• TheréseG

Bröllopsklänning på nätet?

Jag är i full färd att testa bröllopsklänningar, har prövat två stycken som jag ÄLSKADE!! Priset på klänningarna var 10.500 kr respektive 15.000 kr. På nätet kan man få jätte veckra klänningar för ganska så mycket lägre priser. Någon som har beställt på nätet och har det varit bra isf? rekommenderar ni det? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-12 14:20
    Lägg gärna upp bilder på era klänningar :)
  • Svar på tråden Bröllopsklänning på nätet?
  • angelica aspegren

Hej, det finns en tråd om klänningar från Jenjenhouse.com där många har skrivit om det men nästan alla har varit nöjda, bara små justeringar.

De har jättevackra klänningar och de är jättebilliga. Jag tänkte själv beställa där ifrån. Någon annan sida vet jag dock inte. Hoppas det hjälper. Lycka till!

• daniiel

Att beställa billiga klänningar på nätet brukar vara kopior, man beställer en kopia av en klänning man tycker om. Det innebär att man aldrig kan få en klänning som ser exakt ut som originalet, men en väldigt lik.

Två sidor som är väldigt omtyckta är www.landybridal.co och www.dinobridal.com Till båda dom sidorna kan man skicka in bilder på en klänning man vill ha och dom syr upp en kopia.

Jag gifte mig själv i en klänning från Dino och hade ytterligare en från Dino till middagen. Jag var väldigt nöjd :)

• TheréseG
    angelica aspegren skrev 2013-11-12 13:10:08 följande:
    Hej, det finns en tråd om klänningar från Jenjenhouse.com där många har skrivit om det men nästan alla har varit nöjda, bara små justeringar.

De har jättevackra klänningar och de är jättebilliga. Jag tänkte själv beställa där ifrån. Någon annan sida vet jag dock inte. Hoppas det hjälper. Lycka till!

Okej tack för svar :) Skall absolut in och titta!! Jag prövade klänningar i lördags som sagt och det är en jungel!!! Herregud!!! Jag har en budget på 15.000 kr på klänningen men hade varit så jädrans skönt att hitta en billigare!!! Så kan man lägga extra krut på detaljer osv :)

• TheréseG
    daniiel skrev 2013-11-12 13:15:27 följande:
    Att beställa billiga klänningar på nätet brukar vara kopior, man beställer en kopia av en klänning man tycker om. Det innebär att man aldrig kan få en klänning som ser exakt ut som originalet, men en väldigt lik.

Två sidor som är väldigt omtyckta är www.landybridal.co och www.dinobridal.com Till båda dom sidorna kan man skicka in bilder på en klänning man vill ha och dom syr upp en kopia.

Jag gifte mig själv i en klänning från Dino och hade ytterligare en från Dino till middagen. Jag var väldigt nöjd :)
    Tack för svar! Jo jag förstår det, jag bryr mig egentligen inte så mycket om märket utan mer att den skall vara perfekt för mig! Så tråkigt att lägga så mycket pengar enbart för märket. Jag vet ju vilken stil jag skall ha på klänningen efter jag prövat i lördags. Vi gifter oss i Juli nästa år men om man skall beställa en klänning (i butiken jag kollade i i Göteborg) så tar det 3-5 månader innan man får den, sen kanske man skall justera lite och så, så det börjar bli lite bråttom! :D
  • angelica aspegren

Ja vad kul, jag ska snart också börja kolla och prova klänningar. Men jag har redan innan bestämt att den får inte kosta över 3000kr och på den sidan har jag hittat en helt underbar klänning för ca 1800kr =D

Men som sagt man måste vara beredd på att man behöver göra lite småfix :)

• deddan
    daniiel skrev 2013-11-12 13:15:27 följande:

Kollade in dino sidan, SÅÅÅ fina klänningar och himla bra urval! Hur lång tid tog det innan du fick hem din klänning därifrån? Är så osäker över att beställa på internet! Att man betalar och inte får klänningen eller något annat hemskt. Vore ju en mardröm att inte få klänningen eller rätt klänning i tid liksom Tungan ute
  • daniiel
    TheréseG skrev 2013-11-12 14:17:16 följande:
    Tack för svar! Jo jag förstår det, jag bryr mig egentligen inte så mycket om märket utan mer att den skall vara perfekt för mig! Så tråkigt att lägga så mycket pengar enbart för märket. Jag vet ju vilken stil jag skall ha på klänningen efter jag prövat i lördags. Vi gifter oss i Juli nästa år men om man skall beställa en klänning (i butiken jag kollade i i Göteborg) så tar det 3-5 månader innan man får den, sen kanske man skall justera lite och så, så det börjar bli lite bråttom! :D
    Ja, det är bra att vara ute i god tid och har man bestämt sig, hittar man en klänning som känns rätt, så är det lika bra att slå till :) Det brukar dock vara en bra idé att sluta kika på klänningar efter man beställt en ;)
  • daniiel
    deddan skrev 2013-11-12 16:55:43 följande:
    Kollade in dino sidan, SÅÅÅ fina klänningar och himla bra urval! Hur lång tid tog det innan du fick hem din klänning därifrån? Är så osäker över att beställa på internet! Att man betalar och inte får klänningen eller något annat hemskt. Vore ju en mardröm att inte få klänningen eller rätt klänning i tid liksom Tungan ute
    Ja, det finns många fina klänningar, men tänk på att alla bilder är lånade från designers och alltså inte bilder på klänningar som företaget sytt upp. Dom gör kopior på klänningarna på bilden. Man ska väl räkna med att kopiorna blir 80-90% lik originalet. Det finns ju aldrig några garantier när man beställer, men om det inte var väldigt många nöjda kunder, så skulle det ju inte finnas någon marknad och företagen skulle ju "dö ut".

För mig har det tagit ca 1 månad från beställning tills att jag hade klänningarna hemma när jag beställde från Dino och den enda ändringen jag fick göra på en av klänningarna var att lägga upp den ett par cm framtill :)
  • hannakimmo

Jag beställde min från mermaid (kina) och den kom i måndags och var fantastisk fin. Jag fick betala 800 inkl frakten. 

• TheréseG
    angelica aspegren skrev 2013-11-12 14:21:22 följande:
    Ja vad kul, jag ska snart också börja kolla och prova klänningar. Men jag har redan innan bestämt att den får inte kosta över 3000kr och på den sidan har jag hittat en helt underbar klänning för ca 1800kr =D

Men som sagt man måste vara beredd på att man behöver göra lite småfix :)
    Ja småfix blir det väl alltid :D hade varit så himla skönt att faktiskt komma billigare undan när det gäller bröllopet än vad vår budget sagt :)  
  • TheréseG
    hannakimmo skrev 2013-11-13 10:55:59 följande:
    Jag beställde min från mermaid (kina) och den kom i måndags och var fantastisk fin. Jag fick betala 800 inkl frakten. 
    Oj herregud så bra pris!!! Lägg gärna ut en bild här om du vill :)
  • TheréseG

Ni som läser här som har gift er eller skall gifta er, skall ni ha samma klänning på vigsel och fest eller byter ni om? jag hade tänkt ha brudklänningen heela dagen så man kan njuta så mycket som möjligt :)

• daniiel

Jag bytte om till en kortare brudklänning på kvällen, vilket var väldigt skönt! Enklare att sitta i, dansa i, gå på toa i och den var inte lika varm. Plus att jag ju då fick chansen att ha två brudklänningar som jag förälskat mig i :) Jag betalade ca 2000kr för båda klänningarna, inkl frakt då, så det blev ju ingen dyr historia heller.

• deddan
    TheréseG skrev 2013-11-13 11:29:30 följande:

Ni som läser här som har gift er eller skall gifta er, skall ni ha samma klänning på vigsel och fest eller byter ni om? jag hade tänkt ha brudklänningen heela dagen så man kan njuta så mycket som möjligt :)

Jag hade också velat ha brudklänningen under hela dagen.. Men är ganska fundersam, kommer ha en klänning som kommer släpa i golvet där bak och det känns inte så kul att och och smutsa ner den eller något, för ska behålla den efter bröllopet. Så får väll se hur jag gör! men kommer nog sluta med att jag har den hela dagen, man kommer ju känna sig som en prinsessa Flört
Svar på tråden Bröllopsklänning på nätet?