• Helena­Fredri­k
    Äldre 7 Oct 08:51
    1838 visningar
    8 svar
    8
    1838

    Hur göra med solbrännan?

    Ett oförutsett problem har uppstått.
    Jag tränar en hel del. Bland annat löpning och cykling. Och jag använder i stort sett alltid träningslinnen med brottarrygg (tror jag det heter?) vilket gör att jag efter denna soliga sommaren har ett stor kritvitt kryss över hela ryggen.. Min brudklänning är axelbandslös med ganska låg rygg så jag kan inte direkt påstå att det ser bra ut.

    TIPS??? 


  • Svar på tråden Hur göra med solbrännan?
  • stormh­elen
    Äldre 7 Oct 09:52
    #1

    Jobbigt att du har fått en "knasig" solbränna som inte der bra ut till din bröllopsklänning. =/


    Det enda jag kan komma på som du kan göra är att köpa en bolero så att inte solbrännan på ryggen syns.


     


     


     

  • Äldre 7 Oct 10:07
    #2

    Eller försöka dig på någon form av brun utan sol-kräm just där du är vit på ryggen.

    Är det länge kvar till bröllopet?


  • Äldre 7 Oct 10:07
    #3

    Sprayfärg? Fast gör det på salong

  • Helena­Fredri­k
    Äldre 7 Oct 10:28
    #4
    daniiel skrev 2013-10-07 10:07:03 följande:
    Eller försöka dig på någon form av brun utan sol-kräm just där du är vit på ryggen.

    Är det länge kvar till bröllopet?
    26:e oktober..
  • Helena­Fredri­k
    Äldre 7 Oct 10:29
    #5
    Förälskade skrev 2013-10-07 10:07:15 följande:
    Sprayfärg? Fast gör det på salong
    Vågar man det då?
    Är lite rädd att se ut som Ranelid elelr att det smetar av sig på klänningen om man svettas? 
  • Äldre 7 Oct 11:22
    #6

    Tja jag skulle struntat i det... 
    Du tränar och är aktiv och har varit ute i solen. Det är väl bra saker?
    Gör det något om det syns?
    Glad 

    Om du vill "bleka ner" (eller snarare "bruna upp" Tungan ute ) skillnaden så kan du köpa sån där bodylotion som innehåller lite BUS och be din blivande att han hjälper dig att smörja just där du är ljusare och ibland smörja över hela ryggen...

    Du kan också prova att sola solarium eftersom att det alltid tar bäst där man är ljus så kan det hjälpa till att jämna ut brännan en del 

  • Lindij­oo
    Äldre 7 Oct 14:14
    #7

    Jobbigt läge. Testa att sola solarium några minuter och se om det jämnas ut. Skulle nog inte hålla på med krämer, hellre lite vita ränder än en brun klänning Annars en snygg bolero som dom andra sagt. Lycka till nu!

  • Äldre 7 Oct 14:34
    #8

    Men om man sprayduschar på salong ska det väl inte färga av?
    Jag hade nog kontaktat en salong och frågat iaf.

    Visst viisar det att man lever ett aktivt liv men jag får nog hålla med om att det inte är särskillt snyggt med vita märken vid ett sådant tillfälle där klänningen är så i fokus.

    Jag har själv redan börjat fundera över hur jag ska klara mig från vita märken nästa sommar. Det kan inte bli öppen rygg (som många fina spetsklänningar är just nu) eftersom det där med att sola topless inte riktigt är min kopp av te

Svar på tråden Hur göra med solbrännan?