PimPim83 skrev 2013-10-25 21:31:11 följande:
Jag har beställt två brudklänningar från Landy och är jättenöjd med båda. Jag beställde via mejl båda gångerna eftersom jag ville göra ändringar på den första klänningen och den andra klänningen fanns inte i deras sortiment utan syddes upp efter mina instruktioner.
Den första klänningen beställde jag i januari och fick hem i februari. Det tog nästan exakt en månad.
Den andra klänningen beställde jag i mars och fick hem i slutet av maj. Det tog alltså två månader (men då var det högsäsong).
Jag tycker att de är normala i storlekarna. Jag kollade måtten i deras storlekstabell innan jag beställde, och tyckte att de stämde helt ok. Då hade jag visserligen snörning i ryggen på mina klänningar så nån centimeter hit eller dit spelade inte så stor roll.
Kan rekomendera Landy, även om man bör vara medveten om att klänningen troligtvis inte blir 100 % lik. Tänk även på att räkna in kostnaden för tull osv. På den första klänningen slapp jag betala något extra men på klänning nr två fick jag en faktura för administrativa avgifter från DHL.
Tack för ditt svar!:)
Men om man ska beställa som jag, utan några ändringar då, kan jag bara beställa som "vanligt" eller behöver man skriva mail ändå tror du? jag är så nervöööös för att beställa, haha ;)