• Singin­gFanta­cia
    Äldre 11 Nov 20:18
    2650 visningar
    10 svar
    10
    2650

    När fick ni fotografierna?

    Hallå.Hur lång tid tog det för er innan ni fick era bröllopsbilder från fotografen?Vi vigdes 10 augusti och min svägerska var fotograf. Vi har fortfarande inte fått bilderna. Jag vet inte om det är för att vi är familj och att vi därför inte prioriteras eller om det brukar ta så här lång tid. Jag börjar bli irriterad oc min fru lika så. Vi vill ju kunna skicka ut tack-korten..Hur har det gått för er?     


  • Svar på tråden När fick ni fotografierna?
  • Äldre 11 Nov 21:27
    #1
    SingingFantacia skrev 2013-11-11 20:18:48 följande:
    Hallå.Hur lång tid tog det för er innan ni fick era bröllopsbilder från fotografen?Vi vigdes 10 augusti och min svägerska var fotograf. Vi har fortfarande inte fått bilderna. Jag vet inte om det är för att vi är familj och att vi därför inte prioriteras eller om det brukar ta så här lång tid. Jag börjar bli irriterad oc min fru lika så. Vi vill ju kunna skicka ut tack-korten..Hur har det gått för er?     
    I vårt kontrakt stod det att bilderna skulle levereras efter två veckor, och det gjorde de också.
    Olika fotografer tar ju olika lång tid på sig beroende på hur mycket jobb de har osv. Vad har hon gett för "ursäkt" till er?
  • Alylly­ra
    Äldre 12 Nov 12:20
    #2

    Vi fick dem ca en månad efter vigseln. I kontraktet stod det 4-6 veckor.
    Ni får ta en diskussion med henne och säga att ni vill ha bilderna så snart som möjligt. Det är klart att det kan ta tid med redigering etc. men någon rimlig gräns får det finnas.

  • Äldre 12 Nov 12:23
    #3

    Vi fick cd-skivan med fotona på posten ca 2,5 månad efter bröllopet.


  • Äldre 12 Nov 12:23
    #4
    Niini skrev 2013-11-12 12:23:01 följande:
    Vi fick cd-skivan med fotona på posten ca 2,5 månad efter bröllopet.
    Fast då fick vi ju ca 1000 foton också..
  • stormh­elen
    Äldre 12 Nov 12:27
    #5

    Vi fick våra oredigerade och lågupplösta efter ca 1 vecka. Efter det skulle vi bestämma vilka bilder som vi ville ha reigerade. Det tog dock lång tid för oss att bestämma oss (drygt 1 månad). Efter att vi sagt till fotografen vilka fotografier vi ville ha redigerade tog det 1 månad innan vi fick de redigerade bilderna högupplösta + alla andra bilder som inte redigerats högupplösta. Så allt som allt tog det 2 månader att få alla foton högupplösta, redigerade som oredigerade. 

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 12 Nov 15:51
    #6

    På våran fotografs hemsida står det att han försöker leverera 1månad efter bröllopet men fördröjning kan komma vid högsäsong för bröllop. Vi fick våra bilder ca. 7veckor efter bröllopet.Behöva vänta 4månader känns orimligt. Jag hade kollat vad som hänt.      

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 11 Dec 15:15
    #7

    Nu har vi äntligen fått ca 10 av 4000 bilder Och av de 200 som tog på speciellt utvalt ställe ha vi fått 4 av 250 tagna bilder och inte en enda av bilderna där hela brudföljet är med. Och de bilder vi fått har hon dessutom lagt upp p facebook innan vi ens fått se dem och utan att fråga oss om vi vill det. Och dessutom är de inte jätte bra skärpa i dem heller.Känns konstigt att ha fått fler bilder från  från gästerna i övrigt än den som vi anställde.  Det fösrsta svaren som gavs var att dataprogrammet inte gjorde som hon ville, sen var det att hon hade så ont i händerna (men baka kan hon tydligen för det har hon laggt upp på Facebook) Känns som att hon gör lite som hon vill för hon är ju familj.  Blir så ledsen och besviken.   Hade jag haft facit i hand så hade jag heltklart valt en annan fotograf och betalat massor för att det skulle bli så där jätte bra som jag vet att hon tagit på andra (hon jobbar extra som fotograf)  


  • Alylly­ra
    Äldre 12 Dec 09:43
    #8

    Vad tråkigt för er!

    Det där med att lägga upp bilder på Facebook är fruktansvärt otrevligt gjort, det tycker jag ni kan säga till henne om. Även om hon äger rätten till bilderna så har ni rätt att inte finnas med på bilder mot er vilja. Och det är framför allt väldigt konstigt att lägga upp bilderna på FB först!

    Hon måste förstå att även om hon är familj så har hon tagit på sig att göra ett jobb och då får hon också stå för det. Visst att man inte har massa tid att lägga på detta om man inte jobbar heltid med det, men nu har det gått 4 månader och hon borde åtminstone skämmas lite och komma med en ursäkt för att det har tagit lång tid.

    Hoppas hon tar sig samman under julen och gör detta. Annars får ni nog gå dit med en hårddisk eller liknande och be att få ladda över alla bilderna i råformat så att ni åtminstone får dem. 

  • Singin­gFanta­cia
    Äldre 18 Dec 14:58
    #9

    Problemet är att vi bor 50 mil bort annars hade vi vart där och hämtat bilderna för länge sen.Min frus mamma bor granne och hon har lovat att fixa bilderna på ett minne och skicka ner dem.  


  • Äldre 19 Dec 13:22
    #10

    Tror det var veckan efter.

Svar på tråden När fick ni fotografierna?