• Anette­e
    Äldre 27 Aug 16:47
    10331 visningar
    20 svar
    20
    10331

    Öppna presenter på festen`?

    På vår bröllopsfest är vi 70 gäster, vilket kommer att leda till en hel del presenter. Är det oartigt om man väljer att inte öppna presenterna på festen? Hur har dem gjort på bröllop som ni varit på?

     

  • Svar på tråden Öppna presenter på festen`?
  • Anette­e
    Äldre 27 Aug 18:46
    #4

    Vad bra, för vi föredrar att öppna presenterna i lugn och ro själva :) Tejpa fast korten ska jag be min toastmadame att komma ihåg! Tack för tipset!

  • Anette­e
    Äldre 30 Aug 09:30
    #15

    Jag tror att vi gör så att vi väntar med presentöppningen till dagen efter. Våra gäster sitter dessutom i små öar om 8 peroner, så alla kommer inte att se om vi öppnat presentera, då hade det varit så att alla känner sig "tvingade" till att gå fram för att se vad som händer... Vi tänkte ha personliga tackkort och här kan man alltid klämma in något om presenten, Tex Tack för den fina skålen, den kommer att användas väl :)

  • Anette­e
    Äldre 4 Sep 11:26
    #20

    Vi öppnade inte presenterna på bröllopsfesten! Vi hade ändå inte hunnit mellan alla rätter, tal, videoklipp och dansen :) Dagen var helt underbar! Men lite motstånd fick vi, klänningen gick sönder när mamma skulle snöra den!!! Men jag var förberedd och hade sykitet med mig! :) Sedan började det spöregna!!! Som tur var kom skvätten precis när vi fotats utomhus vid Torups slott! Det slutade lagom till när gäster anlände till kyrkan och när vigseln var klar kom några smådroppar, men det sägs betyda tur :) 

Svar på tråden Öppna presenter på festen`?