Prinsess eller Brilliant till min alliansring?
Hej!
Hoppas på lite bra åsikter från folk med samma intresse som migsjälv för tillfället.
Jag och min kille sedan 9 år ska äntligen slå till och gifta oss den 8 mars. Vi har varit förlovade i då ca 1,5 år och jag har en förlovningsring som ser ut så här:
Ska ha en enstensring som vigselring och som det nu är så är denna "beställd", fast med en sten på 1.02 carat och lika skarpa kanter som min förlovningsring och oroddat vitguld.:
Nu har jag dock börjat fundera på om man skulle kunna ha en brilliantslipad sten som enstensring istället? Eller om det ser konstigt ut tillsammans med de prinsesser som sitter i min förlovningsring? Den brilliantslipade ser ju lite större ut trots att carat-talet är detsamma (mer eller mindre) 1.03. Som denna:
Vad tycker ni? Någon som har kombinationen eller som kanske har sett den och kan ge mig råd?? Är ju jättesvårt detta och eftersom det handlar om en del pengar vill jag ju inte gärna bli missnöjd sen när jag väl står där...

Hur ska jag göra?
Jag har denna bilden på hur det kommer se ut ungefär, ringen på bilden har dock en sten på 0.7ct och är i rödguld men själva idén är ju där. Jag tycker det ser lite "smalt" ut med en prinsess. Tycker att jag ahr tjocka fingrar. Guldsmeden tycker jag har långa så jag vet inte... Sen funderar jag på bredden på skenan oxå.. Ska den vara tunn till en större sten eller ska den vara närmare 4mm som min förlovningsring??
Ni hör ju själva, jag är FÖRVIRRAD!!!