• Forumvärd

    Tävling: Hösten i bilder!

    Hösten och sedan vintern närmar sig med stormsteg.
    Hösten kan vara färgglad, blåsig, grå, blöt, trist eller helt underbar!
    Oj vilka vackra kort det kan bli!

    Vi vill därför fira hösten med en fototävling där ni har chansen att vinna boken "Lomelinos glass" av
    Linda Lomelinos.
    I denna vackra bok får du lära dig att göra din egen glass eller sorbet samtidigt som du bläddrar bland frestande foton.
    Du kan läsa mer om boken här: www.bonnierfakta.se/Press/4679/Se-trailern-ti.../



    Så här tävlar du:
    Ladda upp dina bästa höstbilder här i tråden.
    Du får gärna lägga upp fler foton men lägg ett foto per inlägg.
    Du måste självklart ha rätten att publicera bilden.
    Skriv en kort motivering varför just du vill vinna.

    Tävlingen pågår t.om midnatt 30/10 och en jury från Bröllopstorget väljer ut en lycklig vinnare.
     
    Lycka till! Solig
  • Svar på tråden Tävling: Hösten i bilder!
  • Red Lion
    kärleken skrev 2013-10-23 13:09:45 följande:

    Min cykelkorg hade smickat sig själv efter att jag kom ut från gymet en dag! Underbart!! Älska hösten! Kastanjer ger mig ett lugn och jag brukar ha dem i jackfickan för att alltid ha naturen nära.


    Ok, det här har inget med höstbilder eller tävlingen att göra men måste bara säga det, hajade till när jag läste det här. Förra hösten, när jag läste sista terminen på universitetet, hittade jag en kastanj som jag blev väldigt fäst vid. Hade den i fickan på min jacka och på föreläsningar, sa att den var min vän och det var lugnande att ta på den.
    Nu låter jag helt knäpp, att den var min vän var väl på skoj (men kände mig på gränsen till knasig ibland p.g.a. plugget)... ;)
  • stormhelen

    Älskar hösten med alla dess färgprakt, och denna höst har varit helt fantastisk både vad gäller färger och vädret, men framförallt för att jag gifte mig i höstas (14/9). =D


    Varför jag vill vinna? Hmmm, tja jag är en riktig glassoman så då passar det ypperligt med en glassbok. ;) Jag har ännu inte vågat prova mig på att göra egen glass, så jag inte hittat några roliga glassrecept. Men det kan nog denna bok råda bot på. =)



     


     

  • stormhelen

    Min  Förra året inleddde jag och min man en tradition av att skära i pumpor, som vi givetvis även gjorde i år (annars är det ju ingen tradition ;) ). Vi bjöd in min mans lillebror  i söndags (20/10) och köpte godis och tittade på en läskig film för att få in rätt stämning medan vi skar ut våra pumpor.


     Så här kommer en bild på resultatet...



    Min man gjorde en klassisk pumpa med ett läskigt ansikte (till vänster), Hans lillebror gjorde den i mitten som är Stinky från Mumin-filmerna/ serien. Min pumpa är den till höger. Det ska föreställa en uggla som flyger med en måne i bakgrunden och blad som flyger runt. (Vet dock inte om det syns så tydligt på bilden). =P

     

  • stormhelen

    En annan höstig bild är tagen utanför vår balkong där rabatterna är så där härligt höstfärgade, och där tydliga kontraster syns. Jätte vackert! 


  • xMariax


    Jag och min blivande man förlovade oss under hösten 2010, så förrutom alla fina färger och härligt väder innebär även hösten massor med kärlek för mig..  Hjärta

    Boken skulle jag jättegärna vinna till min glasstokiga mor! Det skulle bli en perfekt liten julklapp vilket skulle underlätta för mig då hon alltid är svårast att hitta på något till.
    24 Maj 2014
  • Nettan69

    Jag älskar hösten med sin rena luft, sina underbara färger och allt roligt man kan göra i naturen denna underbara årstid! 

    Glass? Kan man inte tycka om det? Jag älskar glass och vill gärna vinna denna bok till mig själv.

  • Modigh

    Hösten är min absoluta favorit årstid!
    Här är en bild på min underbara son som också verkar älska hösten! Älskar hur han självmant gick fram till den lilla stenen under trädet, sätter sig ner å njuter av stunden <3

    Jag planerar att ha en glassbuffe till mitt bröllop och planen är att jag ska göra all glass själv(!), därför skulle denna bok va helt UNDERBAR för mig att vinna!! :D


  • Azra M

    Härligt med Höst :) blir svalt också, det gillar Kaka..

    Matte gillar glass och hade blivit super glad att få denna boken :)


  • Chicita
    Azra M skrev 2013-10-24 19:04:13 följande:
    Härligt med Höst :) blir svalt också, det gillar Kaka..
    wow... heter hunden Kaka? Skrattande
    Min vovve blir tokig om han hör att vi säger "kaka" för det är något han älskar... (vi brukar "fuska" och ta med ett hundkex istället bland våra kakor så att han får den, men från kakfatet alltså Flört) och så gillar han vovvar med fluffig päls och speciellt fluffig svans...
    Han skulle blivit till sig i trasorna om han mötte en så fluffig vovve, med namnet kaka SkrattandeFlört
Svar på tråden Tävling: Hösten i bilder!