Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

    Är du en bridezilla?

    Alyllyra beskrev det bra.

    En Bridezilla för mig är någon som tror att dom kan detaljstyra hela världen bara för att det här är den viktigaste dagen i dennes liv och att den därför borde vara precis lika viktig för alla andra. Och när gästerna inte ordnar sig in i ledet och ställer upp på alla nycker så är det gästerna det är fel på. Precis som det är fel på prästen när denne säger nej till att "ta bort pratet om Gud och alla psalmer" eftersom att bruden inte tror på sånt och tycker att det stör bilden hon har av sitt bröllop... osv...

    Jag var superstressad kvällen innan bröllopet när vi förberedde lokalen och fräste säkert åt någon som var där för att hjälpa till (och som jag inte tyckte förstod dom enklaste instruktionerna). Men det var inte meningen, det var bara stressen som talade, och det förstod ju också alla inblandade Glad
    Annars hade jag och maken tillsammans önskemål som vi hoppades att gästerna skulle hjälpa oss med. Och det gjorde dom. Men det var ju helt valfritt och vi hade inte blivit arga eller ens besvikna på dom som inte "ställde upp" Glad
  • Chicita
    TheD skrev 2013-10-29 10:25:49 följande:
    Bridezilla - kör över allt och alla, naturligtvis sin egen fästman också. "Vadå inte rosor? Älskar inte du mig?!" en person som jag anser går under otrevlig om inte annat elak. Det är inget fel med att veta hur saker ska vara och hur det ska gå till så länge man lyssnar på förlsag, synpunkter som fästmannen kan ha. Vissa saker kanske inte går att ordna precis som det är planerat och då måste man kunna lyssna och förstå varför. Det kan inte en bridezilla!
    instämmer
Svar på tråden Är du en bridezilla?