• izredam

    Få in VEM som gifter sig - hur?!?

    Har gjort klart nästan alla inbjudningarna nu och skulle sätta mig och börja skriva ner texten till dem - men då slog det mig att i den text vi har skrivit så framgår det inte vem det faktiskt är som gifter sig.

    Den 21/12-2013 kl 15:00
    Gifter vi oss i Leksbergs kyrka
    Och det vore trevligt att se just er där.

    Efter vigseln tänkte vi äta en bit på café Mumma klockan 17:00
    och om du vill vara med på det så är det bra om du säger till senast den 1/12
    Helst via telefon så det inte blir några missförstånd
    Berätta då om ni har några allergier också.

    Ta på dig något du tycker är snyggt som du känner dig bekväm i

    Så - hur formulerar jag att vi är just vi? Hur skrev alla andra?

  • Svar på tråden Få in VEM som gifter sig - hur?!?
  • airamo

    Såhär skrev vi:


    Hjärtligt välkommen att närvara vid vår vigsel
    Mitt namn & Blivandes namn
    XX Kyrka
    Datum
    Tid 
    Därefter bjuder vi till bröllopsfest på XX gården.

    På baksidan hade vi info om OSA, klädsel, etc.  

  • izredam

    Den 21/12-2013 kl 15:00
    Gifter vi oss i Leksbergs kyrka
    Och det vore trevligt att se just er där.

    Efter vigseln tänkte vi äta en bit på café Mumma klockan 17:00

    Tommy och Weronica

    Svara senast 1/12
    Telefon 0735133565

    Ta på dig något du tycker är snyggt som du känner dig bekväm i

    Så har jag skrivit nu - funderar dock på om "klädkoden" ska ligga på infobladet (skickar med ett sånt med vägbeskrivning etc.)

  • sommar2014

    Eftersom ni valt en informell stil i texten tycker jag att det funkar jättebra att ha era namn på slutet, kanske med ett "Glada hälsningar" eller liknande före? "Välkommen till vigseln mellan x och x" blir lätt lite formellt om man inte vill ha en sådan högtidlig stil.

    Dock undrar jag lite över "Efter vigseln tänkte vi äta en bit på café Mumma klockan 17:00". Är det så att gästerna ska betala sin mat själva? Att var och en beställer sin egen mat? För så tolkar jag den meningen. Kan man skriva "Kl. 17 bjuder vi på en bit mat på café Mumma"? Eller, om gästerna ska betala själva, lägga till någon rad om att de tar kort och kontanter, eller annat praktiskt som gästerna behöver veta.

    Har du skrivit alla inbjudningar redan kan du bortse från detta inlägg. Glad

  • izredam

    Har inte skrivit nått än, blev så osäker igår att jag inte vågade xD Nej, gästerna ska inte betala sin mat - ska fundera på den formuleringen... Men tack för feedbacken på namnen i alla fall :)

  • sommar2014
    izredam skrev 2013-09-17 10:17:17 följande:
    Har inte skrivit nått än, blev så osäker igår att jag inte vågade xD Nej, gästerna ska inte betala sin mat - ska fundera på den formuleringen... Men tack för feedbacken på namnen i alla fall :)
    Just det, det kan också vara bra att precisera "en bit mat", så att gästerna vet hur hungriga de ska vara innann. Är det middag, fika, plockmat etc.
  • TheD

    "Anna" någon text blabla... att närvara vid vigseln av... eller om det stod vigselakten mellanNamn&NamnEller nått kommer inte riktigt ihåg.

Svar på tråden Få in VEM som gifter sig - hur?!?