• Äldre 3 Sep 18:04
    2732 visningar
    8 svar
    8
    2732

    Hjälp med dukning i färg!!

    :) Vi gifter oss sommaren 2014, och är i fullgång med planeringen då vi är borta mycket i resor så försöker vi fastställa så mycket som möjligt i dessa tidiga skede! 

    Vi har färg tema silver, marinblått och rosa.
    Har hittat en jätte rolig sida där de har 'lite finare' plast och papperstallrikar i färg. Då jag avskyr att allt ska gå i vitt och silver, är en världigt färgglad tjej utav mig!

    Så min fråga är vad ni tycker skulle bli finast.
    1. Vit duk, Tallrik i Blåmetallic, bestick i rosa och servette i rosa.
    2. Vit duk, Rosa tallrik, rosa bestick och marinblå servette. Och blåa små dekorationer runt om.  

    Eller om ni har andra förslag i dessa färger i kombination, för färg ska det vara :)

    tacksam för tips och förslag. 

  • Svar på tråden Hjälp med dukning i färg!!
  • Äldre 3 Sep 18:08
    #1
    eleonoreida skrev 2013-09-03 18:04:02 följande:
    :) Vi gifter oss sommaren 2014, och är i fullgång med planeringen då vi är borta mycket i resor så försöker vi fastställa så mycket som möjligt i dessa tidiga skede! 

    Vi har färg tema silver, marinblått och rosa.
    Har hittat en jätte rolig sida där de har 'lite finare' plast och papperstallrikar i färg. Då jag avskyr att allt ska gå i vitt och silver, är en världigt färgglad tjej utav mig!

    Så min fråga är vad ni tycker skulle bli finast.
    1. Vit duk, Tallrik i Blåmetallic, bestick i rosa och servette i rosa.
    2. Vit duk, Rosa tallrik, rosa bestick och marinblå servette. Och blåa små dekorationer runt om.  

    Eller om ni har andra förslag i dessa färger i kombination, för färg ska det vara :)

    tacksam för tips och förslag. 
    lite svårt att veta vad för rosanyans du tänkt dig? ska ni ha ROSA rosa eller ljusrosa? gammelrosa? kan ni tänka er ha färg på duken istället? t.ex vit stor duk, marinblå löpare, silvriga tallrik och rosa/ servett/dekorationer?  kanske Rosa tallrik på blå duk? och silver/vita dekorationer?
  • Äldre 3 Sep 18:11
    #2

    Jag skulle nog satsat på vita tallrikar faktiskt, möjligtvis om det finns med någon liten dekoration i färg på tex tallrikens kant. Det för att jag helt enkelt tycker att det känns fräschare att äta från en vit tallrik.

    Vit duk, löpare i blått, vita tallrikar, bestick i silver, rosa blommor, blåa/rosa servetter, ljusstakar i silver med vita ljus, placeringskort i rosa/blått. Det behöver inte vara färg på precis allt för att det ska upplevas som färgglatt. Ofta stämmer faktiskt uttrycket "less is more" ;)

    Alternativt ha duken i någon annan färg? Rosa eller blå, för att få in mer färg.


  • Äldre 3 Sep 18:12
    #3
    filibustern skrev 2013-09-03 18:08:26 följande:
    lite svårt att veta vad för rosanyans du tänkt dig? ska ni ha ROSA rosa eller ljusrosa? gammelrosa?
    Det där är en sak också, att använd er gärna av flera olika nyanser TS. Då kommer det kännas mer levande och "piggt". Använder man bara en nyans så är det lätt att det känns väldigt platt.
  • Äldre 4 Sep 06:53
    #4
    daniiel skrev 2013-09-03 18:12:38 följande:
    Det där är en sak också, att använd er gärna av flera olika nyanser TS. Då kommer det kännas mer levande och "piggt". Använder man bara en nyans så är det lätt att det känns väldigt platt.
    och speciellt om det bara är ROSA rosa. då kan det sticka ganska hårt i ögonen. 
  • Äldre 4 Sep 07:58
    #5
    daniiel skrev 2013-09-03 18:11:29 följande:
    Det behöver inte vara färg på precis allt för att det ska upplevas som färgglatt. Ofta stämmer faktiskt uttrycket "less is more" ;)
    Jag håller verkligen med om det här!

    Jag hade nog satsat på vit duk, blå löpare, rosa blommor, blå servetter och vita tallrikar. Sedan hade jag nog försökt få in mycket rosa och blått i placeringskort och festprogram om man ska ha sådana på bordet.
  • Äldre 4 Sep 10:48
    #6
    daniiel skrev 2013-09-03 18:11:29 följande:
    Jag skulle nog satsat på vita tallrikar faktiskt, möjligtvis om det finns med någon liten dekoration i färg på tex tallrikens kant. Det för att jag helt enkelt tycker att det känns fräschare att äta från en vit tallrik.

    Vit duk, löpare i blått, vita tallrikar, bestick i silver, rosa blommor, blåa/rosa servetter, ljusstakar i silver med vita ljus, placeringskort i rosa/blått. Det behöver inte vara färg på precis allt för att det ska upplevas som färgglatt. Ofta stämmer faktiskt uttrycket "less is more" ;)

    Alternativt ha duken i någon annan färg? Rosa eller blå, för att få in mer färg.
    Håller helt med! Försök hålla det klassiskt med färg på detaljerna såsom blå löpare och rosa blommor. Du kan sätta ett vackert silverband runt varje vas och på så vis få in lite metalic känsla samt ha silver på placeringskorten? Själv är jag lite alergisk mot plasttallrikar och bestick då det känns emr kalas än bröllop.
  • Äldre 4 Sep 14:40
    #7

    Färgen är ljuuuusrosa! :)
    Och vi kom fram till att de blir vita eller silvriga tallrikar, silvriga bestick, rosa servette med en marinblå servettring :) Eftersom att vi har så många i familj/släkt som inte riktigt klarar av blommor på borden blir det ljus med som är dekorerade med band i rosa och varannan blå samt silver :)

    Sen får man pimpa till festprogram och inbjudningarna i mer f'ärg, så blir det lite roligare på så sätt! :) 

  • Äldre 16 Sep 11:34
    #8

    Det blev så klart ändring efter mycker övertalan och jag har istället satt färg på våra inbjudningar och dekorationer! :) Såhär blev inbjudningarna :) 


Svar på tråden Hjälp med dukning i färg!!