• Äldre 10 Oct 20:38
    11149 visningar
    26 svar
    26
    11149

    Blekingebrud 2014

    Blev så förvånad överraskad över att det inte verkar finnas fler blekingebrudar här på forumen, men någon mer än jag måste det väl vara som planerar bröllop nästa år?

    Har precis börjat planera den stora dagen som blir i Juli/Augusti och försöker för tillfället hitta den perfekta lokalen med en passande kyrka.

    Först ut var saltsjöbaden i karlshamn men det var ingen hit för oss, blir så konstig bordsplacering när vi ska ha så många gäster (ca 80 st)

    Lite nyfiken på Kyrkhults församlingshem så det blir nog nästa titt.

    Vad tittar ni på för lokaler?

    Berätta gärna lite om er själva också!

    Jag blev friad till på ett helt fantastiskt sätt på ronnebybrunn förra veckan (5/10) så allt är bara en ända röra i mitt huvud men jag ser framemot att sätta tänderna i planeringen nu! :)

  • Svar på tråden Blekingebrud 2014
  • Äldre 19 Oct 21:07
    #1

    Hej! Här har vi en BlekingeBrud till! Bröllop planerat 14-05-31 ! Tyckte att jag hade koll på läget men inser att jag/vi inte alls har det! Har kommit så långt att vi har bokat kyrka!! Letar efter lokal som en tok i Ronneby! Har börjat titta på klänningar, vet ungefär vad jag vill ha, men inte hittat den "rätta" till ett bra pris! Letar efter nån affär runt Blekinge som har chiffong brudklänningar så man kan åka och testa lite! Tips på lokaler i Ronneby och vart jag kan titta på klänningar i Blekinge mottages!! ;) Sifii vart i Blekinge är du ifrån? :)

  • Äldre 19 Oct 21:26
    #2

    I Karlskrona finns en butik med bröllopsklänningar, qarma har jag för mig att den heter och ligger på Hantverkaregatan :)

  • Äldre 19 Oct 21:44
    #3

    Tack Linabella! Den ska jag absolut kolla in!! :) Vet du om dem har chiffong klänningar? ;) Är det någon som vet en duktig sömmerska i Ronneby/Blekinge området? ;)

  • Äldre 19 Oct 22:00
    #4

    Jag vet faktiskt inte men jag tror de har de mesta:) vet att de har en hemsida så googla på qarma karlskrona så kan du spana in deras utbud där ;)

  • Äldre 21 Oct 12:40
    #5

    Hej, vad kul att några fler har hittat hit! :)


    Jag har precis flyttat till jämshög, är från Karlshamn från början, ni då?


     


     

  • Äldre 22 Oct 14:45
    #6
    sifii skrev 2013-10-21 12:40:22 följande:

    Hej, vad kul att några fler har hittat hit! :)


    Jag har precis flyttat till jämshög, är från Karlshamn från början, ni då?


     


     


    Är från Karlskrona o ska gifta mig 26 juli 2014 :)
    När ska ni gifta er?
  • Äldre 22 Oct 14:58
    #7

    Hejsan!

    En brud från karlshamn här med :) vi har satt 16/8 2014.
    Har bokat kyrka i hällaryd och lokal munkargården.
    Har börjat pyssla med lite allt möjligt och har provat klänning men inte hittat något än. Hittat min vigselring har jag med gjort. :) 

  • Äldre 23 Oct 17:02
    #8

    Vad härligt det låter med ett satt datum,
    Jag har inte hittat någon riktigt bra lokal än så jag vågar inte riktigt sätta ett datum, det blir så tråkigt att byta datumet sedan...

    Jag har iallafall bokat klänningsprovning, ett ställe i Linköping som erbjuder privata provningar med bubbel och hela kittet :) Det är dags om en månad exakt och gud vad jag längtar till första gången jag får på mig en klänning!!! :)

    Har dock tänkt köpa den från Kina (Ebay.se) sen, blir så hemskt mycket billigare då..

  • Blomss­on
    Äldre 30 Oct 11:01
    #9

    Hej!

    Vi gifter oss på Drottningskärs Kastell 2014-07-05!
    Om ni är uppe i sthlm ibland så vill jag tipsa om "Matildas fest" för klänningar - bra priser och proffsigt bemötande. De vet vad de pratar om och har underbara klänningar, googla på dem!

    Jag funderar lite över tårta, är inte helt imponerad av Gylles och funderar istället på Ritz i Sölvesborg. Är det någon som har erfarenhet av dem eller något annat bra tips?

    Mvh Linda

  • Äldre 7 Nov 19:34
    #10

    Nu har vi  bestämt kyrka och lokal :) Det blir kyrkhultskyrka och folketshus i kyrkhult :)
    Angående tårtor har jag jag väldigt dålig koll, jag har inte börjat fundera i dom banorna´riktigt..
    åh jag längtar så tills det är dags för klänningsprovning, bara 2,5 vecka kvar nu :D

Svar på tråden Blekingebrud 2014