Inlägg från: Anonym (ivf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ivf)

    Kärleksbarnen lyser med sin frånvaro..

    Jag vet hur det är... vårt första barn kom efter ca 2 års kämpande... sedan skyddade vi oss inte alls i 3 år, inget mer barn kom... gjorde utredning och där fanns svaret. Ta hjälp! Det är bästa vi har gjort. Underbart att få prata med personer som vet precis hur det är och som är lika fokuserade som ni på att det ska bli barn! Jag VET att det kan sitta långt inne och stoltheten sitter i vägen som en mur... men att kämpa, räkna ÄL, hoppas, bli besviken... gång på gång på gång... det tär sönder... Vi har nu ett barn som kom till "naturligt" och 2 ivf-barn. Vi gick privat för att slippa köer och visst kostar det pengar, men jag kan lova att det är vårt livs bästa investering!

  • Anonym (ivf)

    Jag gick också sönder då och vi gick med många tysta frågor mellan oss som vi inte riktigt orkade sätta orden på... det blir så hårt, så verkligt att något inte fungerar som det ska, det som ska komma så "fint" och naturligt... det går ju för alla andra - jo jo...

    Jag googlade mig fram och ringde Carlanderska i Göteborg (Fertilitetscentrum). Vi blev otroligt proffsigt mottagna och fick första tiden väldigt snabbt. Det beror ju på var ni bor i Sverge, men det finns också många som hjälper till via "distans". Alltså du går till kanske en kvinnoklinik i din kommun som kanske har distanssamarbete med Faluns ivf... men det kan också fungera att ni går på t.ex. Carlanderska även om ni bor många mil därifrån. Jag skulle iaf aldrig satt mig i någon "kommunalkö" utan satsat på ett privat alternativ, just för att få snabb hjälp för vi hade fått nog på allt väntande...

    Att vi har 3 barn idag är helt overkligt... jag önskar er  verkligen all lycka!!! IVF är ingen dans på rosor det heller, men att vara omsluten av proffs som endast är fokuserade på att vi skulle få vårt efterlängtade barn, det var lycka...  

Svar på tråden Kärleksbarnen lyser med sin frånvaro..