• Äldre 17 Sep 13:15
    5936 visningar
    15 svar
    15
    5936

    Vad tycker du om höstbröllop?

    Svara på frågan och diskutera hur man fixar ett bra höstbröllop.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om höstbröllop?
  • stormh­elen
    Äldre 17 Sep 14:11
    #1

    Klart jag tycker bäst om höstbröllop, jag gifte mig ju i lördags (14 september). Flört


    Annars tycker jag om vårbröllop också. Det är skönt att slippa den värsta sommarhettan. Därför anser jag att maj eller september bra månade då det är lite värme utan att det är dö varmt.


    Anledningen till att det blev september vi gifte oss i var att vi träffades 15 septemmber 2007.


    Annars hade nog maj varit en het kandidat. Glad

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 17 Sep 14:16
    #2

    Höst helt klart! Har alltid velat gifta mig på hösten när löven börjar falla ner från träden, men att det ändå kan vara en alldeles underbar varm och solig dag precis som det var nu i lördags den 14:e september när jag och min man gift oss :)

  • Äldre 17 Sep 14:26
    #3

    älskar hösten, ska gifta mig 5 sept 2015. just när löver börjat skifta i alla möjliga färger! 

  • Äldre 17 Sep 14:34
    #4

    Vi ska gifta oss den 5 september 2013 så jag gillar defintivt höstbröllop! Flört

  • Äldre 17 Sep 15:29
    #5

    Vi gifte oss 3/9 för två år sen...

    Men det hade lika gärna kunnat bli 9/3 eller något annat datum.
    Ett sommarbröllop kan vara lika fint som ett vinterbröllop. Alltså det är inte årstiden som gör det till "bäst"... 

  • Äldre 17 Sep 15:37
    #6
    Chicita skrev 2013-09-17 15:29:18 följande:
    Vi gifte oss 3/9 för två år sen...

    Men det hade lika gärna kunnat bli 9/3 eller något annat datum.
    Ett sommarbröllop kan vara lika fint som ett vinterbröllop. Alltså det är inte årstiden som gör det till "bäst"... 
    mycket sant! jag skulle kunna gifta mig närsomhelst.. ne.. förresten.. inte å våren.. mars-slutet av maj. det är ingen rolig årstid.. bara grått och ingen färg.. lite snö kvar på backen.. i alla fall här jag bor.. så jag sa det till göbben min att gifter mig när som helst.. men inte på våren. :P
    Yavanjakementari skrev 2013-09-17 14:34:50 följande:
    Vi ska gifta oss den 5 september 2013 så jag gillar defintivt höstbröllop! Flört
    jag hoppas du menar 2014 eller nåt, för 5 september har redan varit iår.. Tungan ute
  • stormh­elen
    Äldre 17 Sep 16:00
    #7
    Chicita skrev 2013-09-17 15:29:18 följande:
    Vi gifte oss 3/9 för två år sen...

    Men det hade lika gärna kunnat bli 9/3 eller något annat datum.
    Ett sommarbröllop kan vara lika fint som ett vinterbröllop. Alltså det är inte årstiden som gör det till "bäst"... 

    Det är så sant som du säger att alla årstider har sin charm och att det egentligen inte är årstiden som styr hur bra/ fint bröllopet blir.


    men man kanske kan ha en favorit årstid eller en årstid som är lite extra speciell som ligger än varmt om hjärtat och då kan ju just den årstiden vara en lite starkare kandidat för att gifta sig. =)

  • Äldre 17 Sep 16:26
    #8

    Måste ju säga bäst då jag gifte mig den 8:e september förra året. Kanske inte riktigt höst, men inte sommar heller.

  • 201402­22
    Äldre 18 Sep 16:11
    #9

    Vi planerar november bröllop 2015Glad.

    Jag egentligen ha vinterbröllopSolig . När det är kallt och mörkt.
    Och min fästman ville ha sommarbröllop då det är varmt och soligt Solig.

    Men eftersom vi en gång i tiden träffades på hösten, så blir
    höstbröllop bäst!Solig
    Känns som en bra kompromiss mellan sommarbröllop och vinterbröllop.Hjärta

  • Äldre 18 Sep 16:13
    #10

    Vi bestämde oss först för vinterbröllop, som blev ett oktoberbröllop och slutade i ett augustibröllop ;)

    Jag tycker inte hösten är en bättre eller sämre årstid än någon annan. Det är andra saker som styr hur bröllop blir.


  • Äldre 18 Sep 16:16
    #11
    stormhelen skrev 2013-09-17 16:00:05 följande:

    men man kanske kan ha en favorit årstid eller en årstid som är lite extra speciell som ligger än varmt om hjärtat och då kan ju just den årstiden vara en lite starkare kandidat för att gifta sig. =)


    Jo visst kan man ha en favoritårstid.
    Men jag tyckte frågan var så konstigt ställd, så jag ville utveckla min ståndpunkt lite ;) 
  • stormh­elen
    Äldre 18 Sep 16:40
    #12
    Chicita skrev 2013-09-18 16:16:58 följande:
    Jo visst kan man ha en favoritårstid.
    Men jag tyckte frågan var så konstigt ställd, så jag ville utveckla min ståndpunkt lite ;) 
  • 201402­22
    Äldre 18 Sep 17:59
    #13
    Yavanjakementari skrev 2013-09-17 14:34:50 följande:
    Vi ska gifta oss den 5 september 2013 så jag gillar defintivt höstbröllop! Flört
    GrattisHjärta
  • Äldre 18 Sep 18:02
    #14
    20140222 skrev 2013-09-18 17:59:15 följande:
    GrattisHjärta
    tack! Hjärta
  • Äldre 22 Sep 15:45
    #15

    Våren va utesluten då vi inte tycker den är något speciellt. Sommaren va absolut sämsta alternativet då det är varmt och värsta som.finns är ju när man svettas och smink osv bara rinner..usch! Skulle vi valt vinter hade det säkert blivit snöstorm så hälften inte kunnat komma så hösten blir perfekt! Och om det nu skulle regna så är det inget som vi kommer tänka på alls så höst är det absolut bästa!

Svar på tråden Vad tycker du om höstbröllop?