Inlägg från: Anonym (Jo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo)

    "genetiska defekter"????

    Alkoholism är ärftligt. Jag är uppväxt med två alkoholiserade föräldrar. Jag har svårt att känna min gräns när jag dricker... Både jag och mitt syskon avstår därför i stort från alkohol. Jag kan ta ett halvt glas vin någon enstaka gång men sen är det bra. Har man alkoholism i familjen ska man vara medveten om risken så att man inte blundar och trillar dit själv enbart för att man var naiv nog att tro "det händer inte mig".

  • Anonym (Jo)

    Jo, det är att anse som en genetisk defekt (vilket dock låter betydligt allvarligare än det är).

  • Anonym (Jo)

    Man får inte bry sig om sånt, det handlar uppenbarligen om en både ointelligent och bitter människa. Njut av Er kärlek och vad den kanske ger Er i framtiden. Kärlek är så starkt! Hat och bitterhet är svagt! Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar. Men dej vill jag följa i vinter och vår och alla min levnads dagar. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen. Rosor slår ut ur den hårdaste mark som sol över mörka gärden. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter.

  • Anonym (Jo)

    Ja, den dikten är väldigt fin. Tyckte den passade "kärleken är så förunderligt stark, kuvas av inget i världen". Så kom ihåg det och släpp tokkärringens galna påhitt! Kram

Svar på tråden "genetiska defekter"????