• Äldre 14 Sep 20:40
    6353 visningar
    10 svar
    10
    6353

    Tidsfördriv för bröllopsgäster innan brudpar kommer..

    Som rubriken lyder, vad ska man ha för tisdfördriv för alla bröllopsgäster innan vi (brudparet) anländer till festlokalen?Tipspromenad är vanligt, men det måste ju finnas massa annat man kan göra. Photobooth är en av våra ideer samt att de ska få göra avtryck på gästbokstavlan.Serverar man bål till dom? För sen skålar vi ju i champagne när vi kommer..    Alla tips och förslag tas gärna emot! 

  • Svar på tråden Tidsfördriv för bröllopsgäster innan brudpar kommer..
  • Äldre 14 Sep 22:55
    #1

    Vi kommer att göra som du har som idé, dvs photobooth med "props" (mustascher, pussmunnar och glasögon på pinnar). Och så ska de på bilden skriva på en sida i gästboken, så klistrar vi senare in bilden på motsatt sida. I övrigt tror jag gästerna reder sig själva :)

  • Äldre 15 Sep 12:40
    #2

    Vi kommer också ha "props", som de får välja mellan. Ev. blir det några olika bakgrunder också.Men det känns lite, Blir ca 70 pers och måste vara urtrist att vänta medans ett par stycken tar bilder. 

  • Äldre 15 Sep 12:43
    #3

    Det absolut tristaste med att vänta på brudparet är när man inte kan komma in i lokalen, inte kan gå på toa, det finns inte sittplatser utan man måste stå i 2 timmar eller gå och sätta sig i bilen, när det inte finns något att dricka och om det är lite senare på eftermiddagen så vill de flesta gärna ha något litet att tugga på också (frukt, ost & kex, små snittar eller annat).

    Annars kan jag uppskatta möjligheten att mingla runt utan att förväntas ta kort, måla tavlor eller gå tipspromenader på grusgångar och gräsmattor med mina högklackade skor Flört 

  • Nettan­69
    Äldre 15 Sep 12:46
    #4

    Hur länge behöver de vänta då? 
    Tipspromenad med frågor om brud och brudgum är ju alltid en kul grej Tungan ute 
    Kan ju faktiskt hållas inomhus om man inte vill ge sig ut i sina högklackade skor...  

  • Äldre 15 Sep 13:19
    #5

    På många amerikanska bröllop är det detta som kallas för cocktail hour. Då serverar man mer eller mindre avancerad plockmat och något att dricka (med eller utan alkohol) så att gästerna inte förgås av hunger i väntan på brudpar och bröllopsmiddag. Det är väl en amerikansk tradition som jag tycker att vi skulle kunna ta till oss här! Flört
    Är man inne i stan har jag varit med om att gäster gått och fikat efter vigseln, eller svängt förbi en korvkiosk. Är man ute på landet är det ju lite svårare. Vis av erfarenhet har jag faktiskt tagit med mig matsäck ibland! Eller i alla fall en frukt och någon mealbar.
    Vad gäller aktiviteter har jag väl inget att komma med förutom tipspromenad eller nåt, men ger man folk nåt litet att äta och dricka brukar minglet komma igång rätt bra ändå!

  • Äldre 15 Sep 15:39
    #6

    Hur länge kommer gästerna att behöva vänta på er ?
    Är det bara ett litet tag ca 30 min eller så , så brukar de räcka att ha den tiden att mingla. Jag var på ett bröllop nu i mitten av augusti och medans vi väntade på brudparet så hade dem dukat upp ett mingelbord. Med dricka , snacks, snittar osv. Sedan fanns de också möjlighet att skriva i gästboken . Det räckte absolut att mingla runt och prata med de andra gästerna och få lite tid att prata , under förutsättning att det inte är så länge. :)

  • Äldre 15 Sep 19:51
    #7

    Vad kul med så många svar! Ska försöka svara på era frågor..
    Gästerna kommer ha tillgång till lokalen, snittar och annat tilltugg kommer serveras i ett partytält utanför entren till lokalen, de kommer också få något att dricka. ( inte bestämt vad än..) Sen skålar vi alla i champagne när vi anlänt. Vet inte hur länge de måste vänta på oss, 30-60 minuter kanske?!

    Har redan haft i åtanke det där med att man kanske inte vill gå omkring i högklackat, kommer ha eventmattor på plats så man eliminerar gången på grus och gräsplan. Sen kommer det ju vara frivilligt, och man kan ju ta av skorna om man känner att man inte vill smutsa ner dom!

  • Äldre 15 Sep 20:07
    #8
    Csve skrev 2013-09-15 19:51:56 följande:
    Vad kul med så många svar! Ska försöka svara på era frågor..
    Gästerna kommer ha tillgång till lokalen, snittar och annat tilltugg kommer serveras i ett partytält utanför entren till lokalen, de kommer också få något att dricka. ( inte bestämt vad än..) Sen skålar vi alla i champagne när vi anlänt. Vet inte hur länge de måste vänta på oss, 30-60 minuter kanske?!

    Har redan haft i åtanke det där med att man kanske inte vill gå omkring i högklackat, kommer ha eventmattor på plats så man eliminerar gången på grus och gräsplan. Sen kommer det ju vara frivilligt, och man kan ju ta av skorna om man känner att man inte vill smutsa ner dom!
    Om det bara är 30-60 min så skulle jag inte göra mer än att lägga fram gästboken Flört
    Speciellt inte om dom har tillgång till snittar mm.
    Ska ni dessutom ha fotobås och tipspromenad så kan det nästan bli stressigt för gästerna istället.
    Det är ju lite skillnad på om 5 personer ska göra dessa 3 saker och om typ 30-70 personer ska göra samma sak. Det tar ju längre tid ju fler det är liksom. Glad
    Så hitta inte på mer saker att göra. Det behövs verkligen inte... Glad
  • Äldre 15 Sep 20:20
    #9

    Nä nån tipspromenad kommer det inte bli, kanske räcker så som vi har det nu då.
    Bara rädd för att nån ska känna att det är tråkigt.. Men allt kanske löser sig av sig självt helt enkelt.

  • Äldre 15 Sep 23:36
    #10
    Csve skrev 2013-09-15 20:20:35 följande:
    Nä nån tipspromenad kommer det inte bli, kanske räcker så som vi har det nu då.
    Bara rädd för att nån ska känna att det är tråkigt.. Men allt kanske löser sig av sig självt helt enkelt.
    Jag tror inte att man ska vara så rädd för att någon ska tycka att det är tråkigt. 
    Ok om gästerna ska vänta flera timmar så kan det vara bra om dom vet om det i förväg. I så fall har dom ju valet att åka hem emellan eller göra något annat om dom vill. Men om det bara är en halvtimme till en timme så klarar man sig gott och väl med sällskapet från dom andra gästerna.
    Ge hellre någon eller några sociala människor i uppdrag att försöka ha lite koll om någon verkar hamna utanför, så att den personen kanske kan dras med in i samtalen som automatiskt uppstår när folk som inte träffas så jätteofta ses Glad 
Svar på tråden Tidsfördriv för bröllopsgäster innan brudpar kommer..