• Äldre 8 Oct 15:02
    12457 visningar
    31 svar
    31
    12457

    Skelleftebröllop 2014

    Nu när de flesta sommarbröllop 2013 verkar vara avklarade så tänkte jag att det vore kul om vi som ska gifta oss i Skellefteå (med omnejd) 2014 kunde smalas i den här tråden! Själv är jag bördig från Skelleftehamn och min kille är från Sparreholm coh vi bor i Stockholm. Vi och kommer jag gifta mig i Bureå i slutet av Juli (19 eller 26 juli).Här kan vi diskutera lokaler, injudningar dekorationer, uthyrningsställen, klääningar, hår, m.m!    

  • Svar på tråden Skelleftebröllop 2014
  • Äldre 9 Oct 20:30
    #2

    kul att få igång tråden! tyvärr har jag inge bra tips på hyrtält i skellefteå, men du kanske kan höra med arrangörerna av trästocks eller nåt och se var de hyr ifrån?

  • Äldre 20 Oct 18:56
    #5

    Jag önskar att jag hade nåt bra tips CamillaForsgren.. men det finns ju så himla många frisörer i Skellefteå så det borde väl inte vara nåt problem bara man är ute i tid? 😊 själv kommer jag fråga nån av mina vänner som är frisörer.


    Nu har jag börjat köpa grejer, ex knoppalakan att ha som stolsöverdrag. Jag ska gå på kompisar för att hitta grejer till inbjudningarna och dekorationer

  • Äldre 11 Nov 20:54
    #6

    Hur går det i planeringarna? Jag ska kika in på din fest i Skelleftehamn när jag är hemma över jul för att se vad de har att erbjuda i cateringväg.


    Jag grejarpå här hemma med dekorationer till festen och inbjudningskort, men jag känner att jag inte riktigt kommer vidare. Det är så mycket fina och roliga idéer att man har svårt att bestämma sig och det känns fortfarande så långt bort.. hur långt har ni kommit?

  • Äldre 19 Nov 12:53
    #16

    Vi ska ha festen i Burelogen den 26 juli så det datumet är bokat ;) Men jag tycker det är perfekt att vara där då långväga gäster kan boka in sig på campingen och det är en trevlig lokal nära till vattnet (att ta fina bilder) och sådär :) Enda nackdelen som jag känner är att det inte finns kök och porslin, men det löser sig ändå via cateringföretaget tror jag.

  • Äldre 2 Jan 12:52
    #17

    Hur går det för damerna?Jag känner inte att jag varit jätteaktiv här, men desto mer aktiv i facebookgruppen Blivande Brudar 2014.


    Jag har i alla fall varit hem under julen och rekat kyrka och åbacka paviljong och det kommer bli paviljongen. Harockså kikat in i den igenombommade logen och det känns super! Är helnöjd med valet!


    Provade klänningar på Bröllopsstudion under julhelgen ocså och Nina Nyman där var ju grymt duktig, men jag kände att jag inte riktigt hittade rätt klänning där ändå. Ska leta vidare här i stockholm och på nätet.


    Har även bestämt catering efter möte med Din Fest i skelleftehamn. Kicki Bridges var asgrym att ha att göra med så jag måste bara få rekommendera henne och Ian som jag har hört gör riktigt god mat med!


    Nästa projekt är nu att hitta frisör som även gör make-up, tips? Och så blir det till att beställa tårta snart kanske... Tårttips förutom Stigs eller Mina Magiska Bakverk? (ska kolla upp dem med...) Vi vill ha en jordgubbsgräddtårta.:)


     


     

  • Äldre 2 Jan 14:34
    #19

    Camilla, jag känner allt igen dig, du är med rätt mycket i facebookgruppen va?! :D


    det låter ändå som att det rör på sig. Jag kände verkligen att det började hända grejer nu till jul och att nu kommer många av inköpen påbörjas :)


    Vi ska försöka få ut inbjudningarna i januari, men de är inte klara än på långa vägar.... Väntar på att vi ska få vår nya skrivare som vi beställt i mellandagarna för att kunna skriva ut. Vet inte riktigt hur det man knåpat ihop ser ut riktigt när det väl kommer ut på papper... Har du/ni gjort inbjudningarna själv eller beställt?

  • Äldre 28 Jan 20:41
    #27

    åh va kul att få snacka ihop sig lite mer med lokala brudar 😊

    det låter ju som att du har läget under kontroll Teres!

    och vad trevligt med bröllopsmässa! jag varpå bröllops,ässa här i stockholm o helgen och kom hem med både skor, tiara och en beställning av klänning + massor av ideer, så jag rekommenderar verkligen att passa på att besöka en mässa 😊

    jag vill gärna också ha tips om bil! eller ännu hellre, häst pch vagn! hittar fasen inte när jag googlar..

    känner tyvärr inte till något band , vi kör på spotify 😁

  • Äldre 8 Apr 18:48
    #29

    Hur går det för skelleftebrudarna?

    Jag och min karl ska åka hem till Skell om tre veckor och fixa lite praktiska saker på plats, det jag har tänkt på är:
    -kolla in lokalen (koll hur man kan möblera, uttag och sånna grejer)
    -göra provfotografering (min kompis)
    -provkäka tårta på Wallins.
    -gå in i blombutik och beställa bukett

    Är det nåt annat som vi bör passa på att göra när vi är uppe? Kommer ju inte åka upp nåt mer förrän en vecka innan bröllopet.. Vi har fixat mat(catering - din fest), hår, smink, hotell som känns annars som en "på plats-grej"

  • Äldre 11 May 16:48
    #30

    Hej skelleftebrudar! Vad betalar ni för råtan per bit och varifrån beställer ni? Har fått pris på Wallins på vår jordgubstårta 40 kr/biten med ställning och inget extra för en laktosfri våning :)

Svar på tråden Skelleftebröllop 2014