filibustern skrev 2013-09-10 21:19:09 följande:
ja eller hur? folk säger jämt att jag är då ung: "du är ju så ung, du har hela livet på dig", och detta gällande allt, barn, giftemål, utbildning. men på 20-70-talet gick det ju bra att folk var 19-21 år och gifte sig och skaffa barn? varför inte nu?
håller på att hata när dom säger så. "du är ju så ung, ha inte så bråttom". jag har inte bråttom! morr...
Ja jag vet! Men varför ska vi inte få gifta oss om det känns rätt bara för att det går emot den rådande normen just nu? Men om man ska tro trenden är det vi som gifter oss nu som kommer få utstå mycket kritik för vi är de första att gå tillbaka till det traditionella på ett modernt vis. (gifta oss tidigt och skaffa barn)
Om 4-5 år är det ingen som kommer reagera när 20 åringar gifter sig för då är det vanligt. Vi har tyvärr hamnat emellan en väldigt frigjord generation och en generation som är tillbaka till det traditionella.
men blir så himla irriterad för både jag och min sambo är snart färdigutbildade har bott tillsammans i över två år har båda jobb, är ansvarsfulla och har ett stadigt förhållande, och fortfarande vet jag att det kommer bli mycket ifrågasättande när vi gifter oss trots 4 år tillsammans.
Men om någon är 10 år äldre och gifter sig efter knappt ett år är det som det naturligaste i världen bara för att de har den accepterade åldern.