• sommar2014

Butiker som säljer enkla/ovanliga/bohemchica brudklänningar!

Jag tänkte starta en tråd för oss som gillar enkla och ovanliga brudklänningar. Det vill säga något annat än den traditionella, axelbandslösa prinsessklänningen med puffig kjol.

Du kanske gillar enkla klänningar? Bohemchica klänningar? Vintageklänningar?

Tipsa om butiker där du hittat ovanliga brudklänningar!

Här kommer min lista, tipsa gärna om era favoriter! Solig

Phase Eight - säljs också på NK i Stockholm Monsoon Grace loves lace Malina Och så Etsy förstås - men ibland är det svårt att hitta guldkornen... Jag gillar BridalBlissDesigns.
  • Svar på tråden Butiker som säljer enkla/ovanliga/bohemchica brudklänningar!
  • pinkflesh

Vilken bra tråd! Jag sökte länge efter just en lite annorlunda/enkel/bohemisk klänning.

Jag hittade tillslut Muse Clothing på Etsy och har beställt min bröllopsklänning av henne. Den är fortfarande in the making för jag ville ändra lite detaljer, men hittills har erfarenheten varit utöver förväntan! Hon svarar snabbt och är väldigt hjälpsam och trevlig.

• sommar2014
    pinkflesh skrev 2013-09-06 14:13:48 följande:
    Vilken bra tråd! Jag sökte länge efter just en lite annorlunda/enkel/bohemisk klänning.

Jag hittade tillslut Muse Clothing på Etsy och har beställt min bröllopsklänning av henne. Den är fortfarande in the making för jag ville ändra lite detaljer, men hittills har erfarenheten varit utöver förväntan! Hon svarar snabbt och är väldigt hjälpsam och trevlig.
    Tack för tips!

Keep 'em coming! Solig
  • bettansss

Jag provade ett par klänningar på en Vintagebutik på Kungsholmen i Stockholm som heter Aggie Twigg Vintage och Café. De har en ganska liten del brudklänningar förstås men jag fastnade för flera stycken! Annorlunda och i fint skick, fanns både korta och långa modeller. Mycket spets och lite bohemiska typ.

• amerika

Vilken bra tråd!!

Min favoritklänning finns på den här hemsidan, modellen heter Ginny. Jag har förstås inte råd att köpa den i original men hoppas att någon kinasida kan sy den åt mig. 

Sen gillar jag både Jenny Packham och Anna Campbell men jag vet inte var de säljs i Sverige. 

Hm, inser nu att jag inte alls gör det som TS ber om nämligen tipsar om försäljningsställen, men kanske kan även inspiration vara till hjälp? 

• sommar2014
    bettansss skrev 2013-09-06 22:40:21 följande:
    Jag provade ett par klänningar på en Vintagebutik på Kungsholmen i Stockholm som heter Aggie Twigg Vintage och Café. De har en ganska liten del brudklänningar förstås men jag fastnade för flera stycken! Annorlunda och i fint skick, fanns både korta och långa modeller. Mycket spets och lite bohemiska typ.
    Åh tack för tipset! Glad

När jag var på Stadsmissionen vid Nytorget i Stockholm fanns också en hel del fina klänningar till väldigt bra priser (under 1000-lappen om jag inte minns fel). Provade dock ingen då det var för långt kvar till bröllopet då.
    amerika skrev 2013-09-07 10:59:30 följande:
    Vilken bra tråd!!

Min favoritklänning finns på den här hemsidan, modellen heter Ginny. Jag har förstås inte råd att köpa den i original men hoppas att någon kinasida kan sy den åt mig. 

Sen gillar jag både Jenny Packham och Anna Campbell men jag vet inte var de säljs i Sverige. 

Hm, inser nu att jag inte alls gör det som TS ber om nämligen tipsar om försäljningsställen, men kanske kan även inspiration vara till hjälp? 
    Äsch, det var ju jättebra tips! Fantastiska klänningar, du har verkligen förstått vilken stil jag menar! Hihi! Solig

Även klänningsinspiration är härligt... Jag har jättesvårt att hitta en klänning som jag verkligen gillar och som inte kostar för mycket, så jag funderar också på att låta sy upp en klänning. Tror inte att det skulle bli jättedyrt med tanke på att jag designar klänningen själv (sömmerskan behöver inte lägga tid på att vara kreativ) + föredrar ganska enkla, förhoppningsvis lättsydda klänningar.
  • sommar2014

Hittade precis ett riktigt fint märke! Whitney Deal! Någorlunda rimliga priser också, runt 500-1200 dollar. (Såg några fina klänningar nyss som kostade 7000 dollar! Man bah det är hela vår bröllopsbudget nästan. Flört)

• Pykkis

Men ååh vilka underbara klänningar, hittade en ljuvlig på grace loves lace! Liiite över budget men det är ett år kvar tills bröllopet så vi får se vad som hinns sparas ihop!

• sommar2014
    Annamolly skrev 2013-09-12 15:22:00 följande:
    Kopte min hos KatyaKatya Shehurina i London. De har aven en onlinebutik: new.shehurina.com/shop/bridal/
    2013.06.22 Samos, Grekland
    Fina klänningar! Många riktiga Downton Abbey-klänningar (om någon gift sig i serien på 1910-talet)!
  • Nettan69

Jag säljer just nu min enkla klänning för jag har budat hem en annan drömklänning Hjärta

Den finns i köp och sälj här på BT. Lägger in en bild på den här oxå om någon vill se den. Endast 150 kr vill jag ha för den. 

• sommar2014

Hittade en till Etsy-designer, påminner en del om Grace loves lace: Suzanna M Designs. Hon finns i Grekland (EU), så det blir ju ingen extra tull eller moms, vilket det ju kan bli om man handlar från USA.

Svar på tråden Butiker som säljer enkla/ovanliga/bohemchica brudklänningar!