• Anonym (Funde­rsam)
    Äldre 19 Sep 21:29
    13908 visningar
    21 svar
    21
    13908

    Svensexan i Berlin - har de något syfte?

    Min fästmans bestman (som jag hatar) planerar min mans svensexa. Fick idag veta att han och ett gäng killar kommer att "kidnappa" min fästman och ta honom till berlin en weekend. Eftersom det första jag relaterar till Berlin är strippor och prostution så blir jag per automatik väldigt irriterad. Vad ska de göra i Berlin som de inte kan göra i Stockholm är jag nyfiken på. Först och främst vill jag belysa att det inte handlar om svartsjuka då jag inte är den typen. För mig är det en fråga om moral samt respekt genemot mog och mitt förhållande. Jag tycker att det är respektlöst att "kasta på en sista brud" på en man bara för att han ska gifta sig. Blir jag bara illusionell i onödan eller finns det andra skäl till varför man tar någon till berlin på svensexa? Upplysmig gärna för jag känner mig väldigt ledsen och kränkt om det är så som jag föreställer mig det.

  • Svar på tråden Svensexan i Berlin - har de något syfte?
  • Äldre 20 Sep 18:24
    #11
    baboo skrev 2013-09-20 00:13:35 följande:
    Tur att man har gift sig med en man som varken super skallen av sig eller är intresserad av strippor... Puh...

    ...och vad har det med en svensexa till Berlin att göra om jag får fråga???


    Min man åkte till Palma i 4 dagar med ett gäng på ca 15 personer och hade några helt fantastiska dagar. Alla är lite utspridda nu för tiden och det ges inte möjlighet att umgås lika mycket nu för tiden så var ett superbra tillfälle för dem att kunna göra det. Dem hade en massa sportaktiviteter på dagarna, skaffade sig snygga brännor till bröllopet, åt god middagar och hade självklart några festkvällar ute också men jag ser inte att det på något sätt skulle vara värre än att stanna på hemmaplan. Tvärtom nästan..

  • Villvi­llvill
    Äldre 20 Sep 21:41
    #12

    Varför hatar du din blivande mans bestman?Och sen måste jag säga som de andra. Berlin är INTE relaterat till varken strippor eller prostitution. Däremot är de kända för sina nattklubbar. OCH otroligt billiga hotell och underbara kulturliv. Låter mer som om det är ditt agg till din blivandes bästa kompis(?) som talar... 

  • Äldre 21 Sep 00:04
    #13

    Varför? För att det är roligt att resa. Vill man boka in en stripshow är det säkert inte svårare i Stockholm än någon annanstans......

  • Äldre 21 Sep 14:41
    #14

    Om TS relaterar Berlin med strippor så gör hon det. Inge har rätt eller fel gällande det. Jag förknippar Amsterdam som sexhärva men andra har inte alls den uppfattningen ;)

  • Äldre 21 Sep 20:40
    #15

    min man var på svensexa i Berlin (inte hans egen)...tror inte att det blir mer strippor mm för att man åker dit...Snarare är väl Berlin en väldigt trevlig stad och som någon sa kan man få billig öl och det var nog ett av syftena med deras svensexa:) Vet att det var och sköt pistol någonstans och hade några andra aktiviteter...kanske blev det någon stippklubb (kommer inte ihåg), men inte för att de var i Berlin....det har vi ju i Götet och Sthlm me:)

  • Anonym (Din skojar­e)
    Äldre 22 Sep 22:35
    #16

    HAHAHAHA, ursäkta mig nu men jag tyckte ditt inlägg var så roligt :D 
    För mig är Berlin Europas KULTURSTAD och jag förknippar den verkligen inte med strippor och prostitution. Så om min fästman skulle till Berlin på svensexa skulle min första tanke vara att de skulle gå på konstutställningar och konserter och andra kulturevenemang. 

    Om du misstänker att han ska bli utsatt för strippor och prostitution kanske dina misstankar är ett större problem än den faktiska resan. Så tror jag ;)  

  • Anonym (Hålle­r med)
    Äldre 23 Sep 11:14
    #17

    Jag verkar vara en av de få som också förknippar Berlin med strippor och prostitution, men också med mycket annat såklart. 

    Jag hade känt på precis samma sätt som du. Jag, precis som du, är inte så förtjust i den sk "bästa kompisen". Den här "bästa kompisen" har flera gånger försökt förstöra mitt och mannens förhållande och skulle tycka att det var det ultimata sättet att jävlas med mig om han fick min M2B att tex gå på strippklubb och få en privat dans eller liknande.. Min käraste har dessutom otroligt svårt att säga nej.

    Han har andra vänner som han gärna fått åka med, men att åka med någon som inte alls vill att han ska gifta sig med mig? Nej tack.

  • Junibr­ud2014
    Äldre 23 Sep 14:00
    #18

    Min blivandes kompisar funderar också på att ta med honom till Berlin, varför? För att det är en grym kulturstad, de kommer måla graffiti, supa och ha kul typ. 

  • Junibr­ud2014
    Äldre 23 Sep 14:02
    #19

    Och jag har också bett om en möhippa utomlands som en weekend, en sista liten resa med sina närmsta kompisar innan bröllopet, hur kul är inte det? :D

  • Äldre 21 Dec 19:41
    #20

    Jag förstår dig och jag hade tänkt exaaakt samma tanke. Jag hade tänkt så för jag är paranoid och varit med om otrohet fööör många gånger, har själv vart otrogen också efter många dousch bags. Jag tycker din instinkt är fullt normal. Jag förknippar svensexa med strippor och sprit, vad fan gör männen annars ? tror knappast de drar på picknick men vad vet jag, finns nog några lugna killar där ute. Jag förstår dig ialafall, känn dig inte konstig 

  • Äldre 22 Dec 10:14
    #21

    Om min sambo fick åka på svensexa till Berlin skulle jag vara jätteavundsjuk på att han får åka dit och inte jag. Det är vår absoluta favoritstad i Europa. Sen är varken han eller hans kompisar några gå på strippklubb- eller supa skallen av sig- människor så jag skulle nog inte vara orolig var de än var men som många andra skriver finns det bra mycket mer att göra i Berlin än att gå på strippklubb.

Svar på tråden Svensexan i Berlin - har de något syfte?