Inlägg från: Jennie1414 |Visa alla inlägg
  • Jennie1414

    28 Juni 2014 ... Fler? :)

    10 månader kvar ... Inte ens ett helt år :) Vore kul med fler som skall gifta sig den 28 Juni 2014 (eller där i kring) vill dela lite tankar och funderingar ... Ge varann stöd och tips :)

  • Svar på tråden 28 Juni 2014 ... Fler? :)
  • Jennie1414

    Vi har skrivit i en annan tråd båda två :)


    Jag har bokat kyrka, lokal & Catering. Mina tärnor provade sina klänningar igår och blev jätte nöjda :) Jag har klänning klart, lånat utav en granne... Skall bara lämnas in på kemtvätt.


    Nu sitter jag och en utav mina tärnor och bara längtar till det är dax att börja pyssla med kort osv.'


    Har valt färgtema: Gammelrosa & vitt


     


    Musik är oxå klart då min sambos bestman sjönger och är med i ett band & min lillebror är DJ.


     


    Har du valt något färgtema ännu?


    Såg iaf att du hittat dig ett par snygga skor :) ... Det kommer vara mitt största problem tyvärr :/

  • Jennie1414

    Hur går det för dig i klänningsdjungel då? :) Min ena tärna är nästan mer tokig än mig så därför planerar vi så mycket redan nu ... :) Grymt skönt att ha henne vid min sida då jag är katastrof dålig på att styra upp saker ;)


     

  • Jennie1414

    En ganska enkel, precis som jag vill ha det :) Axelbandslös med snörning i ryggen ... LIte pärldetaljer över bröstet. Skall lägga ut en bild sen när jag fått den kemtvättad. Hur ser din klänning ut då ?

  • Jennie1414

    Jag och min ena tärna filade på ideér till inbjudningskorten och festprogrammen ... Ihop med mitt gammelrosa & vita tema så kommer vi även ha en del inlslag utav vimplar. Skall göra egna vimpelspel att hänga upp i festlokalen , och så kommmer det sys vimplar på korten m.m


     


    Nu vill jag att tiden skall gå lite så vi får börja pyssla ... Kommer bli en del vinkvällar i höst/vinter


     


     

  • Jennie1414

    Vi håller oss ganska bra till budgeten :)

    Våra stora kostnader är maten & drycken :)

    Det blir sammanlagt ca 26000

    100 gäster bjudna.

    verkar som vi klarar oss på våra 40.000 som vi satt iaf :) Gör alla dekorationer å så själva.

    Just nu håller jag på med festhäftet , jätte roligt :)  

    Va har ni för budget? Och hur många gäster?              

  • Jennie1414

    Vårat kommer landa på ca 40.000  ( 100 gäster)

    Men då har vi turen att min bror är Dj så han löser musiken. Bestman & Toastmaster spelar i ett band som löser Livemusiken.
    Våra barns kusin har en kompis som är jätte duktig fotograf så hon tar bilderna under dagen. Smink och hår har jag kompisar som är utbildade så dom löser det.
    Så dom posterna hamnar ju på 0 kr.

    Så dom stora kostnaderna för oss blir ju Maten och drycken.

    Har fått äran att ärva min mormors (som gick bort i december) vigselring.  
    Vilket känns fantastiskt då jag även har min sambos mormors förlovningsring.

    Betyder jätte mycket.

    Hur gör ni i Kyrkan? SKall ni gå in tillsammans eller ha någon som "lämnar" över er?
    Jag skulle gärna vilja att min morfar gick in med mig i kyrkan. Eller är det jätte konstigt?

    I varat festhäfte så kommer vi ha med:
    Meny
    Ordningsregler
    Onödigt vetande om brudparet
    Llite om vad som hänt under åren sen vi träffats (dom större sakerna som barn, husköp osv)
    Beskrivning utav gästerna
    Bröllopsbingo

    Har inte kommit så långt men mailar över det jag har om någon vill ha lite insperation. :)

    Hur skall ni dekorera? Va har ni för färgtema?

    Oj, detta blev en Novell :))                            

  • Jennie1414
    Janda skrev 2014-04-04 12:53:50 följande:
    Hej Jennie1414, vad roligt att få ärva sina ringar. Förstår att de blir extra betydelsefulla.

    Jag ska precis börja med mina festhäften och behöver all inspiration jag kan få så mejla gärna mig jannicae@hotmail.com.

    Annars börjar listan på to-do bli allt kortare. Mitt största bekymmer just nu är att vår fotograf bokade av då hon blivit allvarligt sjuk och det är inte helt enkelt att hitta någon med så kort varsel, speciellt när jag bor i en liten stad.

    Annars är mat (blir buffé, tårta och kakbuffé), lokal, kläder (förutom skorna till oss båda), vigselakten och musiken fixad.

    Håller på med dekorationerna och inväntar svar från gäster så att jag kan göra bordsplacering.

    Det börjar verkligen närma sig, drog i gång all planering strax efter jul och tiden har verkligen gått galet fort.

    Vår budget är liten, tror den kommer hamna runt 25 000 för 45 gäster. Mat är den största kostnaden medan min klänning bara kostade 450 kronor (köpt på ebay).
    NU har jag mailat. Hoppas du kanske får lite tips iaf :)

    Jag köpte oxå en billig klänning... 918 kr 

    Släng gärn ain lite bilder om ni har på klänningar/ smycken / pyssel ... allt möjligt! Roligt om man kan ge varann inspiration

       
Svar på tråden 28 Juni 2014 ... Fler? :)