puts/rhodinering kostar då jag gjorde det i samband med annat. Mh2014, bredden är jag medveten om och det är precis den bredden jag letar efter! Inte många guldsmeder har något att visa som är så smalt!

• zero

Okej tack för svaret :)
    Om höjden på ringen du tänkt dig inte stämmer så kolla 77diamonds.com i london. Man kan beställa med högre  höjd där också genom att betala någon slant extra. Men givetvis är dem något dyrare. De har en modell som heter vogue som annars borde passa.

Svar på tråden Etsy ring, missar jag något?