• summerwedding

Uppsydd egen brudklänning Malmö

Hej alla giftassugna :)

Är helt ny på denna sida och ska nu komma underfund med hur den funkar.

Jag ska gifta mig i juli 2014 och planeringsnarkoman som jag är vill jag vara ute i god tid med allt. Så även gällande brudklänning. Jag har börjat titta på klänningar som finns att köpa i butik men har mycket egna idéer om hur jag vill att den ska se ut och har samlat på mig lite olika bilder.

Finns det någon här som har tips och råd på hur jag går tillväga med dessa idéer. Har skickat förfrågningar till olika butiker, men har från vissa inte fått svar och vissa är redan fullbokade eller hänvisar till att de rekommenderar en redan färdigsydd i butik på grund av höga priser.

Hur har ni gjort, hur tänker ni kring er klänning.
    Jag är även lite "större" i figuren och är också lite orolig för hela provmomentet med redan färdigsydda som kanske inte kommer passa... :(

Är öppen för alla förslag, tankar och idéer men också tips på butiker som ni vet är bra i Malmö eller skåne-området och har bra erfarenhet av. Samt tankar kring hur långt innan bröllopet jag bör ta tag i detta på allvar.

• Svar på tråden Uppsydd egen brudklänning Malmö
  • kouki

Har du provat att åka till Köpenhamn och kolla deras sortiment?  :)

• summerwedding
    kouki skrev 2013-09-24 10:03:52 följande:
    Har du provat att åka till Köpenhamn och kolla deras sortiment?  :)
    Tack för tips. Har du nåt specifikt råd kring när jag bör ta tag i detta på allvar?
  • kouki
    summerwedding skrev 2013-09-24 12:31:08 följande:
    Tack för tips. Har du nåt specifikt råd kring när jag bör ta tag i detta på allvar?
    Ingen fara. Det som jag kan komma på på rak arm är ju Lilly.dk som har sin butik där. Dock har jag endast köpt balklänningar där. Men då fanns det iaf i större storlekar än 36 :) Hittade en riktigt nice leopardklänning där som jag aldrig sett på någon annan någonsin, blev en hitt!
Svar på tråden Uppsydd egen brudklänning Malmö