• Äldre 1 Sep 01:07
    2776 visningar
    3 svar
    3
    2776

    Bilder på mina inbjudningar! Har ngn tips för att spraya på schabloner?

    Hej alla pysslare!
    Jag pysslar egentligen inte så mkt själv, men har nu tillsammans med min syster utformat designen för mina inbjudningar, är jättenöjd! Ska fixa en pysseldag med lite kompisar och göra korten... ( OBS, de på bilderna är prov-kort,  gjorda lite slarviga. Lite fingeravtryck på mm :)  ) Bakgrunden är gjord med en schablon som sprayades med silverspray. Och på det vita pappret har jag använt embossing.




    Det jag har lite svårt att bestämma vilket av pappret jag ska ha... Pappret på första bilden är typ hobby-kartong, helt slätt. Jag tycker att schablonen gör sig väldigt bra där, men är inte nöjd med färgen ( tycker den är lite för mörk och grå). Andra bilden var det första pappret jag valde, och är lite klarare färg och pappret har mer struktur. Det är egentligen det jag tycker bäst om- men det är svårt att få ett bra resultat med schablonen- det flyter ut.

    Mina frågor är :
    - Vilket papper tycker ni att jag ska välja?
    - Någon som har tips på var jag kan hitta hobbykartong i annan blå nyans till schysst pris.
    (Jag har bara kollat i "fysiska butiker, eftersom jag gärna vill se pappret på riktigt...)
    Har kollat på Panduro och Mattons... Tänkte kolla fler hobby-butiker i stan)
    -Finns några tips på hur man kan göra för att få bra schabloner?
    Jag har bara tejpat schablonen kring kanterna. Bör man använda en adhesion-spray?
    Ska det funka att använda sprayfärg, eller är det bättre att måla?

    Tack för hjälpen :)
  • Svar på tråden Bilder på mina inbjudningar! Har ngn tips för att spraya på schabloner?
  • Äldre 1 Sep 10:46
    #1

    Puffar och hoppas på lite tips :)

  • Äldre 21 Sep 18:18
    #2

    Var köpte du silver-sprayen?

    Tycker förövrigt inte det gör något att det flyter ut lite om du gillar det pappret mer!  

  • Maria1­980
    Äldre 21 Sep 21:28
    #3

    Jag brukar använda cardstock finns på panduro om du vill titta på det... Jättefina kort du gjort lycka till

Svar på tråden Bilder på mina inbjudningar! Har ngn tips för att spraya på schabloner?