bettansss skrev 2013-09-06 22:40:21 följande:
Jag provade ett par klänningar på en Vintagebutik på Kungsholmen i Stockholm som heter Aggie Twigg Vintage och Café. De har en ganska liten del brudklänningar förstås men jag fastnade för flera stycken! Annorlunda och i fint skick, fanns både korta och långa modeller. Mycket spets och lite bohemiska typ.
Åh tack för tipset!
När jag var på Stadsmissionen vid Nytorget i Stockholm fanns också en hel del fina klänningar till väldigt bra priser (under 1000-lappen om jag inte minns fel). Provade dock ingen då det var för långt kvar till bröllopet då.
amerika skrev 2013-09-07 10:59:30 följande:
Vilken bra tråd!!
Min favoritklänning finns på
den här hemsidan, modellen heter Ginny. Jag har förstås inte råd att köpa den i original men hoppas att någon kinasida kan sy den åt mig.
Sen gillar jag både
Jenny Packham och
Anna Campbell men jag vet inte var de säljs i Sverige.
Hm, inser nu att jag inte alls gör det som TS ber om nämligen tipsar om försäljningsställen, men kanske kan även inspiration vara till hjälp?
Äsch, det var ju jättebra tips! Fantastiska klänningar, du har verkligen förstått vilken stil jag menar! Hihi!
Även klänningsinspiration är härligt... Jag har jättesvårt att hitta en klänning som jag verkligen gillar och som inte kostar för mycket, så jag funderar också på att låta sy upp en klänning. Tror inte att det skulle bli jättedyrt med tanke på att jag designar klänningen själv (sömmerskan behöver inte lägga tid på att vara kreativ) + föredrar ganska enkla, förhoppningsvis lättsydda klänningar.