• Äldre 30 Sep 15:04
    9733 visningar
    25 svar
    25
    9733

    Hur lång smekmånad?

    Vi kommer att åka 7-10 dagar eftersom vi har barn som vi inte vill vara ifrån för läng (de kommer dock åka på semester med nära släktingar samtidigt)

  • Äldre 3 Oct 12:22
    #20

    Just nu lutar det åt att vi kör Thailand 10dagar nästa sommar direkt efter bröllopet. Jag vill gärna ha strand, lugn och goda drinkar medan sambon gärna hade tagit New York eller annan storstad. Så nu delar vi nog upp det så att det bli 5-6dagar strand på en liten ö och sedan 4-5dagar storstadsliv i Bangkok.

  • Äldre 3 Oct 14:18
    #22
    ThereseV skrev 2013-10-03 14:01:40 följande:
    När tänkte ni åka? Vädret är ju inte alltid helt optimalt på sommaren tänkte jag.
    Vi kommer åka slutet av juli början av augusti. Det där med vädret är inte generellt. Östra kusten räknas t.ex som högsäsong på sommaren medans Phuket kan vara lite regnigare.
    Dock är det sällan man får ihållande regn i flera dagar. Det har vi endast fått en gång...under den torraste månaden
  • Äldre 3 Oct 14:35
    #24
    ThereseV skrev 2013-10-03 14:22:15 följande:
    Jo precis, östra är ju bättre då, men då är det istället ofta riktigt varmt, men det är ju skönt om man gillar det och är beredd på det:) 
    Tänkte bara kolla så att ni inte hade missat det..ofta så tänker man ju sommar=bra väder och det är ju trist om det inte blir så som man har tänkt :)
    Tack
    Vi måste chansa. Måste ta barnvakt på sommaren när de har sommarlov, annars hade vi nog hellre åkt på våren. Vi brukar åka i mars när det är supervarmt, we like Cool.
    OM det skulle regna för mycket får vi väl söka oss till Bangkok tidigare än planerat och köra storstadsliv istället. Jag kan nog dricka mina paraplydrinkar där också även om det inte är riktigt så jag har tänkt mig det Flört

    Vi som är vana att resa med barn känner att det bara är att åka, allt löser sig...vi har ju bara oss själv att tänka på
Svar på tråden Hur lång smekmånad?