• 20140222

    Avliden förälder, "nya pappan" vid honnörsbordet?

    Chicita skrev 2013-09-13 19:21:43 följande:
    Min mamma gick bort strax innan bröllopet, men hon hade ändå inte orkat sitta vid honnörsbordet om hon över huvud taget kunnat komma.
    Så min pappas sambo satt där istället. Jag hade inte ens en tanke på att sätta någon annan där, och jag vet inte vem jag skulle satt där annars heller i så fall...

    För mig kändes det naturligt, hon kommer aldrig ta min mammas plats och hon är inte min mamma.
    Men hon är dock min pappas stöd och partner och därför en stor del i vår familj. 
    Jag beklagar djupt! Din mors bortgång.Hjärta
    Jag tycker Du är stark som genomförde Ert bröllop ändå.
    (Jag vet inte om jag hade orkat det).

    Jag är inget bra på att skriva om sådana här svåra saker.
    Men som sagt jag beklagar verkligen! och är så ledsen för Din skull.Rynkar på näsan

    STOR KRAM!  Chicita Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • 20140222
    Chicita skrev 2013-09-13 22:56:59 följande:
    Tack Glad
    Första tanken var ju "nu skiter vi i det här"...

    Men sen kände både jag och brorsan att vi behövde något roligt att se fram emot, så jag beställde en miniversion av mammas kistdekoration och ställde den + hennes bordsplaceringskort och 3 stora blockljus i en stor öppen spis (som inte används) i lokalen vi var i. Så hon fick liksom vara med ändå kände vi.

    Man har ju ett val, man kan hålla fast vid sorgen och låta den ta den tid den tar. Eller så kan man försöka plocka upp det roliga man kanske har framför näsan och fokusera på det. Och jag vet att mamma inte hade önskat att vi ställde in heller, så valet var ju lätt...
    Så fint gjort Hjärta.
    Vi skall också tända ljus för våra nära och kära som inte finns med oss på vår kommande bröllopsdag.{#emotions_dlg.flower}
  • 20140222
    Chicita skrev 2013-09-13 23:33:47 följande:
    Det brukar kännas bra att få göra det Glad
    Ja, för oss är det till 110% rätt! Hjärta
Svar på tråden Avliden förälder, "nya pappan" vid honnörsbordet?