• Redaktör Kristin

Använder du jeans?

Det bästa som finns i garderoben! Eller hårda och knöliga? Vad tycker du om plagget jeans?
    Svara på frågan och diskutera!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du jeans?
  • afturelding

Aldrig någonsin. Jag äger inga byxor överhuvudtaget.

• filibustern

använder jeans ofta. tycker dom sitter snyggt på mig! :) de gånger jag använder t.ex mjukisbyxor är det för att jag är lat eller för att jag ska arbeta med något med risk att bli smutsig. 

• Chicita

Jag kan inte ha jeans på mitt nuvarande jobb, och jag kunde inte ha det på de flesta jobb jag haft förut heller.
    Min inställning till jeans har varit "dom sitter inte bra, dom är stela och obekväma och fula..."
    Sen började jag jobba i klädaffär (jobbet innan det jag har nu) och man kan inte sälja något som man själv inte ens har provat. Så jag provade... 
    Och när vi fick en uppsättning kläder att ha när butiken premiäröppnade så valde jag jeansen som en del av det då jag inte tänkte köpa några för egna pengar.
    Jag blev dock väldigt överraskad då dom här jeansen inte satt så illa som jag mindes att jeans satt.
    Jag har alltid fått ett stort glapp i svanken där man kan se rakt ner till rumpan liksom och när man drar åt det med bälte så blir det knöligt och obekvämt. Men dessa gick in i svanken och nästan kramade höfterna. Helt perfekta för min kroppsform.
    Och nu blev det ju helt plötsligt mitt nya favoritplagg istället Glad 

• daniiel

Mitt största problem med jeans är att dom är så satans dyra många gånger! Speciellt om man har lite större storlekar, då skenar priserna snabbt iväg. Jag har aldrig kunnat unna mig mer än kanske 2 par/år. Och jag håller med Chicita om det med svanken. Plus att jag tycker om stretchjeans som är liiite tunnare och mjukare, men inte som tex jeggings eller vad det heter. Jag hittade dock av en slump en butikskedja i England som säljer bland annat plus size-kläder och eftersom jag inte bor i en stad med en massa butiker och hatar att gå och shoppa, så chansade jag och beställde kläder därifrån. Nu kan jag säga att jag aldrig, så länge det finns kvar, köpa jeans från någon annan butik. Jeansen kostar ca 160-200kr/par och finns i svart och olika blåa nyanser. Plus att det finns med olika vidd nertill och med olika beninnerlängd. Om man handlar för över 500kr blir det fraktfritt, men frakten kostar ändå bara ca 50kr, så jeansen jag köper kostar 210kr inkl frakt. Om jag bara beställer ett par. Dom är så sköna, sitter bra, tappar inte färg (tex svarta jeans som blir gråa efter några tvättar) eller passform, är i bra kvalitet och till ett toppenpris!

Sedan jag hittade dom jeansen, så tycker jag helt plötsligt om att shoppa jeans och har råd att köpa flera par! Vilket är bra för mig som klär mig i nästan enbart jeans :P

• 20140222

Jag äger inga byxor, men jeanskjol har jag ibland.

• Emma94
    afturelding skrev 2013-09-09 09:59:33 följande:
    Aldrig någonsin. Jag äger inga byxor överhuvudtaget.

samma här. alltid kjol eller klänning här
  • Lenblo

Svarta stretchjeans med extra hög midja brukar sitta som gjutna på mig och vara snygga. Innan jag kom på det  tyckte jag som Chicita: Sitter dåligt, obekväma och fula. Tyvärr har ju de flesta jeans i många år varit skurna efter tonåringar och passformen på kvinnor blir därefter (stora hål i svanken etc).

• Alyllyra

Jag hatade det när jag var yngre, men numera gillar jag det väldigt mycket!

• MTB

Jeans är det enda jag kan ha, finns inga andra byxor som är tillräckligt långa.

• Smaulan89

Nästan alltid. Trivs bra i jeans och har även jeans när jag bara är hemma.

• Vichy

Varje "vanlig dag" använder jag jeans... Vanliga jeans eller jeanshorts i alla färger, om det inte är för varmt, då åker klänningar på. Eller om det ska vara fint förstås (uppklätt eller bara som omväxling en tråkig vardag) då använder jag också helst klänning...

• Aniara4

Egentligen föredrar jag andra kläder, men det är ett litet helsicke att hitta när man är väldigt kort och väldigt tjock. Jeans är egentligen också hopplöst, om låren och höfterna ryms är benen ungefär 2-3 dm för långa, och så glipar de som flera har varit inne på i ryggen så att man skulle kunna lägga flera apelsiner där. Och så köper man dem så tajta att man måste hålla andra för att knäppa dem, vilket är obekvämt, men rätt som det är börjar de kasa ner. Då sätter man i skärp, och så blir det knöligt och obekvämt för det istället...

Tyvärr innebär kläder i större storlekar alltför ofta ett val mellan tantiga blusar i syntet eller "tuff" still med jeans och hoodie, och jag känner mig inte som någotdera.

Jag skulle förmodligen ha kjol mycket oftare om det fanns tights i min storlek. På några få ställen kan jag hitta tillräckligt stora strumpbyxor, men då enbart tunna i beige eller svart. Tjockare och mjukare tights eller leggings i lite andra färger kan jag bara drömma om. I de största storlekarna man hittar brukar strumpbyxor dessutom vara så långa att jag kan klämma fast dem under bh:n men lik förbannat blir det gällivarehäng för att benen inte räcker till.

Så mestadels åker jag utomlands och köper långbyxor i olika färger. Jag kan hitta jeans på typ Kappahl som är ok om jag lägger upp dem, men jag vill egentligen inte ha jeans så ofta som jag har!

• Luci

Då jag har ballongmage kan jeansen sitta asbra ena stunden sen efter en måltid kan de sitta helt åt helvete om man säger så. Föredrar leggins :)

• Aniara4

Hålla andan såklart, inte hålla andra. Såg jag nu.

• TheD

Har väl ett par men det är inte alltid jag ens har jeans på mig en enda gång under en vecka. Köpte nya i söndags 199:- och det är mina nya favoriter. Annars var det en dröm att inhandla jeans när jag bodde i USA. Hur billigt som helst. $8 är det billigaste hittills :p

Svar på tråden Använder du jeans?