• SoStylish

Tänka på något särskilt när jag beställer från Landybridal?

Hej!
    Har hittat min drömklänning på Landybridal och jag har lite frågor;

Hur lång tid tar det ungefär innan man får klänningen?

Är det nått man ska tänka på när man beställer? Alltså ska man skriva personligt mail eller något sådant? jag ska inte göra några ändringar och ska ha en befintlig storlek.

Vilket tar mig till min nästa fråga; hur är de i storlekarna?

Främst; är NI nöjda med era Landy-klänningar?

Tack på förhand, gott folk! :) 

• Svar på tråden Tänka på något särskilt när jag beställer från Landybridal?
  • PimPim83

Jag har beställt två brudklänningar från Landy och är jättenöjd med båda. Jag beställde via mejl båda gångerna eftersom jag ville göra ändringar på den första klänningen och den andra klänningen fanns inte i deras sortiment utan syddes upp efter mina instruktioner.

Den första klänningen beställde jag i januari och fick hem i februari. Det tog nästan exakt en månad.
    Den andra klänningen beställde jag i mars och fick hem i slutet av maj. Det tog alltså två månader (men då var det högsäsong).

Jag tycker att de är normala i storlekarna. Jag kollade måtten i deras storlekstabell innan jag beställde, och tyckte att de stämde helt ok. Då hade jag visserligen snörning i ryggen på mina klänningar så nån centimeter hit eller dit spelade inte så stor roll.

Kan rekomendera Landy, även om man bör vara medveten om att klänningen troligtvis inte blir 100 % lik. Tänk även på att räkna in kostnaden för tull osv. På den första klänningen slapp jag betala något extra men på klänning nr två fick jag en faktura för administrativa avgifter från DHL.

• SoStylish
    PimPim83 skrev 2013-10-25 21:31:11 följande:
    Jag har beställt två brudklänningar från Landy och är jättenöjd med båda. Jag beställde via mejl båda gångerna eftersom jag ville göra ändringar på den första klänningen och den andra klänningen fanns inte i deras sortiment utan syddes upp efter mina instruktioner.

Den första klänningen beställde jag i januari och fick hem i februari. Det tog nästan exakt en månad.
    Den andra klänningen beställde jag i mars och fick hem i slutet av maj. Det tog alltså två månader (men då var det högsäsong).

Jag tycker att de är normala i storlekarna. Jag kollade måtten i deras storlekstabell innan jag beställde, och tyckte att de stämde helt ok. Då hade jag visserligen snörning i ryggen på mina klänningar så nån centimeter hit eller dit spelade inte så stor roll.

Kan rekomendera Landy, även om man bör vara medveten om att klänningen troligtvis inte blir 100 % lik. Tänk även på att räkna in kostnaden för tull osv. På den första klänningen slapp jag betala något extra men på klänning nr två fick jag en faktura för administrativa avgifter från DHL.
    Tack för ditt svar!:)
    Men om man ska beställa som jag, utan några ändringar då, kan jag bara beställa som "vanligt" eller behöver man skriva mail ändå tror du? jag är så nervöööös för att beställa, haha ;) 
  • PimPim83
    SoStylish skrev 2013-10-25 21:47:23 följande:
    Men om man ska beställa som jag, utan några ändringar då, kan jag bara beställa som "vanligt" eller behöver man skriva mail ändå tror du?
    Det kan jag inte svara på eftersom jag gjorde ändringar båda gångerna. Men man tycker ju att du borde kunna beställa som "vanligt". Om jag vore du hade jag nog beställt som vanligt och sedan skickat ett mejl för att få beställningen bekräftad för att vara på den säkra sidan.
  • LinaNordstrom
    SoStylish skrev 2013-10-25 21:12:58 följande:
    Hej!
    Har hittat min drömklänning på Landybridal och jag har lite frågor;

Hur lång tid tar det ungefär innan man får klänningen?

Är det nått man ska tänka på när man beställer? Alltså ska man skriva personligt mail eller något sådant? jag ska inte göra några ändringar och ska ha en befintlig storlek.

Vilket tar mig till min nästa fråga; hur är de i storlekarna?

Främst; är NI nöjda med era Landy-klänningar?

Tack på förhand, gott folk! :) 
    Jag beställde custom made och det tog ca 5 veckor innan jag fick klänningen. Den är jättefin och fin kvalitet på tyget, jag är nöjd!
  • Principisessan

jag beställde via mejl en modell som de inte hade själva och som jag dessutom ville göra ändringar på. det tog en månad, 4 dagar över vad de lovat (vilket kändes absolut helt ok) klänningen var superfin och motsvarade mer än väl mina förväntningar. 

Fick  påminna dem om att skica bilder på klänningen, eller så var jag bara lite för snabb och otålig, vad vet jag :) Hursomhelst var de proffsiga, trevliga och de får superbra betyg av mig.  

• SoStylish

Tusen tack, tjejer!:) Nu känns det riktigt bra att beställa!

Då ska jag beställa en brudklänning i veckan:D Vad konstigt det känns;) 

Svar på tråden Tänka på något särskilt när jag beställer från Landybridal?