Kronovalls slott eller Örenäs slott? Vilket hade ni valt?
Vi står och väljer mellan Kronovalls slott och Örenäs slott. Båda har sina för- och nackdelar. Vilken hade ni valt? Vet ni något bra/dåligt om någon av dom får ni jätte gärna berätta :)
Vi står och väljer mellan Kronovalls slott och Örenäs slott. Båda har sina för- och nackdelar. Vilken hade ni valt? Vet ni något bra/dåligt om någon av dom får ni jätte gärna berätta :)
Då här två ställena stod också på vår fem-i-topp-lista över ställen att gifta oss på i Skåne. Vi valde tillslut Kronovall. Vi tyckte bättre om lokalerna och hotellrummen där. Vi blev verkligen hur nöjda som helst. Maten var fantastiskt jättegod. Alla detaljer blev som planerat. Jag blev också mycket imponerad av blomsteruppsättningarna de med samma blommor och färger som jag hade i brudbuketten, de var verkligen bamsestora. Totalt sätt gjorde de anställda ett otroligt proffsigt jobb.
Örenäs är också väldigt fint, men jag har ingen erfarenhet av det. Det enda vi tyckte var lite synd det var att stolar och bord i vissa av salarna på ovanvåningen var i vanliga kontorsstil (plast, laminat) vilket förtog något av den pampiga slottmiljön. Ville man ha överdrag till stolarna fick man betala för att de syddes upp. Men jag tror att stolarna i vissa rum var finare så det beror på var man väljer att vara så det är ju en liten detalj.
Håller med att kronovalls är jätte vackert. De svarade idag att vi skulle få bilderna senast på mån :) vi planerar att gifta oss slutet på juli el aug nästa år. När ska ni gifta er? Vi kommer vara runt 50 st och på örenäs fick vi förhandlat att vi slipper betala för 60 kuvert så bet för så många vi blir fast lördag. Nackdelen med kronovalls tycker jag är att de inte har toalett och dusch på rummen. Men det är väl enda nackdelened dom :) Vi skulle få bilder på hur det ser ut i stallet där man har festen. Har du varit där? Fint?