• Jennan
    Äldre 19 Sep 15:58
    4373 visningar
    11 svar
    11
    4373

    Popcakes istället för bröllopstårta

    Är det någon som haft det eller varit på bröllop där det serverats? Vi gifter oss i vinter och är lite inne popcackes. Har ni några förslag,bilder, tips om detta? Hur har dessa serverats m.m.  

  • Svar på tråden Popcakes istället för bröllopstårta
  • Äldre 19 Sep 16:25
    #1

    Jag har alltid kallat det cake pops, är det såna du menar? Som klubbor?

    Det enda jag kan tänka är att det är lite väl lite kanske? Med en sån per person. Nu vet jag ju inte hur ni tänkt er bröllopet, vad ni ska servera i övrigt, vilken tid det kommer vara osv. Det kan ju vara så att det passar sig jättebra och givetvis är det ju upp till er vad ni vill servera på erat bröllop.

    Jag tyckte det var en liten kul idé att servera det som en bröllopstårta :)



  • Äldre 19 Sep 16:31
    #2

    Jag har aldrig varit på ett bröllop där det serverats, men det låter som en kul idé:) Skulle nog passa väldigt bra ihop med ett fika/dessertbord.
    Jag googlade och fick upp en hel del bilder, kanske något som kan inspirera?:)
    https://www.google.se/search?q=cake+pops+wedding+cake&lr=lang_sv&tbs=lr:lang_1sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Cgo7Uv7rJMio4gS1tIDIBg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643&dpr=1#imgdii=_ 

  • Äldre 19 Sep 16:35
    #3
    ThereseV skrev 2013-09-19 16:31:08 följande:
    Skulle nog passa väldigt bra ihop med ett fika/dessertbord.
    Min tanke också, att det känns mer som en del av något och inte riktigt som en ensam huvudakt så att säga :P
  • Äldre 19 Sep 16:39
    #4

    Ja precis, och om man bygger upp den som en tårta så blir det ju ändå lite maffigare än bara "en av alla saker på bordet" :)  

  • Jennan
    Äldre 19 Sep 17:03
    #5

    Vilken härlig bild :) Ska genast kika på google för inspiration. De går att göra så himla fina. Min fundering var om det gick att göra dem lite större. Men vet inte hur det fungerar praktiskt då de sitter på pinne.

  • Äldre 19 Sep 17:11
    #6

    Ska jag vara helt ärlig? Gör hellre vanliga små och kanske i två olika smaker, tex din favoritsmak och din blivandes favoritsmak och räkna två per person istället :) Jag tror att om man gör dom större, så kan det nog bli svårare att få dom att hålla ihop och dels blir det lite som en cupcake, gott dom första tuggorna, men sedan blir man bara less.

    Och jag måste säga att jag personligen skulle föredra cake pops framför cupcakes, så jag tycker det är en lite kul idé ändå :)


  • Lindij­oo
    Äldre 19 Sep 20:16
    #7

    Hellre cakepops än cupcakes som daniiel sa!
    Låter kul, hoppas ni får ihop det! 

  • Äldre 19 Sep 21:44
    #8

    Jag har sett cakepops på bröllop, men då har dom serverats på pinne... Ska jag vara ärlig tycker inte jag vanliga cakepops, med boxcake och frosting... Men såg ett recept på att använde crème brulé som "klibb" istället och det lät faktiskt lite godare tyckte jag!

  • Äldre 19 Sep 22:37
    #9

    Dom i tårtan ovan är på pinne. Det är ju som grejen :) Man gör typ en stomme av tex frigolit och stoppar in pinnarna där. Och cakepops kan man göra på så många olika sätt med olika smaker. En av mina favoriter är tex kaksmulor från tex chokladkakor/oreos blandat med philadelphia. Man kan också använda sig av marmelad eller sylt som bindemedel så att säga. Bara det är kladdigt och gott ;)


  • Äldre 19 Sep 22:45
    #10

    Jag tänkte både ha cakepops och cupcakes faktiskt men jag gör mina cakepops med oreos och Philadelphia och doppar i choklad. Inte med frosting. Fast det ska ju förvisso våra cupcakes ha vi skiter helt i tårta! Kommer även ha godisbuffé.

  • Jennan
    Äldre 20 Sep 14:34
    #11

    Tack för alla tips!! Känns som att räkna på två stycken per person känns rimligt :) Vi kommer nog att göra ett gäng olika varianter samt extra så att det finns till alla och om någon vill ha en tredje så ska inte det vara något problem.

Svar på tråden Popcakes istället för bröllopstårta