• Äldre 18 Sep 22:01
    5108 visningar
    15 svar
    15
    5108

    Tips förrätter som är enkla och inte ska vara varma

    Hej!

    Vill ha lite tips om tilltugg och förrätter. De får inte vara varma + de ska serveras utomhus.

  • Svar på tråden Tips förrätter som är enkla och inte ska vara varma
  • Äldre 18 Sep 22:26
    #1

    Hej :)


    Har ni något tema på bröllopet ? Skulle i sådana fall vara roligt att kunna knyta ihop de så att maten speglar bröllopet :)

  • kouki
    Äldre 19 Sep 08:56
    #2

    Smörstekt baguette bredda med creme fraiche och med krabba på! 
     

  • Äldre 19 Sep 09:11
    #3

    Jag undrar detsamma! Som förrätt har jag funderat på en liten caesarsallad serverad i ett någorlunda rymligt glas, eller en laxceviche (som jag tror vi ska ha).

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 19 Sep 09:26
    #4

    Vi hade en toast till förrätt nu i lördags.Det var följande på den. Toast, kräftstjärtar, räkor, lax, creme fraiche med röd & svart stenbitsrom, rödlök och lite små söta sallads blad.    

  • SofiaM­agdale­na
    Äldre 19 Sep 11:22
    #5

    Västerbottenpaj fungerar kall/utetempererad :D

  • Äldre 19 Sep 19:02
    #6

    Melon och parmaskinka brukar vara uppskattat, enkelt och går att förbereda :)

  • Äldre 19 Sep 19:05
    #7

    Vi hade just det - parmaskinka och honungsmelon, med en örtcreme. Supergott, enkelt och behöver inte tillagas alls.


  • Alylly­ra
    Äldre 19 Sep 20:48
    #8

    Ska den ätas stående eller sittande?

  • Äldre 11 Nov 16:31
    #9
    SofiaMagdalena skrev 2013-09-19 11:22:25 följande:
    Västerbottenpaj fungerar kall/utetempererad :D
    Perffa! Vi är ju i Västerbotten så varför inte. 75 % av gästerna är från Stockholm.
  • Äldre 11 Nov 16:33
    #10
    Alyllyra skrev 2013-09-19 20:48:01 följande:
    Ska den ätas stående eller sittande?
    Både och. Tilltugg innan vi kommer till festen. Där är ju parma och melon perfekt. Det är den 2 augusti.
  • Äldre 11 Nov 17:08
    #11

    Vi hade två olika sorters tunnbrödssnittar, jordgubbar och melon.. Iofs så var det mer välkommstsnacks än förrätt, vi bjöd på grillbufe och snittarna serverades medans köttet grillades så lite blandat förrätt/mingelsnack.

  • iQbee
    Äldre 11 Nov 17:27
    #12

    lax rökt eller gravad kan man ha..
    gamla hederliga räkcocktails..
    små snittar fast som smörgostårta..
    man kan ha pastrami med tillbehör
    Carpaccio med parmesan och citron..
    hm..

  • Äldre 12 Nov 13:50
    #13

    Men om ni ska vara i Västerbotten, varför inte typ renklämma med pepparrots...smör? Eller vad det brukar vara? I små snittar tunnbröd. Tokigt gott, borde vara lugnt att servera ute också. Jag älskar parma (eller serrano-) lindad melon, men med ett varningens finger om att det är lite meckigt att äta utan kniv och gaffel. Vi fick det på ett bröllop som förrätt/snitt och det är ju grymt gott men lite svårt att äta när man ska stå upp och inte kan skära och får ganska stora bitar.. Åtminstone jag hade inget vidare "bordsskick" där kan jag säga!

  • Äldre 12 Nov 18:24
    #14
  • Äldre 12 Nov 21:12
    #15
    HannaP skrev 2013-11-12 18:24:04 följande:
    www.therese-gottochblandat.blogspot.se/2012/0...

    Denna hade vi!!
    Åh tack!!!!!! Ser super gott ut! Sparar den.
Svar på tråden Tips förrätter som är enkla och inte ska vara varma