Inlägg från: marolo |Visa alla inlägg
  • marolo

    Någon mer som gifter sig 20/9-14?

    Jag med!
    vi
    skulle igentligen gifta oss den 30 augusti men den underbara lokalen fanns inte ledig då så vi bytte till den 20 september :)  

  • marolo

    vi kommer ha ca 45 gäster, vi har valt att enbart ha med barn på vigseln och inte på festen, vår budget ligger på ca 40 000 men nu ligger det jag planerat att köpa på ca 42000 så hoppas på att få ner den lite, vilken budget har ni? hur långt har ni kommit i planeringen? :)

  • marolo

    jag har köpt ringen, kostymen, klänningen, inbjudningarna, placeringskorten och så har vi köpt in porslin också då vi ska ha vintagetema med gamla bestick, har dock inte hittat alla tallrikar än men alla koppar med fat och tårtfat, ska köpa glas snart med, vi ska var klara med alla inköp tills i december så vi sen kan spara alla pengar till lokal och mat blommor och sånt :)

  • marolo

    vad tråkigt med otrevligt bemötande :( det är så svårt att hitta lokal, jag blev kär i en lokal och vi har bokat den, dock fick vi flytta bröllopet 3 veckor senare för att kunna ha den lokalen, men tror det är viktigare med en fin lokal vs ett specifikt datum, de är väldigt trevliga med lokalen och vi ska åka och titta på den snart så vi får en helhetsbild, däremot var dne ganska dyr 10 000 och då är det bara lokal ingenting annat,  men håller med dig att det annars är ganska otevlig ton jag mejlade flera andra lokaler först (visste inte att vår fina lokal fanns) och iband fick man inte ens ett svar tillbaka..

  • marolo

    ja det är lixsom en 4del utav hela budgeten! däremot var inte min klänning särskilgt dyr så sparade in ett par tusenlappar där hoppas jag iaf den kommer kl 16 så då får jag se hur den ser ut! :) ja förstår verkligen den praktiska delen, vi gjorde så att vi kommer ha vigseln på samma ställe som festen men det är fortfarande inte centralt så vi får se hur det kommer lösas..

  • marolo

    japp det har jag, absolut är nöjd, dock ser det inte optimalt ut eftersom jag har ett par kilo jag ska bli av med så att det ser bättre ut, den är väldigt tight men har ju ett år på mig ;) men annars är jag väldigt nöjd, jag ska antagligen köpa en spetsbolero till så att den får ärm och sedan ska jag ha ett band i midjan eller under brösten, perfekt längd för mig då jag ska ha låga skor så det var skönt att den inte var för lång, dock så var den inte kemtvättat vilket kommer kosta 500 :- till Förvånad men annars nöjd, klart man skulle välja en klänning för massor utav pengar om man hade dem..  



    den ser helt klart väldigt lyxig ut vilket är svårt att få med på bild...desutom är det mobilbilder så de gör inte klänningen rättvisa



  • marolo

    tack Skrattande som sagt den ser bättre ut i verkligheten oxå, ja knapparna var ett måste är inte så förtjust i snörning, vad är det för klänning du tittat på? :) jag var och testade klännignar men tyckte inte att bemötandet var så trevligt så köpte min på internet istället, 

  • marolo
    Pykkis skrev 2013-10-05 16:36:00 följande:
    Fin klänning förresten!! Jag vill ha något mer klätt upptill i spets :)
    ja jag vill oxå ha mer spets, tycker inte om när det är för bart, så kommer antingen göra en lite mindre ärm eller en spetsbolero, vad fint med marint tema! vi har marinblå, ljusblå grå som färger :) och skönt att lokalen står för i princip allting :)
  • marolo
    Förälskade skrev 2013-10-05 22:32:00 följande:
    Jag är så lycklig just nu, det där med kontakter underlättar verkligen när man planerar bröllop. En närstående kan ordna buss och chaufför åt oss så att våra gäster kan ta sig till och från lokalen vi vill ha till festen. Så nu, förutsatt att lokalen är ledig så har det löst sig! Buss är en kostnad vi inte skulle ha råd med i vår budget. Dessutom kommer hon överraska oss med transporten för mig och min blivande, så det blir kul att se när dagen kommer :)
    åh vad skönt! förstår verkligen att det är ett stort problem som löst sig Skrattande
  • marolo

    jag är också ett kontrolfreak även om det är mycket man inte kan planera haha, älskar listor gör jag också haha har ni någon bok/pärm där ni håller koll på allt? 

    ja det är nog svårare  på håll! varför har ni valt att inte ha den där ni bor? Glad

    jag skulle helst vilja skicka ut dem redan nu eftersom vi inte tänker säga till någon förrens vi skickat dem, men det är inte särskilgt realistiskt ett år i förväg så det kommer bli till ju tror jag ni då?

  • marolo
    Förälskade skrev 2013-10-07 20:24:22 följande:
    Jag har nu vart och kollat på lokalen, vi har även bokat den. Trodde det skulle gå på 5000:- eftersom vi ville ha fredagen också men blev glatt överraskade när hon sa att det skulle kosta oss totalt 3500:-. Och då har vi porslinet som ingår och det var faktiskt fint, allt från champagne glas till kaffekoppar fanns. Köket var stort och perfekt för egen buffe med restaurang diskmaskin. Så lycklig just nu, det enda som oroar mig är söndagen. För där kunde hon inte ge svar på när lokalen skulle stå färdig, enligt henne skulle den vara städad och undanplockad på natten när vi lämnar. Så vi får hålla tummarna för att det inte ska vara ngt barndop LR annat kalas där på söndagen.
    åh vad skönt att allting börjar falla på plats :) och att allt porslin finns, men förstår att ni oroar er om söndagen
  • marolo

    vi har köpt in porslin med guldkant och olika mönster, det kommer gå på runt 3000 med glas och allt men tycker det är värt det då det står för en stor del av dukningen :)

  • marolo
    Förälskade skrev 2013-10-10 14:52:08 följande:
    Åh jag är så glad! Idag när jag kom hem från jobbet så hade jag äntligen fått brev från min farmor! Vi har en krona i släkten som blivit skänkt till Visby Domkyrka med kravet att vi i släkten ska kunna använda den. Jag älskar allt med tradition och denna krona gjordes 1930 till min farmors mamma när hon gifte sig. Har velat ha bild på den då jag är osäker på on jag ska ha den eller ej. Den är jätte vacker, gjord i silver med bergskristaller. Måste nu bara hitta en klänning som passar!
    åh vad kul! hr du någon bild på den?
    jag tycker det är så fint med en riktig krona och traditionen ör ju underbar!
    däremot passar det nog inte med min klänning :)
  • marolo
    Förälskade skrev 2013-10-10 21:59:10 följande:
    Jag ska se om jag kan få in en bild, har den på mobilen så det funkar inte riktigt som jag vill. För att jag ska kunna ha den kronan så måste jag hitta en traditionell spetsklänning. Inte det lättaste tyvärr. Men har ju inte letat så mycket än, vill vänta på 2014 kollektionerna :)
    om du är beredd att köpa över nätet tror jag att etsy.com har massor klänningar som skulle passa till :) de har många vintage spets klänningar
  • marolo
    Förälskade skrev 2014-01-09 19:49:46 följande:
    Jag har fått höra 6 månader innan för det kan ta 4-5 månader att få hem dem. Vill ha min klar så snart som möjligt så man kan checka av det iaf. Vad synd att du missar det, vi ska gå i Malmö och det är den 1-2 februari, jobbar på söndagen men hinner ner ändå om man vill. Du får hålla henne vid det, annars kan hon ju betala en del, fråga hur mkt hon är beredd att lägga innan, så skulle du hitta klänningen för mer så är det ju bara att lägga mellanskillnaden. Jag beställde brudskor från Brandos.se på rean, fick hem fel modell och sen var storleken i dem jag ville ha slut. Som plåster på såren fick jag en rabattkod på 100:-. Jag har blivit klar med gästboken nu iaf! Kör med färdiga lappar att fylla i. Kan lägga upp bilder på det sen, sitter på mobilen och skriver.
    jag beställde oxå ett par skor på rean där, men jisses vilka konstiga storlekar jag har 36 i skor och de var mer son 38or det såg ut som clownskor när jag tog på mig dem :(
  • marolo
    Förälskade skrev 2014-01-12 11:55:34 följande:
    Marolo, skorna passade men blev så irriterad, finns inte storleken borde det ju stå på sidan istället för att skicka en helt annan modell. Nu blir det iaf att vänta med skorna tills jag har en klänning. Så att om jag köper en vit så blir det vita skor och vice versa. Det blir ju snyggast så, men jag har ett problem när det kommer till skor, jag älskar höga skor gärna 10 cm LR mer tycker dem är snyggast. Men har jag så höga på vår bröllopsdag så blir jag längre än min blivande. Och med kronan jag ska ha kommer jag se ut att vara 2 meter, i-lands problem men ändå. Är det något ni har i åtanke när det kommer till skor?
    jag har tvärt om, jag måste ha minst 15 cm för att det ska se bra ut på fotograferingen, vill egentligen ha på mig ballerina men det skiljer 32 cm på mig och min sambo. I vanliga fall är det inget man tänker på men just på fotograferingen ser det inte klokt ut när jag är så kort, däremot är det massor utav snö så gå kommer jag inte kunna göra haha :P jag tycker det är snyggt så länge huvudena är i någorlunda samma längd, tror inte kronan kommer bidra så mycket längdmässigt om ni har huvuderna i samma höjd, men det är bara en gissning :)
  • marolo
    Förälskade skrev 2014-01-17 14:13:39 följande:
    Jag har köpt min klänning nu! Känns underbart och samtidigt tråkigt eftersom vi planerade en dag med tjejerna i februari för att hitta klänningen. Idag vart impuls, utförsäljning är inget jag vill missa! Kan inte fatta att den är min och hänger tryggt hos mina fd. Svärföräldrar. Har ni hittat era klänningar än?
    gör något annat den dagen istället :) låt inte det gå till spillo, hittar man den hittar man den lixsom :) jag har hittat min men den är kort och jag börjar fundera på om jag ska ha en lång istället, uch känns som jag ALDRIG kan bestämma mig :( 
  • marolo
    Förälskade skrev 2014-02-20 13:55:34 följande:
    Hur går det för er i planeringen? Vet att det är ett tag kvar men kan inte låta bli att bli stressad när min "countdown" visar att det är 212 dagar kvar ;)
    för mig hade det ju egentligen varit 210 dagar kvar idag, men som sagt vi ändrade ju planerna och nu är man gift :D tänkte att det kunde vara roligt att säga det eftersom jag endå hängt i tråden ett tag :) Dagen blev perfekt och allt vi önskat oss, hoppa allting kommer gå bra för er nu tiden går snabbt och snart är det eran tur :) 
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 20/9-14?