• Äldre 17 Sep 13:47
    4864 visningar
    5 svar
    5
    4864

    någon som varit på seychellerna?

    Jag var på Seychellerna 2010, det är helt underbart! Om du bokar en biljett med en mellanlandning blir du ombokad till nästa flight av flygbolaget. Det kan då bli dagen efter, det går ju inte massor av flyg dit.
    Jag åkte direkt från flygplatsen till Praslin. De flesta flyg landar väl på morgonen och då har ni ju lite marginal. Det är här länken till båten som går till Praslin: www.catcocos.com. Där ser ni att det går direktbåtar till La Digue på eftermiddagen. På söndagar även på morgonen.
    Ni får ha lite tid för att ta er från flygplatsen till båten även om det inte är så långt. Rekommenderar taxi.
    Hotellen brukar nog inte hämta upp vid båtarna, men har ni bokat ett lyxig hotell är det möjligt. Vi gick till vårt hotell. Vilket har ni bokat? Man kan åka med en oxkärra om det är långt. Men det fanns faktiskt några bilar där, de körde mest inne i stan.

    Ni kommer få det underbart! Missa inte stränderna Anse Source d'Argent eller Grand Anse. Därifrån kan man också gå till Petit Anse och Anse Cocos. Det är SÅ vackert! Du kan kolla min resa på www.worldofmarie.com/reseguide och välj Mina Resor och Seychellerna. Här finns också en länk till några bilder därifrån: www.resdagboken.se/Web/Apps/Gallery/TripGallery.aspx&epslanguage=sv&tid=397288&uid=8603

  • Äldre 22 Sep 13:02
    #3

    Det är en dryg mil till hamnen från flygplatsen. Ja, taxi är ganska dyrt, ni kan nog räkna med 20-30 euro.

    Kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog att komma ut från att vi landade, men det var nog nån timme i alla fall. Mahe är också jättefint så ni skulle kunna stanna där fler nätter, men ni vill kanske lägga all tid på La Digue?

    Vi tog båten från La Digue till Mahe och jag har för mig att vi köpte på plats, eller så betalade vi bara på plats. Men det är nog ingen dum idé att boka i förväg, speciellt om ni nu verkligen vill med en viss båt. Tror dock inte att den blir full.



    En bild på vackra Grande Anse, La Digue
Svar på tråden någon som varit på seychellerna?