• Äldre 12 Sep 19:35
    5354 visningar
    13 svar
    13
    5354

    Svart brudklänning?

    Hejsan alla , Jag är ganska ny här och hoppas på lite hjälp av Er.Jag kommer inte att gifta mig i en vit brudklänning , utan söker med ljus och lykta, efter en svart brudklänning.Då det blir  mer "vi" och det mesta blir åt RockNRollstuket....Men det är jätte jätte svårt att hitta just en svart brudklänning , den behöver inte vara helsvart , utan kan gärna vara med ljusa pärlor broderade , eller någon utsmyckning som en blomma , i en annan färg.....Har hittat  , efter MYCKET letande , en klänning som jag fastnat för ,på nätet.Och nu bara måste jag ha den.Klänningen finns på brudklänning.nu .Men det går inte att få kontakt med dem.Jag  har mejlat dem för två dagar sedan , men inte fått något svar.Finns det någon här inne som har efrafenhet ifrån dom?OCH finns det någon här inne som möjligtvis kan tipsa mig om jag kan hitta någon annanstans där det finns svarta brudklänningar?? ,Jag vore så  SÅ tacksam......Ps.har kikat på JJenhouse och bridal , utan reslutat....

  • Svar på tråden Svart brudklänning?
  • Lillla­n
    Äldre 12 Sep 19:48
    #1

    Hej och Grattis! 
    Jag och min sambo är inte heller riktigt "vita" i kläderna min klänning är kolsvart=) med silvriga inslag.




     
  • 201402­22
    Äldre 12 Sep 19:57
    #2

    www.jenjenhouse.com/se/

    Här köpte jag min svarta drömklänning!

  • Plätti­s
    Äldre 12 Sep 20:11
    #3

    Jag har sett svarta klänningar på ebay när jag kollat runt. Det finns en tråd här på BT om färgade klänningar, om du kikar i den borde de som hänger i den ha en del tips på var man hittar en icke-traditionell klänningn

  • Äldre 12 Sep 20:14
    #4

    Men klänningarna på JJ's house kan du väl beställa i svart?
    Dom syr ju upp på din beställning liksom. Glad
    Kolla bland tärnklänningarna annars (kan även funka på brudbutiker om det skulle kännas bättre att beställa från en fysisk butik med klänningar du kan prova först)

  • hemlig brud
    Äldre 13 Sep 00:23
    #5

    Hej ville bara säga att du får räkna med extra kostnader om du beställer från JJ's house. Jag beställde min svarta klänning där ifrån Och fick några dagar senare en så kallat " införsel skatt" på närmare 500kr det är något man måste betala till UPS. Sen kan det tillkomma tullavgift På detta. Jag blev väl inte så glad över detta. Men men jag fick min svarta klänning. Men eBay har otroligt mycket snyggare klänningar. Upptäckte dessa efter jag beställt. Lycka till

  • Äldre 13 Sep 10:13
    #6
    hemlig brud skrev 2013-09-13 00:23:44 följande:
    Hej ville bara säga att du får räkna med extra kostnader om du beställer från JJ's house. Jag beställde min svarta klänning där ifrån Och fick några dagar senare en så kallat " införsel skatt" på närmare 500kr det är något man måste betala till UPS. Sen kan det tillkomma tullavgift På detta. Jag blev väl inte så glad över detta. Men men jag fick min svarta klänning. Men eBay har otroligt mycket snyggare klänningar. Upptäckte dessa efter jag beställt. Lycka till
    Det händer inte bara om man beställer via JJ's
    All import ska egentligen skattas och tullas för. Ibland har man tur och paketen går igenom ändå, och ibland har man otur. 
  • Esme20­13
    Äldre 13 Sep 10:36
    #7

    Dreamwear i Ljungby har oxå brudklänningar i andra färgerwww.dwljungby.se (kanske inte ligger ute på hemsidan men jag kom ihåg att försäljare pratade om visa modeller jag provade som kan lev i svart) 

  • Äldre 13 Sep 11:01
    #8

    Jag köpte min gröna brudklänning i en helt vanlig balklänningsbutik, de flesta sådanna har säkert alternativ i svart också. Annars kan ju kinaföretag sy upp klänningar i vilken färg man väljer - även brudmodellerna.

  • Äldre 13 Sep 13:17
    #9
    hemlig brud skrev 2013-09-13 00:23:44 följande:
    Hej ville bara säga att du får räkna med extra kostnader om du beställer från JJ's house. Jag beställde min svarta klänning där ifrån Och fick några dagar senare en så kallat " införsel skatt" på närmare 500kr det är något man måste betala till UPS. Sen kan det tillkomma tullavgift På detta. Jag blev väl inte så glad över detta. Men men jag fick min svarta klänning. Men eBay har otroligt mycket snyggare klänningar. Upptäckte dessa efter jag beställt. Lycka till
    Chicita skrev 2013-09-13 10:13:37 följande:
    Det händer inte bara om man beställer via JJ's
    All import ska egentligen skattas och tullas för. Ibland har man tur och paketen går igenom ändå, och ibland har man otur. 
    Precis, som Chicita säger, handlar man utanför EU (inte bara från JJ's, utan även tex Ebay) så finns alltid risken att behöva betala tull, moms och då även en administrationskostnad från företaget som levererat varan. Tull och moms kan man räkna ut själv före man köper, men administrationskostnaden variera ganska mkt.

    Jag skrev ihop ett inlägg om det här augustibrud.bloggplatsen.se/2013/03/22/9628038-rakna-ut-tull-och-moms/
  • Äldre 13 Sep 13:18
    #10
    Chicita skrev 2013-09-12 20:14:04 följande:
    Men klänningarna på JJ's house kan du väl beställa i svart?
    Dom syr ju upp på din beställning liksom. Glad
    Kolla bland tärnklänningarna annars (kan även funka på brudbutiker om det skulle kännas bättre att beställa från en fysisk butik med klänningar du kan prova först)
    Återigen, Chicita har så rätt. Så kallade kinaklänningar, tex dom från JJ's, kan man oftast få i vilken färg man vill. Även om klänningen på bilden är vit, så kan man alltså oftast få den i svart ändå.

    Annars är det ett bra tips att kika även på tärnklänningar, men även balklänningar och liknande :)
  • Äldre 13 Sep 13:35
    #11

    Nu har jag ingen aning om vilken typ av klänning du är ute efter. Vilken modell eller storlek. Inte heller om du vill ha en helsvart eller en med svarta detaljer. Jag vet inte om du kan tänka dig att beställa från tex Kina eller om du vill köpa i butik osv. Här är dock några olika alternativ :)

    Lilly, finns butik i Sverige, men det brukar gå bra att beställa. Man får skicka tillbaka/byta om den inte passar.
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1982&GroupID=GROUP26&VariantID=VO59
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1981&GroupID=GROUP26&VariantID=VO58
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1941&GroupID=GROUP26&VariantID=VO59
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1931&GroupID=GROUP26&VariantID=VO59
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1706&GroupID=GROUP26&VariantID=VO59
    www.lilly.nu/Default.aspx&ProductID=PROD1704&GroupID=GROUP26&VariantID=VO59

    Det finns förmodligen liknande klänningar i butiker, alltså fest- och balklänningar i svart.

    Landy, en av dom mer välanvända och rekommenderade kinaföretagen. Lite dyrare dock. Här kan du välja alla deras klänningar i svart, oavsett färg på bilden som visas.
    www.landybridal.co/wedding-dresses
    www.landybridal.co/special-occasion-dresses

    Dinobridal, också ett ganska välanvänt kinaföretag, som jag bland annat har väldigt bra erfarenhet av själv. Lite billigare. Även här kan du välja färg själv.
    www.dinobridals.com/c/wedding-dresses-c-4/
    www.dinobridals.com/c/special-occasion-dresses-c-228/


  • Äldre 14 Sep 19:30
    #12

    TACK alla för hjälpen! Jag har kikat dag som natt , inne på Landybridal.Och jag är helt såld!Jag förstod inte först hur jag skulle göra för att se att klänningarna gick att få i svart!Har nu hittat min drömklänning på B ridal....och jag är överlycklig! Tusen tusen tack! Och Lilllian , din brudklänning var jättefin , den passar dig verkligen!  

  • 201402­22
    Äldre 17 Oct 17:29
    #13

    Jag skall också bära svart klänning.

Svar på tråden Svart brudklänning?